25 Reacties
4 jaar geleden
Misschien gewoon nog niet moe?
Wij doen zelf helemaal niet aan vaste schema’s, maar ook als je dat wel fijn vindt is het maar een leidraad hè. Op bed leggen op basis van haar signalen helpt misschien ipv vasthouden aan 19.00?
4 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Misschien gewoon nog niet moe?
Wij doen zelf helemaal niet aan vaste schem ...
Heb ik ook geprobeerd, het ding is dat ze dus gewoon in haar oogjes wrijft en dan leg ik haar op bed maar dan is ze na 30 min-45 min weer wakker. Heb haar ook a om 8 uur en om 9 naar bed gebracht. Het werkt allemaal niet haha. Ik ben eigenlijk deze week pas begonnen met dag schema, vooralsnog ook geen succes
4 jaar geleden
Reactie op ines08
Heb ik ook geprobeerd, het ding is dat ze dus gewoon in haar oogjes wrijft ...
Ah shit… balen. Hoopte dat daar iets mee te winnen viel. Het is hier ook wel veel onrustiger met slapen moet ik zeggen..
zijn nu wel gestopt met het laatste dutje, dat helpt wel veel om de slaapdruk voor de avond op te bouwen. Maar elk kindje is anders, dus dat is ook geen garantie 🤷♀️. Wel pittig hè als je zo snakt naar een avond niks hoeven. Komt echt weer!
4 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ah shit… balen. Hoopte dat daar iets mee te winnen viel. Het is hier ook we ...
Ja snap ik! We waren ook niet zo van de schema’s en dachten nu laten we het eens met een schema doen. Ja daar heb je ook gelijk in, elk kind is ook anders. Hopelijk bij jullie ook snel weer iets beter :)! Klopt ik ben gewoon doodmoe
4 jaar geleden
zucht hier ook niet. Zelfstandig in slaap vallen heeft ze al nooit gekunnen, maar ook in slaap wiegen wil ze nu ineens niet meer. Als het al lukt is ze na 30/45 min wakker en zijn we daarna vervolgens tot negen uur half tien weer bezig om haar in slaap te krijgen. Wel of geen laat middag dutje maakt ook niet uit ☹️. M’n rug is inmiddels ver naar de klote van alle pogingen om dr toch in slaap te krijgen. Ook in bed wegleggen werkt niet. Want die gaat eerst vervolgens een uur spelen, rondjes draaien en met dr beentjes trappelen en daarna huilen. Oppakken en terug leggen begint alles weer van voren af aan 😑😑
4 jaar geleden
Reactie op stvs
zucht hier ook niet. Zelfstandig in slaap vallen heeft ze al nooit gekunnen ...
Ik leef echt met je mee, hier precies hetzelfde. Ik hoop dat er snel een einde aan komt. Als ik een oplossing heb gevonden zal ik het even delen. Sterkte 😘 en een goede fysio wil wel helpen met je rug! Ben ik tenminste ook voor geweest
4 jaar geleden
Hoi! Wat ontzettend vervelend zeg.. ik snap dat je moe bent en ook even met je man op de bank wil chillen. Ik zie dat je schrijft dat je deze week pas begonnen bent met bovenstaande schema. Het kan best een gehele week tot 1,5 week duren voordat je kindje aan een nieuw schema is gewend, dus mijn tip zou zijn even doorzetten en kijken hoe het tegen die tijd is! Als het dan nog steeds niet werkt zou je misschien een nog iets langere wakkertijd kunnen aanhouden zodat ze overdag wat langere dutjes gaat doen en zo maar 2 dutjes per dag doet
4 jaar geleden
Hoi!
Ik herken dit helemaal bij onze jongen van 7 maanden. Wat is het vervelend hè?!
Zijn er hier mensen die hun kindje alleen maar rustig krijgen/ in slaap krijgen door het kindje aan te leggen?
Ik merk dat het mij een beetje opbreekt dat hij alleen maar bij mij wil zijn en wil drinken. Wanneer wij een papfles aanbieden of iets dergelijks weigert hij deze.
Daarnaast wil ik eigenlijk ook niet dat het een gewoonte wordt dat hij mij nodig heeft om in slaap te vallen. Zoveel gedachten en onzekerheden bij mij op het moment 🙈…
4 jaar geleden
Reactie op JetteV
Hoi!
Ik herken dit helemaal bij onze jongen van 7 maanden. Wat is het ver ...
Het is heel normaal dat een baby je nodig heeft om in slaap te vallen. Dat is geen slechte gewoonte, maar is gewoon de natuur. Het kan wel heel zwaar zijn en misschien wil je iets anders, dat snap ik wel. Ik vind het ook zwaar, maar tegelijkertijd ook prima dat onze dochter onze hulp een beetje nodig heeft om rustig in slaap te vallen. Soms is 5 minuutjes wiegen genoeg, soms is het een kwartier nodig en met de laatste avondvoeding valt ze (bijna altijd) aan de borst in slaap, heerlijk rustig en ontspannen. Ik vind het juist een ideale manier 😬
4 jaar geleden
Baby is nu precies 7 maanden enHier is het sinds 2 dagen drama hij slaapt normaal zo'n 3x op een dag en dan van 18.00 tot 6.00 maar sinds eer gister heeft hij geen zin om smiddags te slapen en nu was het vanacht dus ook weer drama. Hij werd om 3.00 uur wakker en was echt klaar wakker en viel toen om 4.00 in slaap tot 5.00 toen maar z'n fles gegeven een heeft hij nog van 5.30 tot 6.30 geslapen en nu ligt hij weer vaanf 8.00 ik herken dit helemaal niet van hem. Normaal slaapt hij dus altijd super goed maar las ook dat dit de slaapregressie van 7 maandne kan zijn.
4 jaar geleden
Reactie op Elise25
Hoe gaat het intussen met het slapen?
Mwa donderdag ging het super goed! Ze had op de opvang lang geslapen overdag dus ging de avond en nacht ook goed, gisteren heeft ze thuis weer kort geslapen en was het weer pas om 23 uur slapen en elke 2 uur weer wakker 😫 vandaag gaat het alweer beter! Maar goed we blijven doorgaan haha :)