85 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben morgen ook 5 weken zwanger. 23 maart pas de 1e echo.... Ik wacht tot 4 april, goed moment waar iedereen bij elkaar is. Vind het ook te moeilijk om niets te zeggen...

4 jaar geleden

Ik ben nu 6+2 en wij kunnen ook moeilijk ons mond houden. Ik heb het vorige week aan mijn ouders en schoonouders verteld. En twee vriendinnen omdat zij wisten dat we er mee bezig waren. Ik vind het zelf een prettig idee dat, mocht het fout gaan (waar we natuurlijk niet vanuit gaan) dan kunnen we ook steun vinden bij onze dierbare om ons heen

4 jaar geleden

Wij willen het waarschijnlijk 27 maart aan de ouders en broer en zus vertellen en dan 3 april is de familie hier vertellen we het dan...

4 jaar geleden

Ja heel herkenbaar, je gevoel! Mijn man en ik hebben het alleen tegen onze ouders verteld en dat voelde heel fijn. Je kunt toch je gevoelens en gedachtes delen met een paar mensen en zij beseffen uiteraard ook dat het nog alle kanten op kan.

4 jaar geleden

Ik denk dat het slim is om te vertellen wanneer jij dat wilt😉 wij hebben onze ouders het direct verteld toen we een positieve test hadden en er zijn inmiddels al wat meer mensen die het weten maar wij hebben bepaald wie wel en wie niet. Vandaag 8 week zwanger

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 7W+4d zwanger, wij zijn dinsdag voor de eerste echo geweest 😍 Gisteren aan mijn dochter verteld (14j) Vandaag aan de ouders van mijn vriend verteld en aan zijn jongste zus (woont nog thuis) Zondag gaan we het aan mijn papa vertellen. En dan hopelijk enkele weken wachten voor we het aan de overige broers en zussen vertellen ☺️

4 jaar geleden

Wij hebben het 2 dagen na de positieve test aan onze familie verteld en afgelopen zaterdag aan iedereen op mijn verjaardag en daarna op social media. Zaterdag was ik 5+5. Vanwege een vorige zwangerschap wat een miskraam werd met 10 weken wilde ik het nu wel aan iedereen vertellen dat ik zwanger ben. Ik wil die taboes verbreken dat je ook voor de 12 weken het kan vertellen en ook dat je mag spreken over een miskraam

4 jaar geleden

Ik heb een vriendin en zus ingelicht :) nu 6,5 week. Gelukkig nog maar 1,5 week tot de eerste echo. Daarna pas onze ouders en verdere goede vrienden. We vinden het leuk om het met de echo te vertellen ipv de onzekerheid met ze te delen maar dat is voor iedereen anders :) En dan zijn we 8 weken dus dan houden we het ook nog klein met wie we het delen. Vind ik fijn lekker intiem houden voorlopig :)

4 jaar geleden

Reactie op Fiona1987

Wij hebben het 2 dagen na de positieve test aan onze familie verteld en afg ...
Bij ons precies hetzelfde! Als het niet goed is wil ik dat verdriet ook delen met de mensen met wie ik de vreugde heb gedeeld van een prille zwangerschap.

4 jaar geleden

Doe wat goed voelt! Ik vind het persoonlijk ook errug moeilijk om niks te zeggen, maar als je dat echt wil, dan lukt dat ook.. wijzelf hebben ervoor gekozen te wachten op de eerste echo met 8 weken, op 11 maart.. daarna vertellen we het mijn moeder en zijn gezin. Ik weet nu 2,5 week dat ik zwanger ben en ik moet zeggen, het went om niks te zeggen. Maar toch tel ik de dagen af tot 11 maart! Maar elke keuze die je zelf maakt is de goede❤️

4 jaar geleden

Ik heb er de vorige keer voor gekozen het zo rond de 5 weken te vertellen (was na 14 maanden eindelijk gelukt) aan mensen die dichtbij stonden, dit werd een miskraam met 8+3 maar ik heb enorm veel steun gehad. Nu ben ik bijna 9 weken na miskraam weer bijna 5 weken zwanger, mijn moeder zei zelf al dat ik op haar verjaardag uitgerekend zou zijn en dat klopt voor nu ook dus kon ik het niet achter houden 🙈 je moet het vertellen aan wie en wanneer je wilt, toen ik opa en oma zei dat het mis was vonden ze het heel gek want ze wisten niet eens dat ik überhaupt zwanger was, dat is ook wel heel gek natuurlijk.. volg je gevoel er is geen goed en fout, als je het wilt delen doe dat, wil je het nog niet dan wacht je tot je het wel wilt 😘

4 jaar geleden

Dankjewel voor jullie berichtjes... Hoe voelen jullie je? Ik heb namelijk nog nergens last van..

4 jaar geleden

Reactie op Lieke1994

Dankjewel voor jullie berichtjes... Hoe voelen jullie je? Ik heb namelijk n ...
Ik ben 6 weken zwanger, geen klachten! 😅🥰

4 jaar geleden

Reactie op Hawadayne

Bij ons precies hetzelfde! Als het niet goed is wil ik dat verdriet ook del ...
Precies mijn gedachten.

4 jaar geleden

Wij vertellen het na de eerste echo aan ouders en broers/zussen omdat we dan iets “tastbaars” hebben als de echo foto. Vrienden en kennissen volgen later, na de termijnecho. Maar doe idd wat voor jullie fijn voelt. Het niet vertellen went wel vind ik 😅 best gek eigelijk maar vind het stiekem wel leuk, ons geheim. Alleen mn smoesjes bij vrienden waarom ik geen alcohol drink raken een beetje op! 😬

4 jaar geleden

Wij hebben er bewust voor gekozen de eerste echo af te wachten en daarna pas te vertellen. Dit voor ons eigen gevoel. Voor nu weten onze ouders en broers het. We hebben besloten andere vrienden met 12 weken pas wat te vertellen.. dit om zelf ook te kunnen wennen aan alles en niet heel de dag plat ge-appt te worden. Mocht het mis gaan hebben we de steun van de ouders. Je moet doen wat voor jezelf goed voelt. Wat er eerder gezegd werd het word na een tijdje makkelijker om je mond te houden! Het belangrijkste is GENIET ervan🤗 Het is iets heel speciaals

4 jaar geleden

Ik kwam er op 4+1 achter dat ik zwanger was.. direct mijn ouders verteld, ondanks ze in Australië zaten😅. Gelijk daarna de ouders van mijn vriend verteld die in Curaçao wonen. Een dag later mijn beste vriendinnetje en 2 collega's. Mijn vriend heeft het aan zijn tante en oma verteld. Ik ga het volgende week aan een ander vriendinnetje vertellen. Ik ben morgen 7 weken. Ik kan (en wil) echt mijn mond niet houden😂 ik wacht wel op de termijnecho met het vertellen aan de rest en met het op social media ed te zetten

4 jaar geleden

Ik ben momenteel 6 weken. Bij ons weten al veel mensen het voornamelijk ook omdat we via IVF zijn moeten gaan en dan leven zoizo veel mensen mee met het hele proces. Maar anderhalf jaar geleden wisten via de natuurlijke weg een aantal mensen het ook al voor we de eerste echo hadden. Het is riskant dat te doen want wat als het alsnog mis gaat... bij ons was dat spijtig genoeg het geval toen. Mijn gynea zei "het is goed dat mensen het weten, nu moet je er wel over praten, en kunnen mensen je beter helpen". En inderdaad... het was toen eigenlijk a blessing in disguise... het heeft twee kanten... je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Er is geen perfecte of slechte moment. Enkel jullie moment 😘

4 jaar geleden

Wij hebben er bewust voor gekozen de eerste echo af te wachten en daarna pa ...
Dat heb ik ook gedaan. Mijn moeder, zusje, broertje en mn tante. Ik vertel het op werk en mn vriendinnen met 12 weken. Alleen is het zooo moeilijk om je mond te houden zeker omdat alle onderwerpen om me heen om baby's gaan🙈

4 jaar geleden

Door mijn job (kleuterjuf in België) heb ik veel mensen (werkgever en collega's) moeten inlichten. Hier heb je meteen werkverwijdering. Aangezien het ons eerst kindje is, is het nogal dubbel. Aan de ene kant ben je reuze blij en wil je het iedereen vertellen maar andere kant ook riskant en ben ik toch bang om het nieuws te verspreiden... Mijn familie wordt dit weekend pas ingelicht 🙈 Nog maar 5+5 weken zwanger. Wordt vervolgd...