Zware vermoeidheid

SoesieQ
2 maanden geleden
Volgen
Weet je iemand handige tips voor extreme vermoeidheid?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
12 reacties
Marrielle112
2 maanden geleden
Hoe is je ijzerspiegel en vitamine d doordat deze laag zijn zijn vaak zwangere vrouwen zeer vermoeid. Misschien eens bloed prikken?? Ik had bij vorige zwangerschap heel erg groot tekort aan IJzer was lijkbleek voelde me prima alleen doodmoe
  • Rapporteren
Ishhh
2 maanden geleden
Hier het zelfde! Kan echt heel de dag slapen! Bij vorige zwangerschappen niet zo dramatisch last van gehad.. Dus ik lees mee.
  • Rapporteren
SoesieQ
2 maanden geleden
Dank je Marrielle112. Dat ga ik zeker doen.
  • Rapporteren
jam9992
2 maanden geleden
Ik ben nu 6+6 en vandaag voor het eerst dat ik me bed niet uit wilde ik ben zo moe dat ik inderdaad de hele dag wilde slapen. Ook me eetlust is vandaag nergens te vinden. Ik heb van de week uitslag gehad van bloedonderzoek en die waren allemaal goed. Dus ik volg deze topic even mee!
  • Rapporteren
Marrielle112
2 maanden geleden
Laten we niet vergeten dat achter de schermen ons lichaam compleet aan het veranderen is, je lichaam bereid zich voor je organen passen zich al in 1e trimester aan om ruimte te maken. Plus de hormonen. De gedachtes in onze hoofd de mogelijke zorgen. De andere kwaaltjes. Een slechtere nachtrust evt. Je lijf draait op volle toeren om ervoor te zorgen dat dat kleine ding steeds groter word. Ga als het kan gewoon even slapen. Blijf goed drinken, probeer te ontspannen.
  • Rapporteren
VickyR-24
2 maanden geleden
Ik heb daar ook last van, ik doe rond 15u een dutje op een rustige dag en vroeger op een actieve dag want anders ben ik gene mens. Ik heb nu wel het voordeel dat ik kleuterjuf ben, daardoor ben ik nu al thuis... Een middagdutje is natuurlijk niet voor iedereen haalbaar...
  • Rapporteren
SuzanneSenna
2 maanden geleden
Heb hetzelfde probleem. Extreem vermoeid en weinig eetlust
  • Rapporteren
MCvB
2 maanden geleden
Van deze tip gaan jullie misschien niet blij worden, maar nu ik weer eens om 05u00 wakker ben (al 1,5 wk) ben ik er opnieuw blij mee: de "rust, reinheid en regelmaat" van je oma. Doe op tijd (bv 8u of 9u) je beeldschermen weg, lees nog even een uurtje/maak een wandelingetje/luister muziek en ga vroeg slapen. Voor mij werkt het iig; nog wel moe, maar beter te doen!
  • Rapporteren
Roos24
2 maanden geleden
Ik ben ook erg moe, heb geen fut om dingen te doen en kan al opzien tegen iets simpels als douchen of de vaatwasser uitruimen. Ik ben nu 7+4 weken en sinds 1,5 week ziek gemeld op werk (niet alleen vanwege de vermoeidheid, maar ook vanwege de misselijkheid). Mijn manager zag aan me dat het niet ging. Ik probeer iedere avond op tijd naar bed te gaan (uiterlijk half 10) en slaap nu ook iedere middag 1,5 a 2 uur. Ik snap dat dat niet voor iedereen haalbaar is, maar rust is wel het toverwoord denk ik! Ik hoop dat we allemaal snel weer wat meer energie hebben!
  • Rapporteren
SoesieQ
2 maanden geleden
Dank MCVB. Ik lig er al weken rond 20.00/20.30 uur. Om half 6/6 uur word ik weer wakker vanwege ons eerste. Hij is bijna 10 maanden en wil dan graag de fles. Op een dag zoals vandaag, zorgt mijn man voor alles. Flesje, schone luier, etc. Echter lig ik al vanaf half 6 wakker. Te moe om eruit te gaan. Te wakker om te slapen. Jammer, want we zijn nu een lang weekendje weg. Ik voel me ook schuldig naar mijn eerste. Hij krijgt nu geen energieke, vrolijke moeder, maar een lamlendig moeder. Hebben jullie dat (bij je andere kinderen) ook? Mijn mobiel gaat overigens altijd uit als ik ga slapen.
  • Rapporteren
MCvB
2 maanden geleden
Reactie op SoesieQ
Dank MCVB. Ik lig er al weken rond 20.00/20.30 uur. Om half 6/6 uur word ik weer wakker vanwege ons eerste. Hij is bijna 10 maanden en wil dan graag de fles. Op een dag zoals vandaag, zorgt mijn man voor alles. Flesje, schone luier, etc. Echter lig ik al vanaf half 6 wakker. Te moe om eruit te gaan. Te wakker om te slapen. Jammer, want we zijn nu een lang weekendje weg. Ik voel me ook schuldig naar mijn eerste. Hij krijgt nu geen energieke, vrolijke moeder, maar een lamlendig moeder. Hebben jullie dat (bij je andere kinderen) ook? Mijn mobiel gaat overigens altijd uit als ik ga slapen.
Ah ja dan heb ik makkelijk praten; t is mijn eerste zwangerschap, dus ik heb geen kindjes om voor te zorgen รฉn waarschijnlijk nog wat 'buffer' doordat ik de maanden hiervoor ook alleen met mijn eigen ritme rekening hoefde te houden. Met nog zo'n kleintje erbij lijkt me heftig zeg! Je geeft je kindje wel een maatje voor het leven, ook al ben je nu niet de energieke moeder die je wil zijn... Misschien helpt die gedachte iets? Kan me voorstellen dat het schuldgevoel, gevoel van tekort schieten en meer 'moeten' alleen maar nรณg meer energie uit je zuigt.
  • Rapporteren
SoesieQ
2 maanden geleden
Inderdaad. Vooral schuldgevoel Mvcb. Gelukkig doen we het ergens voor en weten we dat de zwangerschaps kwalen tijdelijk zijn. Uit ervaring weet ik dat we er iets heel moois voor terug krijgen. De liefde voor je kind is echt onbeschrijfelijk.
  • Rapporteren