6 Reacties
één jaar geleden
Hey hey, allereerst petje af! Wij zijn hier met zijn drieën, een prima zwangerschap gehad, wel wat opstartproblemen en een verhuizing. Ik vind het dan al pittig genoeg. Ik lees jouw verhaal en denk “wow…. Dat moet echt zwaar zijn geweest”.
Wij liepen tegen hetzelfde aan. Ik ben ook perfectionistisch, neem de leiding en voelde mij niet altijd gezien. Ondertussen renden we maar en kwamen we alle twee niet toe aan ontspanning. Resultaat: iets wat overbelaste papa en mama.
Wat hier helpt:
* afspraken maken wie wat doet. Het lijkt zo simpel, maar het schoot er bij in. We renden en renden maar en ik zag soms ook niet wat hij deed.
* open vraag stellen zoals “ik zou graag in de ochtend meer tijd voor mijzelf willen zodat ik verzorgd de deur uit kan. Dat geeft mij een fijn gevoel om de dag mee te starten. Wat kunnen we hier aan doen?”.
Ook al komt hij met oplossingen die jou niet aanstaan (eerder je bed uit of zo) dan neutraal doorvragen. “Dat is een goede. Welke ideeën heb je nog meer?”
* heb je geld voor een schoonmaakster? Of eventueel een kind een extra dag naar de opvang/opa en oma? Dat gaf hier echt enorm veel lucht.
Ik zou eerst echt stuk voor stuk de praktische zaken aanpakken. Er moet extra ruimte komen zodat je meer tijd hebt voor jezelf.
Daarna komt het stuk dat je ook echt de ruimte moet pakken en het aan hem moet overlaten. Persoonlijk had ik daar moeite mee 🫣 wij hebben hier de afspraak dat ik één avond in de week lang in bad kan. En dan bedoel ik ook 3 uur badderen, slechte serie op, maskertje erbij. Het duurde echt even voordat ik ook echt daarvan kon genieten: ook al waren sommige dingen nog niet klaar voor mijn gevoel in het huis. Mijn man schopt mij dan naar boven van “hup badderen jij.”
Hopelijk heb je er iets aan. Succes 🍀
één jaar geleden
Reactie op Gebruikersnaamblabla
Hey hey, allereerst petje af! Wij zijn hier met zijn drieën, een prima zwan ...
Bedankt voor je berichtje!
Ik herken echt alles wat je zegt. De kinderen gaan hier al 4 dagen naar de opvang kan je nagaan.. helaas hebben wij niet echt familie waar we terecht kunnen.. maar de dingen die je zegt daar kan ik zeker wat mee dank je 🙏
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Bedankt voor je berichtje!
Ik herken echt alles wat je zegt. De kinderen ...
Graag gedaan 😃
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar kan je trouwens ook thuiswerken?
10 maanden geleden
Hey hey, hoe is het met je? Is het gelukt om een stapje te zetten om praktische zaken te regelen?
10 maanden geleden
Hier helpt relatie therapie, duidelijk afspraken waarin je ook je tijd om in je eigen basisbehoeften te voldoen opeist en een plan maakt hoe dit voor beide werkbaar wordt. Probeer een moment in de week samen met elkaar te reflecteren wat goed gaat, waar jullie tegen aanlopen en hoe dit opgelost kan worden.
10 maanden geleden
O zo herkenbaar! Maar hier lang niet zo pittig als jij het gehad moet hebben met twee zo kort op elkaar hoor..
Wij hebben de stap tot relatietherapie genomen, kan nog niet zeggen of het helpt, half februari eerste intake. Weet niet of het haalbaar is voor je als je zelf ook met therapie start natuurlijk. Ik hoop/heb de verwachting dat het ons gaat helpen in het doorbreken van de patronen die jij beschrijft die ik ook zo herken!