15 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ga wel een cursus doen. Een bevalling kan je niet plannen, maar zo voel ik me toch wat beter voorbereidt. Als er nu iets gebeurt bij de bevalling voel ik me hopelijk minder verrast en kan ik betere keuzes maken. Ik wil ook graag leren hoe met de weeën om te gaan.
5 jaar geleden
Ja van de ene kant denk ik dat ook. En van de andere kant denk ik. Moeder natuur weet wel hoe het moet 🤭
Vreselijk om zo te twijfelen
5 jaar geleden
Ik heb zelf zwangerschapsyoga gedaan bij mijn eerste, waarbij ik veel had aan de ademhalingstechnieken die ik daar heb geleerd.
Daarbij denk ik (als mindfulnesstrainer) dat voor een juiste mindset de training/cursus mindful zwanger en bevallen erg waardevol kan zijn. Deze wordt alleen nog niet overal aangeboden.
5 jaar geleden
Ik ga binnenkort ook naar een cursus. Dit is geheel vrijblijvend omdat ik ook niet weet of het iets voor mij is. De cursus heet centering pregnancy, Dit is een algemene cursus over zwanger zijn, bevallen, kraambed noem maar op. Ik ben benieuwd of het iets voor mij is, ik ben namelijk niet zo van cursussen en groepjes🤭
5 jaar geleden
Ik ben ook onlangs begonnen met een cursus van 7 weken, samen met mijn partner. Ook voornamelijk voor hem, als vrouw voel je alles veranderen etc voor hem is het natuurlijk heel anders. Zo blijft hij ook betrokken in het geheel en krijgt hij ook nog tips hoe die zichzelf nuttig kan maken tijdens de bevalling en Daarna🤪. Handig toch?! Haha
5 jaar geleden
Ik wilde graag deelnemen aan de cursus O Wee van het Groene Kruis, maar helaas worden deze door Covid-19 nog steeds niet aangeboden.
Zeer waarschijnlijk vanaf augustus weer, dus nog even geduld.
Ik vind het voor mijzelf wel een prettig idee. Dit is ons eerste kindje en hoewel je alles kunt lezen op internet of vragen aan andere moeders, leer je bij deze cursus ook ademhalingstechnieken die van pas kunnen komen bij de bevalling. En je leert wellicht andere zwangeren kennen in je omgeving.
5 jaar geleden
Ik ga binnenkort ook naar een cursus. Dit is geheel vrijblijvend omdat ik o ...
CP is gewoon een andere vorm van reguliere controles en gesprekken met je verloskundige. Je bespreekt je vragen/klachten dan met de Vk en nog een aantal andere dames die ongeveer net zo ver zijn als jij. Het is geen pufcursus oid.
5 jaar geleden
Ik ben gisteren begonnen met een cursus. Combinatie van zwangerschapsyoga, maar ook een cursus waar thema’s voorbij komen zoals hypno-birthing, borstvoeding, bevallen etc. Ik vond het leuk! Alleen al om met allemaal dikke buiken bij elkaar te komen en te kunnen uitwisselen 😊
5 jaar geleden
Ik schrijf me in voor de prenatale cursus van het ziekenhuis (4 lessen) en heb me aangemeld voor zwangerschapsyoga (3 lessen). Meer ga ik niet doen, denk ik!
5 jaar geleden
Ik doe wel al aan zwangerschap zwemmen ook super leuk. En daar leer je onder water ook hoe je moet blazen en puffen zeg maar. Ik ga me nog maar eens bedenken. Misschien ind eens 1 proeflesje ofzo
5 jaar geleden
Ik heb morgen avond een gratis online kennismaking met hypnobirthing. Als mijn vriend en ik dat interessant vinden wil ik me daar voor 5 avonden wel inschrijven. Kan gewoon online, dat vind ik wel prettig en heb ik toch het idee houvast te hebben. Vind het ook een fijn idee dat m’n vriend een beetje weet waarmee hij mij kan gaan helpen. Maar ieder voor zich