21 Reacties

5 jaar geleden

Ik kom net bij de gynaecoloog voor controle weg, en kwamen er achter dat ik in 1 x verhoogde bloeddruk heb (95/130) normaal heb ik van mijzelf altijd heel laag (55/75a80) ik slik al preventief ascal (bloedverdunners in deze zwangerschap) ik moet as maandag weer terug komen. En bij hoofdpijn klachten misselijkheid sterretjes zien meteen bellen aankomend weekend. Best wel geschrokken! Had het zelf niet in de gaten.

5 jaar geleden

Ik heb het gehad bij vorige 2 zwangerschappen. Rust nemen en goed naar je lichaam luisteren. Ze hebben mij toen vrij snel ingeleid, maar zat al tegen de uitgerekende datum aan..

5 jaar geleden

Reactie op loulou87

Ik kom net bij de gynaecoloog voor controle weg, en kwamen er achter dat ik ...
zeiden ze tegen je dat 130/95 verhoogd was? Want ik zit zelf meestal op 110/65 en ik had nu ook 130/90. Maar ze gaven aan dat 140 de bovengrens was en dat 130 dus nog niet verhoogd was. Terwijl ik het voor mijn doen wel hoog vond.

5 jaar geleden

Ik had deze morgen 140/100 en moest meteen aan de monitor. Bleef zo hoog dus moet nu stoppen met werken. Ben pas 8/10 uitgerekend dus is nog wel even. Vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben.

5 jaar geleden

Toevallig vanmorgen op controle bij VK ze stuurde me direct naar het ziekenhuis. Bloeddruk was 142/100 en heb in de afgelopen 1,5 week 6kg vocht verzameld. In mijn urine zaten geen eiwitten, dus gelukkig geen vergiftiging. Ik ben naar huis gestuurd met medicatie: Labetalol Mocht ik me niet lekker voelen, pijn krijgen moet ik meteen bellen. Zaterdag weer op controle. Aan de rust zal het niet liggen, doe nagenoeg niks ivm bekkeninstabiliteit 😂

5 jaar geleden

Sinds 28 weken (ben nu 36 weken) ben ik medisch ivm hypertensie.. sinds dien ook gestopt met werken.en ze hebben mijn bloeddruk nog steeds niet onder controle. Ik slik nu 3 verschillende medicatie om bloeddruk te verlagen. En moet wekelijks op controle en om de 2 weken een groei echo.. maandag hoor ik of ik met 37 weken of 38 weken wordt ingeleid.

5 jaar geleden

Ik heb trouwens helemaal geen klachten die eventueel horen bik hoge bloeddruk.. ohja en ze controleren regelmatig me bloed en urine

5 jaar geleden

Reactie op Wendy91

zeiden ze tegen je dat 130/95 verhoogd was? Want ik zit zelf meestal op 110 ...
Ja ze vonden hem Voor mij wel hoog, ivm ik normaal heel Laag heb, en ik ben zwanger van een tweeling dus houden mij erg in de gaten ivm de groei van de dames ook was terug gelopen. Ben vandaag 35 weken hoop zo dat ze nog even lekker kunnen blijven zitten....

5 jaar geleden

Ik neem veel rust en krijg medicatie en ben al 2x opgenomen en zelf aan het magnesium gezeten maar mijn bloed waardens wijken helaas af. Mijn hoogste was 150/100 en zodra ik mij naar voel doe ik rustig aan maar bij mij is het door een vergiftiging en ze word over 11 dagen gehaald 🤗

5 jaar geleden

🙋🏼‍♀️ bloeddruk was op zijn hoogst 168/104. Nu medisch en gestart met medicatie, die slaat goed aan. Bij de laatste meting een bloeddruk van 116/62, dus prima. Dit was bij mijn vorige zwangerschap ook zo, toen bevallen bij 38 weken (spontaan opgang gekomen), er is nu ook geen sprake van inleiden.. Ik heb niets gehoord over rustig aan doen. Ik mocht ook nog gewoon sporten (zolang ik geen klachten -duizelig, hoofdpijn o.i.d- heb).

5 jaar geleden

Gisteren op controle bij de vk. Alles was goed tot de bloeddruk ging meten 140/100. Nu is mijn bloeddruk de hele zwangerschap al aan de hoge kant 130/85. Direct eiwit gemeten die was +1 dus moest naar het ziekhuis voor nog een urine test en bloedafname. Ze hebben toen ook een ctg gemaakt. Alles was in orde behalve weer de bloedruk bijna een uur aan de ctg gelegen 3x bloeddruk gemeten 3x te hoog. Nu medicijnen gehad en het zkh neemt alles nu over van de vk iets wat ik persoonlijk heel jammer vind gezien mijn vk onze buurvrouw is. Zaterdag terug voor een ctg en dan gaan ze kijken wanneer ze gaan inleiden (ben vandaag 38 weken). Gynaecoloog gaf aan dat ze komende week wilde gaan inleiden ook om stress te voorkomen en dat ons meisje er nu ook klaar voor is om te komen. Ipv nog te wachten tot 40 weken. Heb in de auto op de parkeerplaats wel even zitten huilen omdat er toch een hoop spanning los kwam. Ik vind het wel spannend maar aan de andere kant fijn om te weten dat we volgende weekend met zijn 3en zijn 🥰

5 jaar geleden

Preventief ascal gebruiken en letten op eetpatroon.

5 jaar geleden

Hier ook, vanaf 33 weken 'medisch' en steeds vaker controles. Nog geen medicijnen omdat ze daar erg over twijfelen aangezien ik inmiddels al 37 weken ben, maar grote kans op inleiden bij 38 weken. Bloeddruk schommelt erg maar is steeds te hoog. Al 3x een 24 uurs urinetest gedaan maar dat is gelukkig steeds nog oke. Vooral vermoeiend om zo vaak naar het ziekenhuis te moeten en steeds weer de onzekerheid of alle waardes verder oke zijn.

5 jaar geleden

Nou ik slik nu 1 dag Labetalol, ben zo moe ervan! Heb voor het eerst in tijden klokje rond geslapen, niet geplast in de nacht. Klinkt goed, maar mijn ogen gaan niet meer open dan half en heb het steeds koud. Van mij mag ze komen 😑 Morgen eerste controle in het zkh...

5 jaar geleden

Ik begon met 200mg Labetalol en zit nu op op de 1.800mg per dag. Minimaal 1x per week naar het ziekenhuis. Gelukkig gaat het met de baby goed maar ben nu wel een beetje klaar met de medicijnen die er elke keer bijkomen. Nog even volhouden allemaal🤞

5 jaar geleden

Reactie op Samboterham

Ik begon met 200mg Labetalol en zit nu op op de 1.800mg per dag. Minimaal 1 ...
Poeh dat is best veel, ben je niet letterlijk heel moe? Ik val er steeds van in slaap 😅 en ik heb maar 600mg per dag. Moest zaterdag op controle en de bloeddruk was al gezakt, komende week nog een controle. Vind mijn baby ook minder actief sinds ik aan medicatie zit. Maar CTG meting was goed.

5 jaar geleden

Hier vanaf 28 weken op controle in t ziekenhuis ivm hoge bloeddruk. Ziekenhuis gaf aan dat ik er weinig aan kan doen, mocht gewoon blijven werken en alles. Uiteindelijk medicatie en daardoor met 38 weken inleiden; prima voor mij :). Zoals ik t begreep kan hoge bloeddruk altijd ontstaan en kan je er zelf weinig aan doen, behalve goed naar je lijf luisteren. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Jm86

Poeh dat is best veel, ben je niet letterlijk heel moe? Ik val er steeds va ...
Niet fijn dat je er zo moe van wordt:( Ik heb ook wel momenten dat ik moe ben, maar gooi het eigenlijk meer op de zwangerschap zelf;) Ik slik al vanaf kinds af aan deze medicijnen, dus wellicht is mijn lichaam er meer aan gewend. Fijn dat de CTG goed was..maar het blijft spannend... is het nu een kwestie van afwachten of wordt er ingeleid?

5 jaar geleden

Reactie op Samboterham

Niet fijn dat je er zo moe van wordt:( Ik heb ook wel momenten dat ik moe b ...
Oh dan ben je waarschijnlijk wel gewend. Ik merkte het meteen. Voordeel: ik slaap de nacht grotendeels weer door 😂 Ik was er in het weekend, dus moest vandaag bellen voor nieuwe afspraak. Ze humde wat aan telefoon en zei ja moet bij arts want eventuele inleiding moet besproken... Ik zei huh, daar is me nog niks over verteld. Ik hoor het morgen, dan weer afspraak 🤷‍♀️ Lijkt me ergens wel fijn, lekker voorspelbaar haha. Maar ook weer spannend.

5 jaar geleden

Reactie op Jm86

Oh dan ben je waarschijnlijk wel gewend. Ik merkte het meteen. Voordeel: ik ...
Ik heb precies hetzelfde: aan de ene kant fijn als je wordt ingeleid; Dan weet je waar je aan toe bent. Maar toch merk ik dat ik het spannender vindt dan wanneer het helemaal natuurlijk gaat. Juist omdat het nu zo "voorspelbaar" wordt. Bij mij blijft mijn bloeddruk elke keer hoog maar tot op heden geen vergiftiging. Als dit zo blijft, dan toch voor de zekerheid met 39 weken inleiden. Ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen. Geniet nog maar even lekker van je nachtrust, nu kan het nog ;) De internist zei gisteren trouwens tegen mij dat na een week of na je bevalling, je bloeddruk weer rond het oude niveau is. Dus dan zijn we hopelijk snel van die medicijnen/hoge dosering af.