9 Reacties

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Af en toe echt geen houding te vinden. Merk dat het erger is met zitten/auto rijden. Houding afwisselen mss, verder nog geen oplossing gevonden..ben 26 weken zwanger btw

4 jaar geleden

Reactie op Suuslo

Hier precies hetzelfde! Af en toe echt geen houding te vinden. Merk dat he ...
Raar he! Jah idd met zitten/autorijden maar ook als ik te lang sta.. hopelijk heeft iemand er een trucje voor!! Aangezien we nog wel eventjes moeten.. bij mn vorige was het zelfs zo erg dat ik er niet van kon slapen door de pijn en dat ik echt elke avond paracetamol moest slikken anders sliep ik niet! Had gehoopt dat ik beetje gespaart zou blijven hahahaha

4 jaar geleden

Dat is wel heftig! Ik voel wel een spierpijn achtig gevoel op verschillende plaatsen in mijn buik, ook van de schopjes, gek gevoel. Weinig aan te doen ben ik bang..

4 jaar geleden

Net om die reden ben ik hier nu midden in de nacht in deze groep aan het scrollen. Ik word gek denk ik. Ik word wakker van de pijn de laatste nachten. Maar ook overdag trek ik het echt niet lang. Wat een gedoe zeg. Ik ben nu 26 weken en had hier daarnet echt moeite om m’n tranen in bedwang te houden van de pijn en de wetenschap dat ik er eigenlijk nog lang niet ben. Die ribben gecombineerd met harde buiken bij de minste inspanning maken me wat moedeloos. Het spijt me dat ik je hier geen tips kan geven want ben zelf enorm zoekende, maar weet dat je niet alleen bent. En moesten hier nog tips komen, nu al hard bedankt! Veeeeel succes met het verdere verloop, en sowieso veel rusten en jezelf op zoveel mogelijk plaatsen ondersteunen (kussens, dekens,…). Liefs.

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Al ruim een week nu. De enige houding waarin ik zonder pijn kan slapen is op mijn rug. Mijn verloskundige heeft mij verteld dat als ik er niet ongemakkelijk van word, slapen op je rug niet erg is. ‘S avonds een paracetamol helpt een deel van de nacht door te komen. Overdag zitten (goed rechtop), staan en liggen afwisselen en vooral vaak wandelen. Ze gaf aan dat zolang er geen andere klachten erbij komen (zwangerschapsvergiftiging) het waarschijnlijk de groei is van de baarmoeder, het kindje wat vaak hetzelfde ligt (bij mij rechts). Hoeft niet de hele zwangerschap te duren zegt ze. Vaak als het kindje gaat indalen verdwijnen deze klachten weer. Daar hoop ik dan op. Probeer het te accepteren hoe het is, maar het maakt het allemaal wel een stuk zwaarder naast mijn bekkenpijn. Gelukkig neemt mijn man veel huishoudelijke taken van mij over. Houdt vol dames!

4 jaar geleden

Ben nu ruim 28 weken en heb dit ook al enkele weken. Ik word er s nachts vaak wakker van, heel vervelend. Ik lig daardoor dus af en toe ook nog op mn rug te slapen, dan is het gevoel ook bijna weg moet ik zeggen. Ik probeer overdag echt goed rechtop te zitten, mn ribben ‘lang te maken’ en sinds een week doe ik rustige rek oefeningen, lijkt ook wel iets te helpen… hele concrete tips heb ik dus ook niet helaas

4 jaar geleden

Hier ook zo! 28 weken en wat begon als pijn aan mijn ribben (enkel rechterkant) straalt nu vaak uit naar echt branderige pijnscheuten. Het lijkt dan wel alsof mijn huid of buik op die plek scheurt. Heel erg pijnlijk. Herkent iemand dit? Vroedvrouw en gynaecoloog vertellen me beide dat dit komt door het uitzetten en groeien van de buik.

4 jaar geleden

Ik heb er ook al even last van. Nu ruim 30 weken zwanger, maar sinds ik gestopt ben met 't dragen van een bh gaat het beter. Deze drukte teveel op de ribben voor mijn gevoel, ondanks verbreder etc. Onlangs nog nieuwe gekocht. Ik draag hem nu alleen nog op bepaalde momenten. Daarnaast heb ik acapunctuur gedaan, dit hielp ook wel. Nu kan ik hem op goede dagen gerust weer een aantal uur verdragen, maar ik heb ook dagen dat ik het geen uur volhoud

4 jaar geleden

Ik ben ook 25 weken, heb er vooral last van als ik te lang zit, zoals op het werk.. 🙄