Zwangerschaps aankondiging

Lieke1994
5 maanden geleden
Volgen
Hallo, Ik ben morgen 5 weken zwanger, ik vind het zo moeilijk om niets te vertellen.. Wanneer is het slim om dit te vertellen aan je ouders/broer/zus... 11 maart heb ik mijn eerste echo..
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
85 reacties
Ammerd
5 maanden geleden
Door mijn job (kleuterjuf in België) heb ik veel mensen (werkgever en collega's) moeten inlichten. Hier heb je meteen werkverwijdering. Aangezien het ons eerst kindje is, is het nogal dubbel. Aan de ene kant ben je reuze blij en wil je het iedereen vertellen maar andere kant ook riskant en ben ik toch bang om het nieuws te verspreiden... Mijn familie wordt dit weekend pas ingelicht 🙈 Nog maar 5+5 weken zwanger. Wordt vervolgd...
  • Rapporteren
Lieke1994
5 maanden geleden
Reactie op Ammerd
Door mijn job (kleuterjuf in België) heb ik veel mensen (werkgever en collega's) moeten inlichten. Hier heb je meteen werkverwijdering. Aangezien het ons eerst kindje is, is het nogal dubbel. Aan de ene kant ben je reuze blij en wil je het iedereen vertellen maar andere kant ook riskant en ben ik toch bang om het nieuws te verspreiden... Mijn familie wordt dit weekend pas ingelicht 🙈 Nog maar 5+5 weken zwanger. Wordt vervolgd...
Jaa dat heb ik ook. Ik werk in de kinderopvang dus vind het soms zo moeilijk.. Ook ivm kinderziektes je weet niet altijd wat er speelt qua ziektes.
  • Rapporteren
awttvn.
5 maanden geleden
Reactie op Lieke1994
Jaa dat heb ik ook. Ik werk in de kinderopvang dus vind het soms zo moeilijk.. Ook ivm kinderziektes je weet niet altijd wat er speelt qua ziektes.
Ik werk ook in de kinderopvang, ik heb het juist aan mijn collega’s verteld, zodat ze er rekening mee kunnen houden. 🙃
  • Rapporteren
SophieKV
5 maanden geleden
Ik denk dat ‘slim’ de verkeerde benadering is. Het wel of niet vertellen is puur je eigen gevoel. Je kan het in een vroeg stadium vertellen aan mensen die dicht bij je staan, zoals je ouders. Die wil je wellicht ook informeren mocht het mis gaan. De grote bubs kan dan na de 1e echo of bij 12 weken. Het is echt helemaal waar je je zelf prettig bij voelt. Ik ga vanavond uiteten met m’n ouders, en twijfel heel erg of ik de blaasontsteking smoes moet gebruiken of gewoon zeggen waarom ik geen wijn drink... m’n moeder maakte gister al een opmerking met een ooievaar 🤔 Mijn man staat achter mijn keuze maar vroeg zich wel af wat dan te doen met zijn ouders. Vorige keer hebben we het ook redelijk vroeg verteld, maar toen had m’n schoonmoeder heel de familie ingelicht terwijl ik gezegd had dat we dat nog niet wilden. Dus daar ben ik nu weer bang voor.
  • Rapporteren
Verwijderd lid
5 maanden geleden
Reactie op awttvn.
Ik werk ook in de kinderopvang, ik heb het juist aan mijn collega’s verteld, zodat ze er rekening mee kunnen houden. 🙃
Ik werk ook in de kinderopvang. Ik heb het nog niet aan alle collega's verteld, maar wel aan de collega's waar ik het meest mee samenwerk. We hebben nu namelijk hand, voet en mondziekte, krentenbaard en waterpokken bij ons, dus om die reden heb ik het verteld zodat ze begrijpen als ik soms even afstand houd.
  • Rapporteren
Pinkeltje
5 maanden geleden
Voor mijn man, moeder en schoonmoeder heb ik een doos met rompertje, rammelaar, speentje, speenkoord en de test gegeven. Het was gelijk duidelijk 🥰 En vrienden hebben we een foto gestuurd van kleertjes met een tekst erbij ♥️
  • Rapporteren
Evee
5 maanden geleden
Ik werk op een peuteropvang. Ik heb ook mijn collega's van de locatie en mijn locatie manager op de hoogte gesteld. Voor de familie willen wij het zo bekend maken... Wij hebben een zoontje van 14 maanden
  • Rapporteren
sabine1
5 maanden geleden
Reactie op SophieKV
Ik denk dat ‘slim’ de verkeerde benadering is. Het wel of niet vertellen is puur je eigen gevoel. Je kan het in een vroeg stadium vertellen aan mensen die dicht bij je staan, zoals je ouders. Die wil je wellicht ook informeren mocht het mis gaan. De grote bubs kan dan na de 1e echo of bij 12 weken. Het is echt helemaal waar je je zelf prettig bij voelt. Ik ga vanavond uiteten met m’n ouders, en twijfel heel erg of ik de blaasontsteking smoes moet gebruiken of gewoon zeggen waarom ik geen wijn drink... m’n moeder maakte gister al een opmerking met een ooievaar 🤔 Mijn man staat achter mijn keuze maar vroeg zich wel af wat dan te doen met zijn ouders. Vorige keer hebben we het ook redelijk vroeg verteld, maar toen had m’n schoonmoeder heel de familie ingelicht terwijl ik gezegd had dat we dat nog niet wilden. Dus daar ben ik nu weer bang voor.
Gelijk na een positieve test heb ik het aan mijn moeder verteld. Nu voelt het best oneerlijk, omdat ik niets aan mijn schoonmoeder heb verteld. Maar ik ben dus ook bang dat ze straks heel de familie inlicht🤦🏽‍♀️ ik snap je zo goed!
  • Rapporteren
Veran
5 maanden geleden
Spijtig dat mensen het doorvertellen als je hen vraagt dit niet te doen 😔 Ouders en schoonouders zijn dikwijls laaiend enthousiast, en het hen nog niet vertellen is moeilijk. Ik vertelde het hen direct. Dan doen ze niet moeilijk als je eens iets niet lust 😉
  • Rapporteren
Lysann3
5 maanden geleden
Bij de eerste van ons hebben wij beide (schoon)ouders verteld door middel van opa en oma mok, met lekkers gevuld. De rest gewoon mondeling verteld of op facebook. Nu in verwachting van de 2e. Weet alleen mijn moeder en een vriendin (zij probeerd ook zwanger te worden). Engrote groep dames die ik tijdens mijn eerste zwangerschap heb leren kennen via een forum. Daar hebben we een facebook van (besloten) en een whatsApp groep. Maar straks gaan we het vertellen via onze zoon die een shirt met grote broer aan krijgt. We zijn benieuwd wanneer kwartje valt🤣.
  • Rapporteren
ChloeDiego
5 maanden geleden
De dag dat ik mijn test deed, moest ik werken. Dus sochtends heb ik mijn moeder erbij geroepen en haar de test laten zien. Zij was blij. Mijn vader en broer heb ik het verteld doormiddel van kleine babyschoentjes op de salontafel. Mijn vriend, die toen al aan het werk was, heb ik jankend opgebeld met het goede nieuws. Hij was enorm blij! Mijn schoonouders, schoonzusjes en zwager hebben we het die avond nog verteld. Zij stonden te stuiteren! Superleuk die reacties. Bij mijn schoonouders hangt de positieve test aan de kamerdeur 🤗🤗
  • Rapporteren
Hyro
5 maanden geleden
Reactie op Evee
Ik werk op een peuteropvang. Ik heb ook mijn collega's van de locatie en mijn locatie manager op de hoogte gesteld. Voor de familie willen wij het zo bekend maken... Wij hebben een zoontje van 14 maanden
Hey evee, waar heb je dit laten maken? Is echt super mooi !
  • Rapporteren
Karootje
5 maanden geleden
Hoi dames, Ik ben nu volgens de betekeningen 7weken. 11maart heb ik mijn eerste afspraak. Zelf heb ik het al snel verteld aan onze ouders/ broer/ schoonzus. Mijn buik is erg uitgezet, waarschijnlijk mijn darmen. Veel mensen zie ik ook kijken. Dus ben wat wijdere kleding gaan dragen. Dit is wel mijn 2e zwangerschap en lees dat je het vaak sneller ziet. Na 3 maanden wil ik de rest het pas vertellen. Wil zoieso de echo afwachten. Hoe voelen jullie je? Ik voel me wel oke. Beetje rare maag af en toe (lichtelijk misselijk) maar verder gaat het goed. Ook niet super moe ofzo. Liefs!
  • Rapporteren
Evee
5 maanden geleden
Reactie op Hyro
Die hebben wij zelf gemaakt. Bij de action transferpapier gekocht en t-shirt bij de Hema. De afbeelding komt van Pinterest
  • Rapporteren
Evee
5 maanden geleden
Reactie op Hyro
Bedankt voor het compliment. Wij zijn er zelf ook trots op
  • Rapporteren
Yazzy
5 maanden geleden
Ook 5 weken, heb het nog niemand verteld. Ik wacht tot na de eerste echo.. Spannenddd!!
  • Rapporteren
Cristelvk
5 maanden geleden
Wij hebben het m'n ouders en m'n vriend z'n opa vertelt. Omdat ik best wel ziek ervan ben heb ik ook mijn leidinggevende ingelicht. Het lukt me namelijk niet elke dag om te werken. Van 't weekend ga ik het mijn beste vriendin vertellen. Ik ben nu 7+4. Ik heb voor iedereen die ik het persoonlijk wil vertellen leuke manieren om het te zeggen. Vind het leuk daar iets speciaals van te maken.
  • Rapporteren
Melanie238
5 maanden geleden
Reactie op SophieKV
En? Verteld?
  • Rapporteren
Lieke1994
5 maanden geleden
Nee nog niet wachten de eerste echo af 11 maart...
  • Rapporteren