4 Reacties
één jaar geleden
Hey! Ah wat pittig en zwaar zeg.
Ik heb een partner en een netwerk waar we op kunnen steunen en zelfs dan is het soms erg zwaar.
Respect hoor dat je dit zo in je eentje doet.
Veel gemeentes hebben buurtgezinnen/steungezinnen in de omgeving. En sommige grotere gemeentes hebben ook ouder-inloop koffiemomenten etc.
Misschien is dat iets om eens naar te kijken? Wij mensen zijn niet gemaakt om dit helemaal alleen te doen.
Heb je gezien je fysieke beperking ook niet recht op meer structurele ondersteuning?
Hoop dat je ergens wat steun kan vinden!
één jaar geleden
Wat rot om te horen, lijkt mij ook erg zwaar om het helemaal alleen te moeten doen en daarnaast ook nog lichamelijk beperkt te moeten zijn. Als ik het zo hoor zou je in aanmerking moeten komen voor ondersteuning vanuit de gemeente. Zij kunnen je vanuit de wet wmo een indicatie kunnen afgeven voor bepaalde tijd. Te denken valt aan hulp bij huishouden, een extra dag kinderopvang of thuisbegeleiding.
één jaar geleden
Jeetje meis, wat pittig zeg! Verontschuldig je alsjeblieft niet.... ik heb een partner een een vangnet, en zelfs dan vind ik het super pittig! En als je echt alles alleen moet doen... ik zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten doen! Heel knap van je en totaal niet gek dat je op je tandvlees loopt. Even metime maakt je ook lekker ontspannen en uiteindelijk weer een fijne moeder.
Misschien een extra dag of dagdeel naar de opvang? Als dat mogelijk is natuurlijk.... of mogelijk dat je via de gemeente in aanmerking kan komen voor 'hulp'? Al is het voor jezelf, met de kleine of thuis?
Het is onwijs jammer dat de vader het zo laat afweten. Dat maakt het er niet makkelijker op voor jou en de kleine. 😘