54 Reacties

5 jaar geleden

Mijn verloskundig zei dat je foliumzuur prima door kan gebruiken. Bij mijn davitamon zit er ook ijzer enzo bij.. Verder slik ik visolie, magnesium en extta vit d

MOD

5 jaar geleden

Ik slik Kruidvat zwanger en yummy gums Hair en beauty

5 jaar geleden

Foliumzuur alleen mocht ik mee stoppen en overgaan op deze , zit alles in (ook foliumzuur )

5 jaar geleden

Ik ben 12 weken. slik ook een mama totaal van golden Natural. Je mag indd stoppen met extra foliumzuur. Afgeraden wordt om een gewone multivitamine te slikken ivm te hoge dosering vitamine K uit mijn hoofd. Verder slik ik: Calcium (heel belangrijk!!!) zit niet voldoende in de mama totaal! Visolie Magnesium

5 jaar geleden

Dankje voor de tips.. nu al veel verschil zie ik haha!

5 jaar geleden

New Care Vrouw

5 jaar geleden

Kruidvat zwanger

5 jaar geleden

Reactie op liefdes-baby

Foliumzuur alleen mocht ik mee stoppen en overgaan op deze , zit alles in ( ...
Ik heb deze net en zonder visolie, die combineer ik ( ene dag het 1 en andere dag de andere ). Dat is alleen omdat ik het doosje was vergeten bij een weekendje weg en ze daar bij de drogist alleen met visolie hadden haha. Dus ik gebruik ze tot ze op zijn want heb in totaal nog 3 dozen. Heb begrepen dat je foliumzuur gewoon mag doorslikken :) Verder nog een glas roosvicee ferro (ijzer) per dag.

5 jaar geleden

Multivitamine zwanger, visolie en 1000mg calcium. Dat laatste is recent uit onderzoek bewezen (expect studie Maastricht) en wordt in Limburg door de verloskundige nu standaard aanbevolen. Het kindje neemt namelijk anders calcium uit jouw botten en daar kun je zelfs jaren na je zwangerschap last van blijven houden, door extra te slikken krijg je dit probleem niet.

5 jaar geleden

Foliumzuur is de chemische vorm die door veel vrouwen niet goed wordt omgezet in het lichaam. Er zijn ook best wat studies die tonen dat het doornemen van deze vorm negatief kan zijn indien deze heel de zwangerschap wordt doorgenomen. Beter is een multi te nemen met actief folaat, dat is de natuurlijke vorm van foliumzuur, moet niet meer worden omgezet in het lichaam en alleen maar voordelen ook op lange termijn. Ik laat het maar weten, omdat deze kennis niet zo wijd verspreid lijkt te zijn :) Google eventjes op foliumzuur vs actief folaat. Er bestaan veel multi's met actief folaat.

5 jaar geleden

Foliumzuur, vitamine D, visolie en vitamine C!

5 jaar geleden

Ik slikte apart foliumzuur en vitamine D, van de apotheek, geen idee welk merk. Doordat wij weinig of geen vis eten en dit me tijdens de zwangerschap nog minder smaakt, raadde de VK aan om visoliecapsules erbij te nemen. Daar werd ik heel misselijk van en liet de hele dag vieze visboeren, werd nog misselijker van die geur 😂 Nu overgestapt op Davitamon compleet zwanger + omega 3 visolie. Vond het erg prijzig maar ga er wel goed op 🥳

5 jaar geleden

Ok slik davitamon zwanger compleet met omega3. Deze mag ik de hele zwangerschap door gebruiken

5 jaar geleden

Reactie op Jackie_c

Foliumzuur is de chemische vorm die door veel vrouwen niet goed wordt omgez ...
Dank voor de info Jackie, was ik even helemaal vergeten dat langdurig foliumzuur is inderdaad schadelijk. Ik begreep tijdens mijn opleiding wel van mijn prof dat dat vl in de VS is, omdat ze daar foliumzuur toevoegen aan allerlei voedingswaar, zoals cornflakes etc. Is het ook niet vooral "slecht" omdat foliumzuur een vit b12 tekort kan maskeren? Actief folaat wordt inderdaad een stuk beter opgenomen door het lichaam. Maar ik dacht, doordat je best een hoge dosis foliumzuur neemt het wel voldoende zou moeten worden omgezet. Ik ga me er nog eens terug in verdiepen dit weekend 😊

5 jaar geleden

Davitamon😊 zit foliumzuur vitamine d in en nog wat

5 jaar geleden

Omnibionta pronatal plus ☺️

5 jaar geleden

Ik slik niks meer (foliumzuur tot 12weken gebruikt)

5 jaar geleden

De gravitamon is toch ook voor tijdens de zwangerschap? Ik zit aan de davitamin compleet met omega.. foliumzuur en d3. Ik slik nog extra magnesium, calcium en vitamine K

5 jaar geleden

Multi vitamine en calcium. Beide van de Kruidvat

5 jaar geleden

Prena fem van Orthica, super grote pil en het stinkt haha.