4 Reacties
6 maanden geleden
Vastbinden in hun eetstoel 🤣 En dan geef je ze een puzzeltje of een boekje of een snack of gewoon die stoelen lekker voor de tv. Heb jij je handen even vrij. Het zijn pittige tijden met twee kleintjes die weinig in leeftijd schelen.
6 maanden geleden
Vastbinden in hun eetstoel 🤣 En dan geef je ze een puzzeltje of een boekje ...
Niet echt een oplossing om ze heel de dag in de stoel te zetten haha. Het is niet alleen op het moment van iets inpakken maar heel de dag door🙈
6 maanden geleden
Reactie op survivalguide
Niet echt een oplossing om ze heel de dag in de stoel te zetten haha. Het i ...
Dat begrijp ik, maar je hebt er nou eenmaal twee dicht op elkaar en dat is loodzwaar en niemand kan dat veranderen voor je. Ik gaf je alleen een tip over hoe ik soms de dag door kom, even een kwartiertje of half uurtje je handen vrij kan soms al helpen.
6 maanden geleden
Hoi lieve mama,
Hier een dochter van bijna 4 en een zoon 2 1/2. 15 maanden verschil.
Het is inderdaad gewoon heel pittig en ik begrijp dat je er af en toe even doorheen zit.
Het wordt voor mijn gevoel wel beter nu de kinderen wat ouder worden.
Wat bij ons ook helpt zijn de volgende dingen:
- als ik moet koken of iets anders moet doen mogen de kinderen hier even aan de grote tafel een filmpje kijken op hun tablet.
- Wij proberen er met samen spelen even op de grond bij te gaan zitten. Dan kun je er vaak voor zorgen dat iets niet zo snel escaleert.
- kinderen regelmatig opsplitsen 1 met mama en 1 met papa iets doen of mee ergens naartoe. (Geeft voor jezelf ook meer rust)
- soms laat ik de oudste ook even aan onze eettafel kleuren, puzzelen etc en ga ik met de jongste wat anders doen.
- wij proberen ook veel opties te geven van wat wel mag. Voorbeeld: met boekje lezen ging onze oudste steeds dingen voorzeggen. I.p.v. constant waarschuwen mag ze nu aan jongste tips geven. Hij vind het helemaal leuk en zij is helemaal trots als ze goede tips heeft gegeven + jijzelf ook een fijner gevoel.
Ondanks bovenstaande vind ik met grote regelmaat de dagen met de kinderen en zeker als ik alleen ben ook heel pittig. Soms is het intens genieten en gaat het top en op andere dagen ben ik ook blij als de dag weer voorbij is!
Heel veel succes en hoop dat je er wat aan hebt.
You got this!