3 Reacties

9 maanden geleden

Ja mijn zoontje heeft dit met vlagen bij mijn oudste zus . Bij mijn jongste zus het tegenovergestelde ...een pijnlijk verschil zeg maar ( hij ziet mijn jongste zus veel meer dan mijn oudste )Mijn zoontje wel erg verlegen van zichzelf en kruipt bijna altijd achter mij als iemand hallo zegt op straat bv. Wel zie ik dat ,als hij iemand vaker ziet ,dit minder wordt.

9 maanden geleden

Reactie op Maria29

Ja mijn zoontje heeft dit met vlagen bij mijn oudste zus . Bij mijn jongste ...
ja ik vind dit ook pijnlijk om te zien. Mijn zus mag hem oppakken en mee spelen terwijl als mijn tante nog maar naar hem kijkt hij al angstig wordt.

9 maanden geleden

Herkenbaar, mijn dochter heeft dit heel sterk bij mijn schoonmoeder, terwijl ze bij ze bij de meeste mensen ook onbekenden heel sociaal en knuffelig is. Dit vindt mijn schoonmoeder en man natuurlijk erg jammer. Echter je kan niet afdwingen dat een kind iedereen leuk vind en ik denk dat als ouder je de grenzen van je kind daarin moet bewaken en daar niet moet forceren om iemand bijvoorbeeld een knuffel of kus te geven. We nemen haar er wel gewoon naar toe, ze mag bij ons op schoot zitten als ze het wil. Het enige wat we vragen is om hallo of gedag te zeggen, als ze wil zwaaien, knuffellen ect moet het van mijn dochter zelf uit gaan.