Help!
Ons zoontje (2j 4maand) slaapt niet meer door, om te zeggen, de ene dag lukt het wel, de andere niet. Maar de laatste 2 weken wordt hij 's nachts meerdere keren wakker. Hem proberen rustig krijgen in bed/kamer werkt helaas niet, maar na soms 1minuut in de zetel valt hij in slaap waar hij zit en wanneer je dan vraagt "gaan we terug naar bedje?" Knikt hij Ja.
'S avonds gaat hij ergens tussen 19u en 20u in bed, dit is allemaal geen probleem. In de middag laten we hem slapen wat hij nodig heeft, aangezien hij meestal na 1,5 - 2u wakker wordt.
Ik ben 29weken zwanger en een lichte slaper, papa daarentegen hoort niks. Wanneer ik hem dan wakker maak om eens op te staan, blijft hij altijd even afwachten "om te zien of ons zoontje niet terug in slaap valt", maar hierdoor kan ik ook niet meer slapen. Ik ga niet meer werken, dus in de week kan ik altijd bijslapen of toch rusten als ons zoontje naar de opvang/kdv is, dus om dan de confrontaties te vermijden sta ik snachts op. Maar vrijdag (dan gaat ons zoontje niet naar de opvang) tem zondag is echt slopend. Papa werkt om de 2weken op zaterdag en zodoende hebben wij elk een dag om lang te slapen, ik op vrijdag en papa op zondag. Ik heb al verschillende keren aangegeven dat ik als de baby er is ook niet meer alles alleen kan doen, maar kan precies op weinig begrip rekenen. De zwangerschap voelt ook veel zwaarder, enorm veel last van rugpijn en snel vermoeid.
K vind het ook niet "eerlijk" naar ons zoontje toe, ik ben zo moe en geïrriteerd, dat ik snel boos word, geen energie/zin heb om met hem te spelen. We doen ook precies nooit iets leuks in het weekend en ik voel me vaak echt opgesloten thuis hierdoor. Het voelt alsof ik mezelf steeds meer verlies en voel me totaal machteloos.
Iemand die tips heeft voor het slapen / zwanger zijn met een kindje van ruim 2jaar?
Liefs,
Een oververmoeide mama🥲