64 Reacties
één jaar geleden
Wij nu ook 2 mindere nachten. Gister van 22.30-00.30 wakker geweest, maar vooral kletsen in bed met zn konijn. Nu weer om 22.15 wakker en roepen om papa en mama, is rustig als we bij hem zijn en gaat huilen zodra we weglopen. Verlatingsangst?
Kan hier ook nog met de jetlag te maken hebben, want we kwamen gister einde ochtend terug uit Curaçao. In ieder geval lastig, want het went idd snel die goede nachten☺️
één jaar geleden
Hier is het ook drama! Maar niet alleen met slapen.. We hadden echt een voorbeeld kindje qua slapen en eten etc.. Helaas gaat het slapen hier dramatisch, iedere avond krijsen, dan wandelen met hem in de wagen, als hij slaapt naar bed en vervolgens huilt hij na 5 min weer.. Alles geprobeerd (verschonen, drinken, eten, wandelen , hupsen en ook tussen ons in.. Maar het in slaap komen en zo ook het door slapen is echt slecht.. Word ook niet in de loop van de nacht beter
één jaar geleden
Hier is het slapen ook een groot probleem op dit moment. Zijn middagslaapje gaat nog wel, maar 's avonds wil hij gewoon absoluut zijn bed niet in. We hebben wel eerder periodes gehad dat het wat moeilijker ging, maar nooit zo heftig als nu. Het is zelfs zo erg dat we inmiddels zeer regelmatig een stuk met de auto gaan rijden, waarbij hij uiteindelijk wel in slaap valt. Maar wij zijn beiden helemaal op en weten het even niet meer...
één jaar geleden
Vreselijk he! Ik wist helemaal niet dat die slaapregressie van rond 2 jaar zo berucht is. Had ook gehoopt dat het hier wel mee zou vallen omdat het slapen al langere tijd juist heel goed ging.
Maar tot nu toe lijkt deze ook het hardnekkigst.
En blijkbaar zijn wij ook echt niet de enige. Ik zie best wat topics over slapen bij kinderen rond deze leeftijd...
één jaar geleden
Reactie op Es2124
Hier is het slapen ook een groot probleem op dit moment. Zijn middagslaapje ...
Herkenbaar en fijn om jullie verhaal te lezen 😃
Vroeger gingen wij ook wel eens autorijden toen ze een oorontsteking had (veel ontstekingen achter elkaar, sinds de buisjes helemaal verdwenen). Wij zijn laatst ook weer de auto in gestapt en zeiden “nou… oude tijden herleven”.
Nu gaan we met zijn drieën naar bed en zodra zij slaapt, leggen we haar over. Maar op zijn vroegst slaapt ze pas rond 22.00 de laatste week. Ze slaapt gelukkig wel altijd uit tot 9 uur. Het
één jaar geleden
Reactie op Gebruikersnaamblabla
Herkenbaar en fijn om jullie verhaal te lezen 😃
Vroeger gingen wij ook we ...
Iets te snel met verzenden. Het is alleen nu ook zo dat ze ook deze week tussen 4 en 5 wakker word. Maar dan echt gelijk hysterie en paniek. We nemen haar dan tussen ons in, maar we merken ook dan dat het lang duurt voordat ze in slaap komt en onrustig is.
Herkennen meer ouders dit?
één jaar geleden
De kiezen hel (lees dagen praktisch niets eten of drinken) en uren/ nachten huilen "mammie, au, au" lijkt eindelijk voorbij en nu gaan we weer verder..
3 tot 4:45 wakker en daarna nog 45min geslapen tot half 6
Wij zitten hier echt al serieus lang in 😵💫
één jaar geleden
In mijn beleving duurt een slaapregressie niet langer dan 4/6 weken maar die zijn we zeker al voorbij. Het begon bij moeilijk in slapen en vroeg wakker naar vaak wakker en huilen bij in slapen/ nabijheid willen.
Ze sliep ongeveer een half jaar echt super goed en makkelijk in maar dit voelt als eeuwen geleden..
Over 2 weken een bruiloft plus hotel. 1e keer samen weg zonder onze dochter. Op deze manier kan ik haar toch niet achterlaten bij m'n schoonmoeder 😭
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
In mijn beleving duurt een slaapregressie niet langer dan 4/6 weken maar di ...
Ja bij ons was het normaal 3 weken, maar dan ook met afwisselende dagen dus niet elke nacht slecht zeg maar.
Ik herken nu precies het patroon dat jij omschrijft. Dus eerst heel lang inslapen en vroeg wakker maar nog geen gehuil. Nu huilt ze standaard als ik de kamer uitloop en gaik er maar weer naast liggen tot ze slaapt. Snachts soms wel soms niet wakker en herhaalt dit zich.
We hebben dus nog steeds haar ledikant naast ons bed staan en wilde dit eigenlijk naar haar eigen kamer doen. Blij dat we dit nog niet hebben gedaan...er naast liggen maakt het in ieder geval makkelijker.
één jaar geleden
Reactie op SF
Ja bij ons was het normaal 3 weken, maar dan ook met afwisselende dagen dus ...
Dus bij jullie ook al zo lang gaande? Ik weet echt niet hoe ze het doet op 8/9 uur slaap. En dan vaak middag slaapjes van 45min.
Ik ben meer vermoeid dan zij 🤪
Wat heerlijk dat jullie bed er nog naast staat! Wij hebben het matras weer weg gehaald dus was vannacht weer knikkebollen op een koude vloer. Ben zo bang dat als ik 'm weer neerleg, ze verwacht dat ik daar blijf slapen (en erbij wilt)
We hebben dit tijdens het kiezen drama een paar dagen gedaan maar ze is er meerdere keren uitgevallen 🙈 Gelukkig niet zo hoog maar was wel schrikken waardoor ik "aan" bleef staan en bij elke beweging hij snel beetpakte
Waar doe je goed aan he.
Vind het zo'n lastige fase.
Accepteert ze het bij jullie wel? Een arm erdoorheen of een "sssst"
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Dus bij jullie ook al zo lang gaande? Ik weet echt niet hoe ze het doet op ...
Volgens mij is het hier wel wat later begonnen en dacht ik dat het lang in slapen de slaapregressie was hhaha. Na 3 weken sliep ze opeens wel weer normaal, maar dat heeft max een week geduurd tot ze sinds vorige week opeens huilde bij het naar bed gaan. Dit doet ze nu elke dag.
Eigenlijk loop ik eerst weg (denk toch even de kans geven of ze opgeeft) maar meestal hoor ik al dat ze steeds hysterischer wordt. Dan ga ik naar binnen en zeg ik je zou toch slapen? Ga maar weer liggen ik kom ook slapen. Tot nu toe lukt dat en gaat ze meteen liggen. Slaapt dan binnen 20 - 30 minuten. Snachts herhaalt dit zich nog eens maar gisteren bijvoorbeeld weer niet.
Ben nu ook bang dat het nog erger word en ook juist gaat huilen in de hoop dat ik eraan kom...ik heb sws altijd met dit soort periodes dat ik in de 'dit komt vast niet meer goed' modus zit. Dit komt gewoon doordat ze de eerste 14 maanden als baby gewoon echt een slechte slaper was, en ik niet terug wil naar toen.
één jaar geleden
Reactie op SF
Volgens mij is het hier wel wat later begonnen en dacht ik dat het lang in ...
Ja, same! Ik denk ook dat onze kinderen er daarom misschien wat gevoeliger voor zijn? Zou dat kunnen? Wij pikken namelijk echt elke slaapregressie mee en bij verkoudheid of iets is het ook altijd gelijk drama.
Onze dochter gaat ook haren friemelen als in slaap vallen niet lukt. Heb het idee dat dit toch een soort stress verwerking is. Ze heeft ons tot dik een jaar nodig gehad (uren in slaap gewiegd)
Een goede nacht was 2x per nacht een kwartiertje wakker 🤪
Dus ik herken je gevoel van niet terug naar toen willen🙏🏽
één jaar geleden
Reactie op SF
Doet jij dochter ook nog een dutje overdag? Hoe gaat dat dan?
Eigenlijk gaat het middag slaapje altijd makkelijker dan de avond. Al heeft ze nu ook een fase gehad dat ze ineens ging huilen of een slaapje over sloeg.
Afgelopen half jaar sliep ze altijd netjes anderhalf uur en met 2min in slaap..
Afgelopen weken is het vaker 30/45min 🤷🏻♀️ En dat op zo'n kort nachtje.
En bij jou?
één jaar geleden
Even als aanvulling op mijn voorgaande bericht.
Nolan is vandaag naar de huisarts geweest, nu blijkt hij een ontstoken oor te hebben en bij het andere oortje zit vocht achter het trommelvlies.
Hiermee wil ik alleen laten weten dat het belangrijk is op het moment dat je kind ineens ander gedrag laat zien dat je het medische aspect laat uit sluiten.
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Eigenlijk gaat het middag slaapje altijd makkelijker dan de avond. Al heeft ...
Ja hier gaat ze dus het middagslaapje gemakkelijk naar bed op haar eigen initiatief nog wel. Ik kan haar zo neerlegge en weglopen. Wel een paar weken geleden een periode gehad dat ze maar 45 min duurde. Maar alles beter dan dat hysterische huilen en niet willen slapen.
één jaar geleden
Hier nog updates? Hier gaat ze alleen slapen als ik er naast kom liggen. Ik loop dan weg als ze slaapt. Meestal slaapt ze door, soms wordt ze snachts (tot nu toe kort) wakker.
Nu vind ik dat opzich niet heel erg. Vaak slaapt ze binnen een half uur, maar soms duurt het ook mega lang, en wil ik natuurlijk het liefst weg. Plus dat ik denk, het alleen slapen was al bijna een jaar geen punt meer..ben ik nu niet een nieuwe gewoonte aan het creëren?