5 Reacties
6 maanden geleden
Hier een dochter van 2,5 die wel veel praat maar niet altijd verstaanbaar is. Tot frustratie van haar zelf aan toe.
Zo spreekt ze "drinken" en "zitten" hetzelfde uit. De "R" spreekt ze uit als de "L". Het is vaak gokken wat ze bedoeld of ik probeer haar te laten aanwijzen wat ze bedoeld. Het KDV adviseerde al om haar naar de logopedie te brengen na 1 observatie maar we wachten er bewust nog even mee aangezien ze iedere week wel vooruit gaat qua spraak
. We oefenen veel samen door boekjes te lezen of klankspelletjes te doen waardoor ik haar vooruit zie gaan. Misschien een idee om wat rust voor jezelf zo te krijgen?
6 maanden geleden
Onze zoon praat ook heel weinig heeft nu 2 maanden logopedie gehad. Bij hem was voornamelijk doordat hij te slappe mond en tong spieren heeft. Dit komt onder andere toen 3 maanden was rs virus had en ze mond nooit meer dichtgedaan na knippen van ze neus amandelen. Je ziet nu voor uitgang kwijt bijv niet meer zo behalve met eten. Zegt steeds meer kleine woordje brabbelt onverstaanbaar. Daarnaast nemen ze test af zijn iq was gewoon gemiddeld 105 wel geruststelling dat alles wel begrijpt. Logopedie bij kinderen wordt vergoed ik zou informeren of bij hem kan helpen. Wij zijn er blij mee
5 maanden geleden
Waarom denk je dat hij autisme heeft ? Heeft hij meer trekjes eigenschappen die bij autisme passen ?. Mijn zoontje praat ook hele onduidelijke bij ons geld ook dat we tweetalig opvoeden en dit zie je vaker bij kinderen die tweetalig opgevoed worden maar toch denk ik dat de grootste reden zijn zijn oren. Hij. Heeft heel vaak oorontsteking en ondanks hij nu huisjes heeft heb ik vaak het idee dat hij niet goed hoor … en alsnog vaak ooronteking. Ik ben naar de logopedist geweest een we krijgen een auditieve test om te kijken of hij goed kan horen en of het niet aan zijn oren ligt. Verder begrijpt hij veel in 2 talen maar praat vooral onduidelijk en zinnen van 2 worden max.