15 Reacties
8 maanden geleden
Ik ga ook geen strijd aan met eten. Als er niet genoeg wordt gegeten dan kan er wat mij betreft op deze leeftijd savonds nog een banaan of bruine boterham in. Strijd om eten win je niet en moet je ook eigenlijk niet willen winnen. Zolang ze genoeg lust zie ik geen probleem.
8 maanden geleden
Mijn dochter eet alleen een beetje soep, soms een hap pasta en ze lust kipschnitzels en pizza. Thats it. Ik ga de strijd niet meer aan. Ze krijgt wat wij ook krijgen en vaak geef ik haar wel een kipschnitzel en ik laat het maar even. Komt vanzelf wel weer goed. Ik zou vooral proberen het gezellig aan tafel te houden. Brood krijgt ze hier niet aan tafel rond etenstijd, wel een toetje, maar dat is ook vaak twee happen.
7 maanden geleden
Hier ook, drama, elke avond weer. En het was eerst echt een eter, die gewoon zat en haar bord op at. Sinds ze nu een triptrap heeft en niet meer in een gevormde stoel zit, glijdt ze continu van tafel, wegrennen, eten overal gooien, beker water in haar eten. Ik word er zo gefrustreerd van want soms verpest ze gewoon een heel bord eten… ik ga de strijd ook niet aan, dan gaat ze maar van tafel en naar bed, maar t is zo vermoeiendddd
7 maanden geleden
Onze zoon is al een tijdje een moeilijke eter. Luste eerst echt alles maar wil nu weinig eten. Hij loopt vanwege andere redenen bij de kinderarts onder controle en die gaf het advies om gewoon hetzelfde voor te zetten als wij eten en eet hij niet.. dan is het pech. Toetje krijgt hij dan wel nog maar dat is 3 happen en verder niks. Niet savonds nog fruit of brood. Dan maar eten als het voor je neus staat. Kinderarts zei ook al, anders winnen ze het als nog. Ze gaan vanzelf eten als ze honger hebben en zolang ze overdag goed eten.
Ik zie hem nu steeds vaker toch een hapje bloemkool proberen bijvoorbeeld. Het is frustrerend maar het word beter. Geen strijd van maken.
7 maanden geleden
Reactie op Nope
Ja precies dat, me vriend was het net ook helemaal zat en heeft hem opgepak ...
Jep hier net zo gegaan vanavond. En we denken beide ook gewoon anders soms over haar gedrag hierin. Op gegeven moment begon ze te lachen en dat was voor mijn vriend de druppel om haar ook vroeg in bed te leggen, hij ziet dat als uitlachen maar voor mijn gevoel kan een kind van die leeftijd dat nog niet “bewust” doen. Je word zo wanhopig. Je wil dat ze lekker een paar happen mee eten en die gezelligheid weer aan tafel.
7 maanden geleden
Reactie op JeNi88
Jep hier net zo gegaan vanavond. En we denken beide ook gewoon anders soms ...
Ai, nee dat kan een kind van deze leeftijd nog helemaal niet bewust doen. Ik zou niet straffen hoor als ze niet eten, het zijn fases en het komt weer goed. Maar als je veel straft rondom eten dan kan eten een nog grotere strijd worden.
7 maanden geleden
Mijn jongste krijgt na het avondeten desnoods nog een bruine boterham of een banaan, met honger naar bed doe ik pertinent niet. Van de oudere kinderen weet ik dat deze fase echt echt écht weer overgaat. Maar nu is het even doorbijten.