8 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter slaap al sinds de kraamweek alleen maar op haar buik, op haar rug was met verborgen reflux geen optie. Kan jouw zoontje zijn nekje zelfstandig draaien als hij op zijn buik speelt? Zo ja, dan zou ik me geen zorgen maken :-)

4 jaar geleden

Reactie op Amore13

Mijn dochter slaap al sinds de kraamweek alleen maar op haar buik, op haar ...
Ahhw, jaa dat wel inderdaad hij! Fijn om te horen 🙏

4 jaar geleden

Hier ook een buikslaper vanaf week 7 a 8. Maar had ik achteraf al veel eerder moeten doen 🙈 Ik vond het heel eng in t begin maar na een paar dagen is dat eraf. Ze ligt op normale matrassen dus geen aerosleep ofz.. Wilde ik eerst kopen maar ze was al zo sterk met der nek dat ze die continue omdraaide. Zeker met 4 maanden, moet dat goed komen! 🥰

4 jaar geleden

Ik heb ook een buikslaper, tot 2,5 maand liggen tobben met slapen. Sliep alleen bovenop mij ipv in de co sleeper. Uiteindelijk een keer op zijn buik neergelegd voor het slapen en hij sliep als een roosje (en ik dus ook weer, al zou ik het zo weer doen) Ik heb een aerosleep topper op zijn matrasje liggen, vind ik wel een fijner idee maar hij is sterk genoeg om zijn hoofd op te draaien

4 jaar geleden

Hier ook sinds de kraamweek op de buik laten slapen. Rond de drie maand had het consultatiebureau mij nog angst proberen aan te praten wat betreft wiegen dood. Toen hadden we het een nachtje geprobeerd, haar op de rug te laten slapen, wat een hel was dat! Ze werd steeds wakker van haar eigen armpjes en bewegingen. Wat mij geholpen had in de kraamweek, was om haar overdag te checken hoe ze het doet tijdens de slaapjes. Heb haar toen geen een keer kunnen betrappen dat ze plat op haar gezicht lag te slapen. Dat gaf mij een gerust gevoel dat ze de nachten ook goed zou doen.

4 jaar geleden

Ik leg hem na de laatste voeding op zijn buik. Voordat ik na bed ga draai ik hem op de rug. Dit werkt prima voor ons. Misschien iets om ook te proberen?

4 jaar geleden

Mijn mannetje slaapt ook al sinds de kraamweek op z’n buik vanwege verborgen reflux. Ik heb hem nog nooit met z’n snoet in het matras zien liggen. Als hij sterk genoeg is om z’n bolletje te draaien zou ik me er geen zorgen over maken 😊 ik snap je zorgen wel hoor! De eerste paar dagen heb ik ook steeds gecheckt, maar het went 😆

4 jaar geleden

Onze zoon slaapt ook al vanaf 6 weken op zijn buik. Reflux kindje. Als ik elke x zie hoe nat de doek op z’n matras is snap ik wel dat op de rug slapen ‘verstikkend’ was. Als je kindje sterk in de nek is niks aan de hand☺️