31 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb er gelukkig nu op dit moment niet zoveel last van ( nu 21 weken ) maar in het begin heb ik hier heel erg veel last van gehad. Ik ben mama crème gaan gebruiken van de Kruidvat en sinds dat ik dat gebruik is het wel minder geworden gelukkig 😊 en nu op dit moment dus helemaal geen last van.

3 jaar geleden

hier aan mijn buik. is je huid die oprekt denk ik. smeren is de boodschap volgens mij...

3 jaar geleden

Smeren met olie of creme

3 jaar geleden

Ik gebruik druivenpit olie, amandelolie van de Tuinen... Het is door hormonen dat je jeuk krijgt. Lekker smeren

3 jaar geleden

Ik gebruik nu een zwitsalcreme speciaal voor de buik van de moeder, maar deze helpt echt niet tegen de jeuk. Bio-oil gebruikte ik tijdens mijn vorige zwangerschap, maar hielp ook niet en vond ik veel te vettig. Nog tips voor crèmes?

3 jaar geleden

Reactie op Hortence

Ik gebruik druivenpit olie, amandelolie van de Tuinen... Het is door hormon ...
Dankjewel voor de tip! Ik ga eens kijken!

3 jaar geleden

Reactie op EllenfhB

Ik heb er gelukkig nu op dit moment niet zoveel last van ( nu 21 weken ) ma ...
Die ga ik ook eens proberen dan! Dankjewel voor de tip!

3 jaar geleden

Ik heb het ook! Gebruik nu de crème van La Roche - Posay Lipikar Baume AP+m deze werkt heel goed tegen de jeuk. Verder smeer ik mijn buik en borsten goed in met mama crème

3 jaar geleden

Hi! Ik heb er heel veel last van gehad (heel mijn lijf). Wat enige verlichting kan geven is: mentholgel (of after sun crème van Hema, blauwe gel), en in overleg met de dokter antihistaminepillen (hooikoorts). Wat ook echt kan helpen is havermout in een hydrofiele washandje doen met warm water en lijf insmeren (werkt ook goed tegen waterpokken). Met een derde zwangerschap en alle keren jeuk heb ik inmiddels veel ervaring opgedaan.. hoop dat het helpt!

3 jaar geleden

Reactie op Mama Proost

Hi! Ik heb er heel veel last van gehad (heel mijn lijf). Wat enige verlicht ...
Ik heb het ook. Met name op mijn borsten maar de rest van mijn lijf doet gerust mee. De aftersun tip wilde ik ook geven.

3 jaar geleden

Meld dit ook bij de verloskundige als het zo heftig is. Vriendin van mij had dit ook maar bleek dus iets medisch te zijn.

3 jaar geleden

In het begin veel last van gehad. Vooral mijn onderrug en buik. Werd er af en toe helemaal gek van.. nu is het wat minder gelukkig.

3 jaar geleden

Ik denk dat goed hydrateren met een lotion al veel gaat helpen

3 jaar geleden

Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap ook. Toen waren mijn galzouten verhoogd. En heb medicatie gekregen.

3 jaar geleden

Ik gebruik Weleda zwangerschapsolie. Werkt echt perfect bij mij. En mooie bijkomstigheid het zou ook striae helpen voorkomen. Dit kan ik alleen nog niet beamen haha.

3 jaar geleden

Ik had ook in het eerste trimester veel jeuk over mijn lichaam. Nu ben ik 20 weken en 4 dagen. Af en toe nog jeuk. Maar niet meer zo erg. Het ging bij mij vanzelf over of minder.

3 jaar geleden

Ik heb urticaria (netelroos) en daardoor veel jeuk. Antihistamine werkt goed. Als je ook bultjes hebt zou ik even naar de HA gaan

3 jaar geleden

Reactie op M.L.T

Meld dit ook bij de verloskundige als het zo heftig is. Vriendin van mij ha ...
Iets met der lever en gevaarlijk voor de baby! Dus als je geen uitslag hebt etc... echt verloskundige bellen

3 jaar geleden

Bij mij gaan ineens alle moedervlekken op mijn buik en rug jeuken, vervelend.

3 jaar geleden

Ik heb alleen erg veel last van jeukende oren 😁