31 Reacties

3 jaar geleden

Mijn vorige 2 zwangerschappen had ik dit ook bij mijn eerste zwangerschap vaak geprikt op verhoogde gal zuren zouten. Was het niet ook bij mijn 2e zwangerschap op geprikt was het wederom niet. In de loop van de 2e zwangerschap ben ik naar de dermatoloog gestuurd wat blijkt: zwangerschapeczeem, blijkt dat ik altijd wel iets eczeem in me heb maar door de zwangerschapshormonen komt het er uit. Maar voor nu nog nergens last van 🤞🏻 hopen dat dat zo blijft. Bij mij werd de jeuk het 3e trimester zo erg in mijn 2e zwangerschap dat ik lichttherapie heb gehad bij de dermatoloog dat verlichte wel iets.

3 jaar geleden

Meerdere zwangerschappen jeuk gehad. Nu aan de eucerin douche olie in combi met de bodylotion en dat helpt prima. Lotion 2x daags aanbrengen bij ergere jeuk!

3 jaar geleden

Ik heb veel jeuk op mijn rug. Ik krab me kapot in mijn slaap waardoor ik echt krassen met korstjes op mijn rug heb nu. Heel vervelend

3 jaar geleden

Hier ook mega jeuk. Vooral binnenkant dijen echt flinke uitslag, knieholtes en zijkant vd buik. Dacht eerst dat het kwam door een nieuwe zwangerschaps legging, maar dat was het dus niet. Ik heb er verder geen oplossing voor, maar fijn te lezen dat meer dames dit ineens hebben

3 jaar geleden

Reactie op tyty90

Ik heb veel jeuk op mijn rug. Ik krab me kapot in mijn slaap waardoor ik ec ...
Ja ik ook!!! Helemaal gek word ik ervan🙈

3 jaar geleden

Reactie op Julie89

Ja ik ook!!! Helemaal gek word ik ervan🙈
Jaa vreselijk! Smeer me nu in met argan olie. Merk wel dat de vaseline spray ook heel erg goed werkt!

3 jaar geleden

Reactie op tyty90

Jaa vreselijk! Smeer me nu in met argan olie. Merk wel dat de vaseline spra ...
Goede tip, ga ik die ook even halen!

3 jaar geleden

Reactie op Julie89

Goede tip, ga ik die ook even halen!
Ik gebruik de cocoa butter

3 jaar geleden

Hoi, Vreselijk he die jeuk! Toen ik 5-7 maanden zwanger was woonde ik tijdelijk ergens waar zilvervliesjes rondliepen. Toen begon mijn jeuk. Dacht dat het daardoor kwam. Het werd alleen maar erger en nu ben ik over 4 weken uitgerekend en ga echt dood van de jeuk. 24/7 jeuk is niet leuk! De huisarts heeft van alles geprobeerd, en ikzelf menthol-gel uit de koelkast, menthol-poeder, amandelolie, en eczeemzalf en ook douchen zonder shampoo of zeep. Het liggen onder een deken maakt het nog erger brrr. Hopelijk gaat het snel over. Sterkte met de jeuk

3 jaar geleden

Reactie op Julie89

Ja ik ook!!! Helemaal gek word ik ervan🙈
Ik juist op mijn armen, bovenrug en hier en daar op mn gezicht of benen en soms op mijn hoofd brrrrr

2 jaar geleden

Reactie op Sylvana1991

Hoi, Vreselijk he die jeuk! Toen ik 5-7 maanden zwanger was woonde ik tij ...
Oké geen idee of je nog actief bent maar was de jeuk na de bevalling snel weg? Ik herken me namelijk helemaal in jou verhaal en ben momenteel 35weken zwanger.