9 Reacties
één jaar geleden
Misschien kan je proberen zelf knijp zakjes te maken? En er naast hetzelfde fruit in stukjes aan te bieden. Bijvoorbeeld bevroren aardbei uit de vriezer, dan blenden en in de zakjes doen. En wat aardbei er naast. Zo relateert ze het vaste eten aan het zakje misschien. Mijn schoonmoeder had vroeger hetzelfde probleem. Ze vertelde dat het waarschijnlijk lag aan dat de zakjes zo anders smaken dan het echte eten.
Daarna zou je eventueel steeds minder kunnen blenden en met de lepel voeden. Dat het steeds grover wordt.
https://www.bol.com/nl/nl/p/nom-nom-reusables-herbruikbare-knijpzakjes-set-van-4-wave-blauw/9300000019519171/?bltgh=uG07LNfKbugkqP8MUnpOLA.2_6.7.ProductImage
één jaar geleden
Reactie op rileyK
Misschien kan je proberen zelf knijp zakjes te maken? En er naast hetzelfde ...
Ja die knijpfruitjes en het zelf maken van fruithapjes ga ik zeker eens proberen. Alleen heb ik het geprobeerd om de potjes van 6+ te geven zonder te blenderen maar dit wilt ze dus weer niet en dan denk ik al snel oke ik blender het wel weer want dan eet ze het in iedergeval op
één jaar geleden
Reactie op Jessiicaa
Jaaa maar ze gooit het op de grond 😔
Ik ga dit vandaag nogmaals proberen
Gewoon laten gebeuren en zorgen dat je genoeg maakt :) hier zijn wortels, komkommer en sperziebonen favoriet. Ook een - hele- peer gaat er goed in.
Verder vind ze het fijn om zelf een lepel vast te houden en te eten met haar handen. Top gerechten: risotto, macaroni of andijviestamppot. Als het maar makkelijk vast te pakken is.
één jaar geleden
Lastig zeg…
Tandjes/ziek zijn/allergie etc allemaal uitgesloten? Is er ooit iets vervelends gebeurd rondom eten?
Tips die ik kan geven:
- haal alle druk weg rondom het eten: het doel is niet om haar wat door te laten slikken (ja natuurlijk op lange termijn wel) maar probeer voor nu helemaal niks te verwachten. Dus:
1. Leg eten voor haar neer en laat haar doen wat ze wil, al is het alleen maar kijken. Op de grond gooien, alleen maar met 1 vinger aanraken, uitspugen of weg gooien. Alles is exposure en oefenen en gewend raken
2. Raakt ze gefrustreerd? Stop met het moment, haal haar uit de stoel, nieuw eetmoment is nieuwe kans
3. Blijf zo neutraal mogelijk rondom het eten
4. Eet samen, doe het voor: kindjes zijn heel goed in imiteren. Al kijkt ze alleen maar naar hoe jij het in je mond stopt.
Je zou haar ook op schoot kunnen nemen, ondertussen zelf eten. Niks van haar verwachten en laat haar maar gewoon kijken. Misschien wil ze wel iets van je bord aanraken? Dat zou al heel mooi zijn.
Veel succes hoor! Ik snap je zorg.
één jaar geleden
Mijn zoontje had dit ook. Heb hulp van een logopediste en dit helpt hem enorm! Eet nu veel vast voedsel.