Hoi allemaal,
Mijn zoontje is bijna 14 maanden en was een hele tijd een echte lekkerbek. Hij at ongeveer alles en kon er geen genoeg van krijgen.
Sinds ongeveer een maand (12 november)wil hij opeens niet meer warm eten. We hebben van alles geprobeerd; weer heel fijn pureren, of juist grote stukken die hij zelf kan pakken. Maar hij wil het echt niet; hij houdt zijn lippen stijf op elkaar.
Hij eet overdag verder heel goed (twee boterhammen bij ontbijt, twee boterhammen tussen de middag) en ook fruit gaat er goed in.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt of dat het een fase en gaat het vanzelf weer over?🙃
Groetjes
Hier is het ook een worsteling al een tijdje. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Heel veel afleiden en dan snel een lepeltje er in. Maar het duurt eeuwig
Wij hadden dit rond de 11 maanden. Het duurde ook best lang maar mn zoontje eet nu weer wat beter zn warme eten. Ik denk dat het bij jullie ook een fase zal zijn!
Oja herkenbaar.
Soms eet hij wel ineens een bord leeg en andere dagen weigert hij alles.
Ik haal er vaak een boterham uit, meestal eet hij die dan wel op en yoghurt als toetje. Als hij de rest weigert, eet hij vaak wat meer yoghurt.
Wat vervelend dat jullie dit ook hebben, ik vind het aan de andere kant wel fijn om wat herkenning te lezen..
Sprong 9 is hier nu ook lekker aan de gang, dus dat is sowieso af en toe al extra gemopper
Hoi mama, hier ook een kind dat heel slecht eet in de avond. Yoghurt gaat er nog wel in en vaak toch maar even een boterhammetje smeren. Dat werkt ook nog
Je dreumes heeft door dat hij macht heeft door niet te eten. De truc is om hier zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden. En laat je dreumes zo veel mogelijk zelf eten.