9 Reacties

3 jaar geleden

Hier hetzelfde ..

3 jaar geleden

Hier ook drama... de nachten waren al niet top maar nu heel intens. wie weet nog verlatingsangsterbij. We zijn er een paar uur mee bezig en afhankelijk van of wij moeten werken en hoelaat het is, neemt 1 van ons haar bij zich. Dan slaapt ze rustiger en als ze even wakker is en ze ziet ons, slaapt ze soms weer in. Verder lijkt ze erg te dromen en alle motorische skills te testen in haar slaap... Hier lijkt het sprong 7 te zijn, nu het 'donderweekje'. Daar zijn als at topics over, misschien herken je wat ze daarin zeggen en geeft dat rust / steun.

3 jaar geleden

Reactie op LindaWee

Hier ook drama... de nachten waren al niet top maar nu heel intens. wie wee ...
Ik ben echt op hoor. Heb hierdoor nergens zin meer in.. zij zit nu ook in haar sprong 7 maarjah Ik heb nu in die 10 maanden tijd geen 1x doorgeslapen. Sta echt elke x 9/10x op. K hoor om me heen jah mijne maakt 7 tot 7 8 tot 8 tjah je kan niet ieder kind gaan verglijken maar stiekem ben ik ook echt wel jarloers! Ik weet niet wat k fout doe.. Echt niet

3 jaar geleden

Reactie op ticey

Ik ben echt op hoor. Heb hierdoor nergens zin meer in.. zij zit nu ook in ...
Je doet niets fout. Het is eerder uitzondering dan regel dat kindjes doorslapen op deze leeftijd. Ook al klinkt dat niet zo om je heen. Ik heb ook gemerkt dat veel mensen er over liegen.. dat ze best nog wel 3 of 4 x per week ook in de nacht wakker worden maar dat ze over het 'algemeen' doorslapen de rest van de week. Er is een reden waarom ze zeggen dat je met bv pas nachtvoedingen 'mag' afbouwen met 18 maanden. Uiteindelijk ben je vrij om het zelf te bepalen natuurlijk. Maar het is omdat kindjes nog ontzettend veel groeien en dus ook vaak nabijheid en voedsel nodig hebben (ook) in de nacht. Hartstikke natuurlijk en ligt niet aan jou en er is ook niks mis met je kindje. Mijn dochter wordt ook zo'n 3 tot 5 keer per nacht wakker helaas.

3 jaar geleden

Als mensen het hebben over doorslapen, moet je ook altijd even checken wat ze bedoelen heb ik gemerkt. Vaak zit er bijv om 23u nog wel een voeding tussen. En hier sliep hij een tijdje door zonder wakker te worden, maar ik moest wel iedere dag om 5u opstaan. En dan heb je natuurlijk ook nog de kindjes die wel lekker van 19u tot 7u slapen. Ik ben jaloers 😂

3 jaar geleden

Reactie op rileyK

Je doet niets fout. Het is eerder uitzondering dan regel dat kindjes doorsl ...
Biologisch gezien is wakker worden in de nacht voor baby’s (en jonge kids) héél normaal. Zo vroeg doorslapen is eerder uitzondering dan regel, al lijkt het misschien anders. Ik vind de gebroken nachten na 10 maanden óók zwaar. Soms word ik er helemaal gestoord van als ze na een (borst)voeding niet de rust vindt om 4.00 ‘s nachts 🥲. Ik weet óók dat we niks fout doen en dat deze fase tijdelijk is. Ik merk dus om me heen dat ‘doorslapen’ een soort heilige graal is maar dat mensen ook gewoon liegen (of niet eerlijk durven zijn)… ik zie het ook vaak op het forum. ‘Mn baby slaapt door, is alleen om 4.30 klaarwakker’ ja ehhh zo kan ik het ook; dan slaapt onze baby ook al maanden door alleen begint haar dag om 4.15 met een ochtend-borstvoeding 🤪. Er zijn baby’s die van nature gemakkelijk lange rukken maken in de nacht. Lijkt me heerlijk. Is wel zeldzaam, tenzij afgedwongen door voeding te ontzeggen en/of dit te trainen. Ik merk bij onze baby dat langzaamaan de eerste helft van de nacht langer lijkt te worden (soms 6u slapen). Heel fijn, misschien tijdelijk, misschien niet. Het komt vanzelf ❤️ Tips: proberen te accepteren, proberen nachten te verdelen, keertje uit logeren om bij te slapen, kijken wat je nog aan kan passen, toch flesje aanbieden, even klagen op dit forum 😉, en in de ochtend buiten wandelen hoe moe je ook bent. Daglicht doet wonderen!

3 jaar geleden

herkenbaar, Het is ook echt niet leuk, oververmoeidheid… Ik probeer altijd de troosten en haar terug in slaap te krijgen, door mijn hznd op haar te houden, de druk vindt ze fijn, maar dit lukt niet altijd

3 jaar geleden

Alle 3 mijn kinderen werden minstens 1 keer per nacht wakker voor een voeding. Mijn tweede kind ging pas doorslapen op 2 jaar. Ons lichaam is dit nu na 6 jaar al heel gewoon geworden. We weten dat dit maar tijdelijk is. We wisselen soms overdag af om een dutje te kunnen nemen. Zoals mijn man altijd zegt: “Ik heb liever dat ze s’nachts wakker worden. Dan weet ik dat ze leven. Moest er ooit iets mis gaan dan zouden we die perioden net missen” mijn man is vrij duister 😅. Maar hij heeft wel een punt.

3 jaar geleden

Onze oudste sliep door rond de 17 maanden. De jongste wordt ook bijna elke nacht nog wakker. Ene nacht vaak andere nacht 1x. We doen het er maar mee, kunnen er toch niks aan veranderen.