28 Reacties

één jaar geleden

Ja sinds een week ofzo is het ineens weer feest. Savonds absoluut niet willen gaan slapen. Ze ligt nu al drie kwartier in haar bed en ligt nog te zingen. Sommige avonden voornamelijk huilen. Elke nacht weer wakker ineens. Gisternacht was ze van 1 tot half vijf wakker. Zelfs in ons bed wilde ze niet verder slapen. Vannacht heb ik er ook drie kwartier bij gezeten. Ben zo blij als deze fase er weer op zit

één jaar geleden

Reactie op stvs

Ja sinds een week ofzo is het ineens weer feest. Savonds absoluut niet will ...
Pff wat een ellende ineens weer "ff" dan he. Voelt als oneindig. En ik weet het, ik mag echt niet klagen met de slaap van m'n dochter maar dit gaat je ff aan je hart en is vermoeiend die nachten zo. Precies wat je omschrijft zo die nachten, dacht ff dat het aan mij lag maar als ik alles lees aan 2 Jr slaapregressie plus het gedrag lees van een 2 jarige dan valt alles op z'n plek. Hopelijk zijn we er snel doorheen 🙏🏼😢

één jaar geleden

Pppfff hou op schij uit hier al 12 WEKEN 😡😡 ben er zo klaar mee even op het moment. Gewoon al 12 weken lang niet eerder dan 22:00/22:30 slapen. Ik heb gewoon letterlijk geen moment meer voor mijzelf. En dit werkt ook niet goed op onze relatie

één jaar geleden

Reactie op cvanh

Pppfff hou op schij uit hier al 12 WEKEN 😡😡 ben er zo klaar mee even op h ...
12 weken 😢😢😢 wow. Ik hoop dat jullie snel uit deze fase komen!! 🙏🏼🙏🏼 hou vol mama. ❤️

één jaar geleden

Ja wij denken ook dat onze dochter in de 24-maandenregressie zit. Sinds vorige week ook twee keer overdag een slaapje geweigerd terwijl het een goede slaper was. Ze had wel een wat mediterraans ritme (tussen 21.00-22.00 naar bed), maar sliep wel iets van 11 tot 12 uur per nacht en overdag ook wel iets van 3 uur. Natuurlijk hadden we fases, maar meestal lag daar ziek zijn aan ten grondslag. Maar nu… echt brullen en ze kan ook binnen no time hysterisch worden dan in de avond. Sowieso kan ze ook overdag zo pissig kan worden als iets niet lukt: smijten, huilen, slaan, schreeuwen… echt gezellig 😅 daarentegen kletst ze enorm, wordt de interactie met de dag leuker en is het een lolbroek. Maar alles moet wel lukken bij haar 😜 Ze word rustig door bij ons in bed te liggen terwijl dit echt voor het eerst is. Normaal gesproken was het partytime als ze bij ons in bed kwam: klieren, kletsen, willen staan. Maar nu is dit de plek waar ze tot rust komt. Van het weekend heeft ze de hele nacht tussen ons geslapen, wel schattig zo wakker worden!! Het is wel intensief, want we liggen dan met zijn tweeën in bed te wachten totdat zij slaapt en dan leggen we haar over. Laatst hadden we een makkie van 5 minuten en zojuist heeft het een uur geduurd. We stellen ons er op in en het zal vanzelf over gaan. Als ik kijk naar de ontwikkelingen die bij de regressie horen, dan kunnen we alles aanvinken. HeT iS eEn FaSe 🫠 wat ik al schreef, het is intensief maar ik ben blij dat we iig één manier hebben gevonden waarbij ze tot rust komt 🥳

één jaar geleden

Reactie op cvanh

Pppfff hou op schij uit hier al 12 WEKEN 😡😡 ben er zo klaar mee even op h ...
Goeiedag zeg, wat heftig! Ben je naar de dokter geweest om wat dingen uit te sluiten (oorontsteking ofzo)? Ik ben geen expert, maar ik lees dat het zo’n 6 weken kan duren. Vond dat al lang, laat staan 12 weken. Succes 🍀

één jaar geleden

Reactie op Gebruikersnaamblabla

Ja wij denken ook dat onze dochter in de 24-maandenregressie zit. Sinds vor ...
Heel herkenbaar, hoe je haar gedrag omschrijft. Precies dat heeft m'n dochter ook ineens! Het kletsen gaat al een tijdje wel lekker en nu ineens gaat het ook een stuk sneller en zegt ze elk woord na. Er gaat ook zoveel om in die koppies he 🥹 Het bij ons in bed slapen tijdens snachts wakker worden was binnen 1 hand te tellen maar afgelopen week toch al 3 a 4 x bij me genomen midden in de nacht om bij mij verder te slapen want ze wilde alleen maar opgetild worden en gilde het bij elkaar als ik der weer terug in eigen bedje zette. Vanavond heb ik der wel laten huilen met naar bed gaan om even te testen hoe erg t nog is. En toen is ze weer voor t eerst sinds deze week in slaap gevallen na kleine 10 min gillen.. Ik ben echt bang met elke x bij me nemen dat er een associatie komt en aangezien ze altijd zelfstandig in slaap is gevallen wil ik dit graag zo houden dus vind dat snachts bij me nemen toch een beetje eng 🫣😅

één jaar geleden

Goeiedag zeg, wat heftig! Ben je naar de dokter geweest om wat dingen uit t ...
Het probleem is dat ze overdag prima slaapt maar in de avond is ze gewoon echt klaarwakker. We hebben zelfs haar middag slaapje al ingekort maar ook dit helpt niet. Vorige week is het 1 week goed gegaan dus dacht eindelijk is het over en slaapt ze weer normaal maar helaas dus niet. Ik snap er echt niks van voorheen sliep ze altijd meteen als wij haar in haar bedje leggen

één jaar geleden

12 weken?! Sjezus. Ik heb vannacht van 2 tot 5 weer wakker gelegen (en de wekker gaat om 6.15 en ik sliep pas tegen 23.30). Ga dit zo niet lang volhouden. Zelfs bij ons in bed kwam ze niet in slaap, terwijl ze zo moe was. Heel onrustig met haar armen en benen. Om 6.15 heb ik d’r echt wakker moeten maken, lag ze heel diep in slaap 😩🙄.

één jaar geleden

Reactie op stvs

12 weken?! Sjezus. Ik heb vannacht van 2 tot 5 weer wakker gelegen (en de w ...
Logisch dat je dat niet trekt hopelijk is t gauw over!! 😢 sneu dan he als ze eindelijk in coma liggen dat je der dan toch wakker moet maken. Hier heeft ze gister keihard gehuild met naar bed gaan en echt mama staan schreeuwen en binnen 10 min ging ze liggen en ze heeft nog 2x een huiltje gegeven voordat ik zelf naar bed ging en verder hele nacht geslapen dus ik hoop dat dit doorzet en zo blijft of t was een meevaller deze nacht 🙏🏼

één jaar geleden

Reactie op cvanh

Het probleem is dat ze overdag prima slaapt maar in de avond is ze gewoon e ...
De reden dat ik er naar vraag is dat wij ook een tijdje dit hadden. Overdag ging oké, maar in de avond was het drama. Ze had niet altijd koorts, maar blijkbaar wel (sluimerende) oorontstekingen. Aangezien het al 12 weken aan de gang is, vind ik het wel wat aan de lange kant voor een slaapregressie.

één jaar geleden

Reactie op Ree1994

Heel herkenbaar, hoe je haar gedrag omschrijft. Precies dat heeft m'n docht ...
Ik had haar laatst in de draagzak (ze wil constant zoals ze zelf zegt “erbij”) en liep op blote voeten naar de auto om wat te pakken. Ik stap op een scherp steentje en roep “au, godverdomme”. Tessa: God…domme! Dat napraten gaat ineens hard. Ik trek dat gillen echt niet 🫠 de hysterie, de paniek, het verdriet en dan ook echt roepen “NOUHOUHOY…… IK WIL MAMA”. Ik snap je zorg over een slaapassociatie. Wij merken bij onze dochter dat het echt een fase is, ze laat vanzelf weten wanneer het niet meer nodig is. Dat was, gelukkig, in het verleden ook zo 🤞.

één jaar geleden

Pffff hier lijkt het ook wel zo terwijl ze net 20 maanden is 🤯 het is nu 22:25 en ze slaapt nog steeds niet..

één jaar geleden

Ik had haar laatst in de draagzak (ze wil constant zoals ze zelf zegt “erbi ...
Jaaa al die ontwikkelingen is niet niks voor zulke kleintjes. 🥹 Hier heeft het 5 of 6 dagen geduurd en we zijn er weer uit, thank god!! 🙏🏼 ik bleef proberen om toch eerst naar beneden te gaan en als ze na 5 min nog huilde dan ging ik terug. En 2 of 3 dagen geleden ging ze ineens na 2 min huilen liggen en sliep ze weer normaal. Nu valt ze weer rustig in slaap en slaapt ze door. 🙏🏼 hopelijk bij jullie ook snel weer back to normal 🥰

één jaar geleden

Reactie op Maroes

Pffff hier lijkt het ook wel zo terwijl ze net 20 maanden is 🤯 het is nu 2 ...
Hier ook weer van 19:25 tot 22:20 uur bezig geweest 🥹

één jaar geleden

Letterlijk ELK UUR wakker. Kan me niet voorstellen dat dit door de verkoudheid is. Maar is dit niet veel te vroeg voor de 24mnd sprong? Wij doen er helaas altijd aan mee. De ene x erger dan de andere. In slapen duurt ook ineens weer een dik uur. De nieuwe woorden vliegen me om de oren. Ze kan sinds kort aardig springen en "rennen" dus er gebeurd wel veel in de ontwikkeling Omg please dit niet weer weken 😵‍💫

één jaar geleden

Ze heeft vannacht in totaal 7/8 uur geslapen. Hoe dannnn

één jaar geleden

Hier ging ze om 22.00 slapen en om 5 uur wakker. We hebben haar in bed genomen en ze werd rustig. Alleen niet zo rustig dat ze weer ging slapen 🫠 we dachten dat ze na een dag opvang wel afgemat zou zijn. 21.30 is het geworden!

één jaar geleden

22:43 😭 hoe dannn… ze is lief en vrolijk, maar slapen ho maar!

één jaar geleden

Wij ook al 4 weken bezig hier, help wanneer stop het 😓