21 Reacties
4 jaar geleden
Sorry, mijn antwoord is misschien een beetje kort door de bocht. Ik gebruik zelf ook het 234 ritme als leidraad, maar heb dit wel aangepast naar wat werkt voor mijn zoontje. Ik hoef hem bijvoorbeeld echt niet in de ochtend na 2 uur al in bed te leggen en de middag 3 uur haalt hij niet. Wij hebben nu dus 2,5-2,5-4 ritme. Ik heb een foto bijgevoegd van ons ritme, met als kanttekening dat dit kan afwijken als ik merk dat mijn zoontje hier behoefte aan heeft.
Volgens mij blijft het dus wel zo dat als je kindje vroeger wakker is je alle tijden gewoon iets kunt opschuiven

4 jaar geleden
Reactie op mhdv91
Als hij om 05.30 al wakker is en ik hem dan na 2 uur al op bed leg, ligt hi ...
Dat is wel erg vroeg inderdaad. Hoelaat gaat je kindje nu naar bed? Even dan nog een vraag ter verduidelijking om wat gerichter advies te kunnen geven. Ben je op zoek naar eventueel tips waardoor je kindje tot iets later slaapt zodat het 234 ritme zou passen vanaf 7 uur opstaan zegmaar, of is het vroege opstaan standaard door bijvoorbeeld werk en zoek je tips om dat ritme aan t passen zodat het bij het vroege opstaan past maar je je kindje niet extreem vroeg in bed hoeft te leggen? Hoop dat m'n vraag beetje duidelijk is😥
4 jaar geleden
Reactie op Elise25
Dat is wel erg vroeg inderdaad. Hoelaat gaat je kindje nu naar bed? Even da ...
We leggen hem elke dag om 19.00 uur te slapen. Hij slaapt dan gelukkig wel in 1 ruk door. Het zou natuurlijk mooi zijn als hij in de ochtend wat later wakker zou worden. Maar we knoeien nu vooral met 2 slaapjes omdat hij de derde niet meer doet
4 jaar geleden
Reactie op LauraVks
Je zou haar aan het eind van de dag, nog om 16 uur een slaapje van max 30/4 ...
Dan doe je geen 2-3-4 ritme 🤭🙊
4 jaar geleden
Kan het zijn dat ze inderdaad dus niet meer toe is aan t 3e dutje, dus te veel slaapt overdag en daarom ook vroeg wakker is? Ik denk eigenlijk dat het een beetje samenhangt. Als je echt het 234 ritme wil aanhouden zou ik hier gewoon mee beginnen en kijken wat er gebeurt. De eerste dagen zal het lastig zijn en moet je je kindje misschien wat eerder op bed leggen om te wennen aan maar 2 dutjes, maar wie weet pakt hij het na een paar dagen goed op en slaapt hij in de ochtend langer waardoor je wel goed uitkomt. En zo niet kan je na die paar dagen kijken waar je het ritme kan aanpassen zodat het voor je kindje wel werkt
4 jaar geleden
Wauw doe ik iets verkeerd? Mijn schema 8 uur melk 10 uur fruit van half 11 tot half 12 a 12 uur slaapt ze rond 12 uur half 1 fles dan gaat ze van 1 tot half 4 slapen fles half 6 6 uur eten dan slaapt ze ergens nog en uurtje en dan 8 uur naar bed of ik moet en slaapkont hebben 😂😂
4 jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde en nu blijkt dus dat dit een 2 3 4 ritme is, bedankt ik kon dit namelijk nog niet 🙈
Onze dochter wordt ook tussen 6 en half 7 vaak wakker en slaapt altijd in haar eigen bed. Wij nemen haar dan bij ons omdat we dat gezellig vinden en zorgen dat ze voor half 8 nog een dutje doet van 15 min (slaapgids van slaaptips voor baby's). En inderdaad rond 9.15 /9.30 weer en dan rond 12.30 weer en dan tussen 18.15 en 19 de nacht in (soms houd ze het nog net niet helemaal vol)
Ik heb dus eigenlijk geen tip maar zo doen wij het iig 😅. Ook een goede slaper, zowel overdag als snachts.
Ik volg graag mee