12 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb er een gekocht bij van Asten babysuperstore... Maar mijn dochter is erg eigenwijs en blijft net zo lang met haar hoofdje op en neer bewegen tot ze er naast ligt.. probeer het in haar kinderwagen wel te doen maar ze vind het niet heel fijn

4 jaar geleden

Ik heb er een gekocht bij babydump, echt heel blij mee. CB zag ook verbetering 🙂

4 jaar geleden

Reactie op Anne013

Ik heb er een gekocht bij van Asten babysuperstore... Maar mijn dochter is ...
Hahaha baby's kunnen ook goed aangeven als ze iets niet fijn vinden😉

4 jaar geleden

Reactie op xcheyy

Ik heb er een gekocht bij babydump, echt heel blij mee. CB zag ook verbeter ...
Fijn dat het resultaat heeft. Weet je toevallig ook wel merk het is?

4 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Hahaha baby's kunnen ook goed aangeven als ze iets niet fijn vinden😉
Haha ja dat kunnen ze heel goed..we zijn nu met de fysio aan het kijken wat wel werkt maar ze heeft een voorkeurshouding dus ze doet er alles aan om na links te kijken.. het is lastig maar het gaat langzaam de goede kant op

4 jaar geleden

Ik volg. Ik las dat de goedkopere tot 4mnden zijn. Maar waarom tot 4mnden vraag ik me af?

4 jaar geleden

Wij hadden er een vanaf het begin, maar wij creëerde juist een rondje in het hoofd die in het kussen zit.. Denk dat het altijd wat is. Misschien zoiets proberen als je in de buurt bent? Als je op internet leest staat er dat het afplatten van het hoofdje in de eerste weken tot 4 maanden gebeurd. Na 4 maanden neemt het af.. misschien is dit een geruststelling?

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook al vrij jong een afplatting gekregen. Hij heeft een sterke voorkeurshouding naar links. Vanaf dat hij 6 weken oud is (momenteel is hij 17 weken oud) gaan we naar de fysiotherapie. Daarnaast zijn we een maand geleden ook gestart bij de osteopaat. Beiden hebben ze ons zoontje nagekeken. Hij heeft geen beperkingen in zijn beweging (bijv in zijn nek), maar sterke reflexen. Waarschijnlijk komt dit doordat hij al heel vroeg ingedaald was (heeft 10 weken ingedaald en klem gezeten in mijn kleine bekken, hierbij met zijn hoofd gedraaid naar links). De fysio heeft veel adviezen gegeven wat betreft van stimulatie van de niet-voorkeurskant. Dit heeft voor zijn motoriek goed gewerkt. Voor zijn afplatting helaas niet. Daarom zijn wij (als soort van laatste redmiddel voor een helmpje) gestart met een zijligkussen. Volgens de fysio was hier weinig verschil tussen. Wij hebben er een van doomoo en een van deltakussen, ik merk geen verschil. Wanneer hij wakker is en bijv in de box ligt of in de wandelwagen, leg ik hem hier andersom in, om zijn nekspieren te trainen. Wanneer hij slaapt ligt hij op zijn rechterzij. Wij gebruiken het kussen ook s nachts, maar zijn ons bewust van de risico’s. Waarom een zijligkussen (deltakussen) vanaf 4 maanden niet meer aangeraden wordt, is omdat het niet veilig is wanneer een kindje zich op zijn buik kan draaien. Ons zoontje doet dit nog niet. Vandaar dat wij nu nog zo lang mogelijk dit kussen blijven gebruiken. Ik moet er wel bij vermelden dat wij momenteel meerdere momenten per nacht een wekker zetten en nog een nachtfles geven, waarbij we hem goed positioneren. De reflexen en voorkeurshouding blijven aanwezig, al zwakken ze wel af. Maar na een paar uur ligt hij standaard weer met zijn hoofd naar links. Omdat wij er zo kort op zitten en hem telkens corrigeren doet het kussen wel goed zijn werk en wordt de afplatting zichtbaar minder (fysio bevestigt dit). Daarnaast ligt hij overdag veel op zijn buik, ook dit heeft hier zeker een positieve bijdrage aan, zijn hoofd is dan immers vrij.

4 jaar geleden

Waar kom je vandaan, je mag mijn kussen gratis hebben

4 jaar geleden

Reactie op vmk

Wij hadden er een vanaf het begin, maar wij creëerde juist een rondje in he ...
Wat apart nooit aan gedacht dat dat rondje van de kussen ook afdruk kan maken.

4 jaar geleden

Draait hij al om? Overdag op de buik spelen / slapen scheelt ook al veel van de tijd..

4 jaar geleden

Ze begint nu beetje heen en weer te bewegen maar nog niet zelfstandig rollen