Ik heb al meerdere topics gelezen over driftbuien. Negeren, benoemen, troosten. Maar ons probleem zit specifiek bij het avondeten.
Onze dochter is nu 15 maanden en is altijd makkelijk en vrolijk geweest. Maar sinds een maand slaat ze echt helemaal om. Ze kan zo boos zijn om niks.
Het ergste is avondeten. Zodra we haar in het stoeltje zetten is het al mis (terwijl fruit en brood in het stoeltje prima gaat). Huilen, schreeuwen, kronkelen, met haar hoofd alle kanten op bonken, soms keihard tegen de rand van de stoel aan.
Het enige wat soms helpt is haar op de grond zetten en erachteraan met de lepel. Maar ik heb nooit een ouder willen zijn die toegeeft aan dit soort gedrag en wil er ook niet aan mee werken.
Maar er tegenover staat zonder eten naar bed. En groentes eten is belangrijk en ik wil ook niet dat ze met honger wakker wordt s nachts.
En ze gooit zo hard haar hoofd tegen de stoel en de vloer dat de blauwe bulten op dr hoofd staan.
Ik vind dit zo moeilijk. Hoe ga je met zulk gedrag om?
15 maanden is ook nog zo jong. Je kan geen gesprek voeren nog. Ze kent net 10 woorden.