Zwanger...werk...

Verwijderd lid
2 maanden geleden
Volgen
Hallo! Sinds gister erachter gekomen dat ik zwanger ben. Van mn eerste. Had het nog niet verwacht maar enorm welkom en een mooie timing. Ik ben gaan testen omdat ik zo vreselijk moe was...kan de hele dag wel slapen. En ben sinds dinsdag de hele dag misselijk. Toen ik in de agenda keek bleek ik al 4 dagen over tijd te zijn...vol ongeloof bleek de eerste test positief te zijn en daarna de 2e ook. Jeeeej Maargoed...mn werk...ik werk in de zorg, onregelmatig en op agressie groepen. Nu is mijn manager op vakantie en komt volgende week pas terug. Andere managers ken ik nog niet omdat ik er nog maar kort werk. Heb helaas wel 2x laat-slaap-vroeg diensten komende week...maar weet echt niet of ik dat wel trek. Slapen is daar hoe dan ook al anders en minder ontspannend dan thuis. Toch vind ik het te vroeg om het te vertellen aan directe collega's, en weet niet of ik het aan een wildvreemde manager wil vertellen... Hebben jullie raad?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
20 reacties
Blxckwidow
2 maanden geleden
Ik zit in hetzelfde schuitje.. ik heb ook erg onregelmatige diensten en sta ook op woongroepen. Naast dat heb ik al 3 kindjes en ben ik ook echt de hele dag door.. ik probeer mezelf er door heen te slepen. Wil het eigenlijk pas als het echt noodzakelijk of werk vertellen. Eventueel zou je het deze week nog kunnen aankijken en volgende week wanneer je manager terug is het dan vertellen
  • Rapporteren
Fostara
2 maanden geleden
Gefeliciteerd! Misschien kan je je tijdelijk ziek melden? En dan afwachten wanneer je eigen manager terug is? Ik heb ook een fysiek beroep en zit ook met de vraag in mijn hoofd wanneer ik het moet gaan vertellen.. voor nu ben ik gewoon heel moe en kan ik het gooien op het weer ;) Maar ja hoe lang is dat vol te houden!?
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op Blxckwidow
Ik zit in hetzelfde schuitje.. ik heb ook erg onregelmatige diensten en sta ook op woongroepen. Naast dat heb ik al 3 kindjes en ben ik ook echt de hele dag door.. ik probeer mezelf er door heen te slepen. Wil het eigenlijk pas als het echt noodzakelijk of werk vertellen. Eventueel zou je het deze week nog kunnen aankijken en volgende week wanneer je manager terug is het dan vertellen
Dan is het onregelmatig werken ineens niet leuk meer he 😉 maar dacht idd dat ik het deze week nog ga volhouden. Mssn kan een collega 1 slaap vroeg overnemen...hoop ik...dan wordt het iets beter te doen... En dan maar hopen dat de agressie ook nog meevalt eerst🙈
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op Fostara
Gefeliciteerd! Misschien kan je je tijdelijk ziek melden? En dan afwachten wanneer je eigen manager terug is? Ik heb ook een fysiek beroep en zit ook met de vraag in mijn hoofd wanneer ik het moet gaan vertellen.. voor nu ben ik gewoon heel moe en kan ik het gooien op het weer ;) Maar ja hoe lang is dat vol te houden!?
Heb nog 2 dagen om ziekmelden te overwegen. Voelt zo raar maar is idd best een optie. Lastig he? Je wilt niet te vroeg zijn maar ook geen risico's lopen door te blijven functioneren zoals dat zou moeten... Jij ook gefeliciteerd 😊
  • Rapporteren
Suzi04
2 maanden geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik werk ook in de zorg en dan was bij mij vooral het risico de straling.. ik heb toch 2 collega’s in vertrouwen genomen zodat zij mijn back-up zijn. Het blijft lastig maar andere keus is er eigenlijk niet zonder het niet te vertellen. Het belangrijkste is toch je gezondheid en de baby. 🥰
  • Rapporteren
Fostara
2 maanden geleden
Reactie op verwijderd lid
Heb nog 2 dagen om ziekmelden te overwegen. Voelt zo raar maar is idd best een optie. Lastig he? Je wilt niet te vroeg zijn maar ook geen risico's lopen door te blijven functioneren zoals dat zou moeten... Jij ook gefeliciteerd 😊
Dank je! We zijn er heel blij mee :) Kun je misschien ook ruilen met een collega met een één of andere smoes? Het is inderdaad vervelend om je nu al ziek te melden, snap dat dat niet goed voelt.. maar je moet natuurlijk ook aan jezelf denken en aan je doelgroep. Want als jij je werk niet kan uitvoeren, wat hebben zij er dan aan? Maar rust eerst maar eens goed uit vannacht dan, een goede nacht uurtjes inhalen kan ook wonderen doen. Succes!
  • Rapporteren
TMJM
2 maanden geleden
Als je zwanger bent wordt je weerstand lager en kost het je lichaam veel energie met het proces dat er plaats vind. Misschien helpt het om wat extra vit C, foliumzuur of een zwanger multi te nemen tegen de vermoeidheid?. Het proces zuigt de nutrien uit je lichaam... En verder rust pakken waar je kan?
  • Rapporteren
Blxckwidow
2 maanden geleden
Reactie op verwijderd lid
Dan is het onregelmatig werken ineens niet leuk meer he 😉 maar dacht idd dat ik het deze week nog ga volhouden. Mssn kan een collega 1 slaap vroeg overnemen...hoop ik...dan wordt het iets beter te doen... En dan maar hopen dat de agressie ook nog meevalt eerst🙈
Hahah inderdaad!. Luister in iedergeval naar je lichaam. Als je vermoeid voelt meld je dan ziek. En probeer inderdaad wat diensten te ruilen.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
2 maanden geleden
Reactie op TMJM
Als je zwanger bent wordt je weerstand lager en kost het je lichaam veel energie met het proces dat er plaats vind. Misschien helpt het om wat extra vit C, foliumzuur of een zwanger multi te nemen tegen de vermoeidheid?. Het proces zuigt de nutrien uit je lichaam... En verder rust pakken waar je kan?
Bedankt voor de tip. Foliumzuur nam ik al. Zal morgen even naar de winkel gaan voor de andere 😊
  • Rapporteren
Wishful
2 maanden geleden
En anders toch even een (preventief) spreekuur met de bedrijfsarts aanvragen? Die zitten juist erg op de (preventieve) begeleiding van zwangere vrouwen, waarbij er volgens mij ook nog allerlei richtlijnen zijn in geval van werken met gevaarlijke stoffen of onregelmatige diensten! Wie weet komen daar al positieve dingen uit die jou erg kunnen ondersteunen/ontlasten.
  • Rapporteren
Jessybelle
2 maanden geleden
Ook ik werk in de zorg. Ik heb het ook een collega verteld, zodat ik een beetje gericht kan kiezen welke bewoners ik verzorg. Ook de manager verteld. Je kan het altijd even overleggen met een manager, ook al is ie niet bekend. Dan heb je in ieder geval je zorgen gedeeld. En miss krijg je wel goede tips of alternatieven.. Maar dat is helemaal aan jou... Zelf aanvoelen dus.. Succes!!
  • Rapporteren
Jennmich1706
2 maanden geleden
Ook ik werk in de zorg en weet simds 2 dagen dat ik zwanger ben. Ik had diezelfde dag nog nachtdiemst. Ik heb het mijn collega wel verteld en ben ook van plan wat amdere re vertellen, ook om mezelf te beschermen. Ik weer dat ik over mijn grenzen heen ga. En ook omdat ze dan rekening houden met de zwaarte qua zorg. Als het goed is word je ook overgeplaatst naar een andere afdeling, als er agressie voorkomt. Zolang je het de manager niet verteld, heb je geen recht op bescherming.
  • Rapporteren
Vvds
2 maanden geleden
Ik werk ook in de zorg. 1 collega en tevens vriendin weet het en mijn teamcoach. Dit gezien mijn verleden en de ernstige kwaaltjes die ik nu heb waardoor ik niet kan werken. Je voelt zelf aan wat het beste is. Zij hebben een geheim plicht dus mogen het niet met de rest delen.
  • Rapporteren
zilverwenneke
2 maanden geleden
Ik werk in de zorg, oppas zieke kindjes. En studeer voor kleuterleerkracht. Heb mijn school onmiddellijk op de hoogte moeten brengen omdat ik geen stage mag lopen tijdens mijn zwangerschap, tevens is het ook uitgesloten dat ik nog bij zieke kindjes sta 😕
  • Rapporteren
plataantje
2 maanden geleden
Reactie op zilverwenneke
Ik werk in de zorg, oppas zieke kindjes. En studeer voor kleuterleerkracht. Heb mijn school onmiddellijk op de hoogte moeten brengen omdat ik geen stage mag lopen tijdens mijn zwangerschap, tevens is het ook uitgesloten dat ik nog bij zieke kindjes sta 😕
Hi zilverwenneke, Waarom mag je geen stage lopen? Ik ben een kleuterleerkracht en heb er nog nooit van gehoord. Wel vervelend dat je ook niet mag werken. Liefs
  • Rapporteren
Jmt86
2 maanden geleden
Reactie op plataantje
Hi zilverwenneke, Waarom mag je geen stage lopen? Ik ben een kleuterleerkracht en heb er nog nooit van gehoord. Wel vervelend dat je ook niet mag werken. Liefs
Zij komt wss uit België. Daar schijn je te moeten stoppen met werken met jonge kinderen i.v.m. ziektes. Bv. Vijfde ziekte, die is gevaarlijk en kan miskraam opwekken. Bij uiting van de ziekte is de besmettingsfase al geweest. Ook CMV en waterpokken... Ben zelf kleuterjuf en van de week had ik meerdere kinderen met uiting van vijfde ziekte, de besmettingsfase was al geweest dus. Ben best wel bang (geweest). Vk heeft een bloedtest geregeld om te zien of ik antistoffen heb en dus 'immuun' ben. Nu denk ik, ik werk al sinds 2004 met kinderen, als ik het in die tijd njet heb gehad is de kans nu ook heel klein. VK zei ook een goede hygiëne erop nahouden. Goed je handen wassen, geen contact met urine, poep en speeksel. Kom je al een heel eind...
  • Rapporteren
DaantjeLana
2 maanden geleden
Ik heb gewoon een kantoorbaan, maar heb het mijn directe collega’s al wel verteld met 5+5 omdat ik mijzelf niet zo lekker voel. Af en toe flinke buikpijn en gisteren thuis gebleven omdat ik misselijk en erg moe was. Het is even kijken voor mijzelf wat allemaal gaat en wat niet. Nu weten ze iig wat er is als ik pijn heb of er niet helemaal bij ben. Maar wij hebben ook een hechte groep.
  • Rapporteren
zilverwenneke
2 maanden geleden
Reactie op plataantje
Ik woon in België, hier moet je direct stoppen met werken als je met jonge kinderen werkt. Omwille van allerhande mogelijke besmettingen, ...
  • Rapporteren
Jmt86
2 maanden geleden
Reactie op zilverwenneke
Ik woon in België, hier moet je direct stoppen met werken als je met jonge kinderen werkt. Omwille van allerhande mogelijke besmettingen, ...
Bizar verschil he
  • Rapporteren
plataantje
2 maanden geleden
Reactie op zilverwenneke
Ah! Ik denk dat ik ook in België ga wonen🤩
  • Rapporteren