26 Reacties
4 jaar geleden
Mijn zoontje 8,5 maand kan pas net 2 weken zelfstandig omrollen dus denk dat kruipen en de rest ook nog wel een tijdje duurt
4 jaar geleden
Dochter aanstaande vrijdag 8 maanden. Ze kan wel zelfstandig zitten wanneer we haar in zit zetten. Op der buik kan ze om der eigen ass heen draaien en achteruit tijgeren. Verder kan ze ook niet heel erg veel. Ze brabbelt wel hele dag door
4 jaar geleden
Mijn zoon en dochter zijn 8 maanden rollen om, brabbelen veel en kunnen zitten maar niet zelfstandig.
4 jaar geleden
Onze zoon kan al wel het een en ander. Hij probeert te kruipen, maar dat gaat vanuit een kleermakerszit waar die dan in blijft zitten. Met de handen op de grond lukt het dan wel om z'n lichaam omhoog te houden. Hij kan zich echter alleen nog maar achteruit bewegen. Tijgeren lukt hem niet. Rollen wel. We hebben sinds kort een soort loopauto. Hij hangt dan in een soort tuigje. Hiermee kan ie zich al wel vrij goed door het huis bewegen. Hij zit ook al zelfstandig. Alles komt met de tijd wel. En zoals gezegd, elk kind op zn eigen tempo
4 jaar geleden
Onze baby is 7,5 maand, kan snel kruipen (kruipt sinds maand 6) hij kan stabiel zelfstandig zitten en weer gaan liggen, kan zelf gaan staan tegen iets aan, probeert ergens op te kruipen zoals traptredes (😳), zegt 4 woorden (baba, mama, beppe, bye bye), doet na en moet op zwaaien lijken.. houdt zn eigen fles vast, kan nog niet echt vast voedsel eten (durft mama niet) en kan niet zelfstandig in slaap vallen (sinds sprong 6 helemaal ellende..)
4 jaar geleden
Onze dochter is 7, 5 maand, rolt af en toe om. Ze ligt het liefst op haar buik te spelen met babygym. Verder vindt ze het wel best volgens mij. Ze geniet vooral van het observeren van haar twee oude zussen. Het is een rustig meisje, maar ze kan hard schreeuwen als ze iets nodig heeft ☺️
4 jaar geleden
De 23ste is ze 8 maand.
Ze kan nog niet zelfstandig in zit komen. Wel probeer ze als maar meer om zelf in zit te komen lijkt het.
Kruipen is hier nog een ver van mij bed show 🤣.
Tijgeren kan ze ook nog niet echt. Wel duwt ze haar zelf naar achteren.
Om haar as draaien doet ze wel en ze verplaatst zich doormiddel van rollen.
Woordjes kan ze papa, a boe en mama zeggen.
Oh ja fles vasthouden doet ze ook nog niet. Ze kan het trouwens wel😅.
Verder eet ze alles wat los en vast zit. Potjes, vers gemaakt of stukjes als rapley. Maakt haar allemaal niets uit
4 jaar geleden
Niet druk om maken hoor ❤️ volgens mij niks geks
Mijn dochtertje rolt als een gek heen en weer, sleept zichzelf een beetje vooruit op een gladde vloer maar echt tijgeren is het niet. Zit ook niet zelfstandig. Volgende week is ze 8 maanden
Maar ze is vooral druk met ontwikkelen van haar handjes (grijpen, klappen) en stem (lees: schreeuwen en brabbelen). Helemaal leuk!
4 jaar geleden
Onze zoon is 8 maanden. Rolt, zit en kruipt al zelfstandig. Maar brabbelt nog helemaal niet. Motorisch dus vrij snel, maar qua praten nog niks behalve wat klanken en gillen;)
4 jaar geleden
Dochter vandaag 8 maanden, brabbelt, tijgert, rolt, zit en kan aan de rand van het bed staan. Wat doet ze nog niet? Schaterlachen. Meer dan een droge “heh” komt er niet uit. Al heeft ze wel echt lol.
4 jaar geleden
Over 5 dagen hier 8 maanden. Kan omrollen, tijgeren, kruipen(al sinds 5,5 maand), trekt zich op om te staan, loopt al vasthoudend aan de bank en zo ook rondjes om de salontafel. En zag van de week ook loslaten om zelfstandig te staan. Zwaait wanneer ze je binnen ziet komen, volgens mijn partner doet ze dit bewust (ik ben er nog niet over uit). Brabbelt als een malle, gillen, mama, papa en het is de hele dag 'lalalala'. Ik kan er nog steeds niet bij hoe dit zo ontwikkelt.
Ik durf het er soms niet over te hebben hoe snel het gaat. Ik krijg altijd rare blikken. Op werk is er een collega met een kindje wat een maand ouder is dat net kan zitten. En een collega met een kleinkind van bijna een jaar dat zich nu voor het eerst optrekt om te gaan staan. Mijn andere twee kinderen waren absoluut niet zo snel, zo bizar hoe dat verschilt.
4 jaar geleden
Ieder kind ontwikkelt zich in zn eigen tempo. Niet teveel vergelijken hoor!
Zoontje van 8 maanden: rolt alle kanten op (ook in zn bed en stoot 100x zn hoofd). Zit zelfstandig eigenlijk de hele dag. Hupst zittend op zn kont vooruit. En doet iets wat op tijgeren lijkt, maar is het net niet 😂 vertelt hele verhalen maar wij verstaan het nog niet. Verder heel fysiek: veel trappelen en meppen, knijpen, trekken. Echt een jongetje 😍
3 jaar geleden
Deze week is onze zoon 8 maanden geworden, zijn fijne motoriek en sociale ontwikkeling zijn verder gevorderd dan de grove motoriek. Zo brabbelt en lacht hij de hele dag door, speelt graag kiekeboe, wilt echt mee doen met het gesprek, oefent al goed op z’n pincetgreep (op speelgoed, stukjes eten en mijn tepel auw 😂), wilt zelf eten, zit met ondersteuning, rolt een beetje maar ligt niet graag op z’n buik en maakt nog geen aanstalten om te tijgeren of kruipen of zich recht trekken etc.