13 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter doet het ook: het kraaien, lachen (flirten) met andere mensen, haha. Ik vind het echt heel erg leuk en gezellig! Ook bij het zien van de fles hetzelfde! Gaat vanzelf weer over denk ik als ze weer in een andere fase zitten 😉

3 jaar geleden

Mijn zoontje wilt en vraagt ook altijd aandacht van iedereen, ook vreemden idd. Soms heb ik ook het gevoel dat andere er niet echt van gediend zijn en voel ik mij opgelaten(?) maar laat hem gewoon gaan. Ik denk als hij straks wat ouder is en “stoppen/gedraag je” gaat snappen ik er wel een rem op wil zetten als hij dat tegen die tijd nog doet. Maar andere mensen vinden het juist weer leuk en gaan gekke bekken terug geven en dan schatert hij het uit. Ik hou het er maar op dat het nu een fase is haha, ik persoonlijk heb liever dit dan een baby die bang is of geen geluid uit komt 🙈

3 jaar geleden

De mijne doet dat ook en beetje ik laat der gewoon gaan hun manier denk ik van communicatie

3 jaar geleden

Dit klinkt toch hartstikke lief en positief? Ze is nog zo klein. Gewoon volop ontdekken en leren dat ze contact kan maken met mensen om haar heen. Ze snapt nog helemaal niet wie daar wel of geen zin in heeft en dat is ook helemaal niet aan haar. Dat die man er geen zin in heeft is lekker zijn probleem dan kijkt hij gewoon niet toch 🤪. Ik zou een baby die gericht is op de omgeving, probeert contact te zoeken én positief reageert op mensen/kinderen om haar heen echt niet ‘afremmen’ in dit gedrag. We zijn sociale wezens en ik vind dit heel passend klinken hoor 😅. Denk trouwens dat je het niet eens af kan remmen; en ergens ook wel gek: wil je dan zeggen ‘nee niet lief/enthousiast reageren op mensen’? Onze dochter wordt ook hélemaal wild van kindjes (en volwassenen) die ze ziet. Ze knijpt dr ogen dan samen en neusje omhoog zo van ‘ah lief ben jij’ en dan gaat ze vaak even lachen/gillen/snuiven van enthousiasme. Ik vind dat hartstikke lief en leuk en kan hier echt 0,0 negatiefs in zien.

3 jaar geleden

Helemaal normaal 😉 Mijn oudste deed dat ook en stapt nu (6 jr) nog steeds op iedereen af om even te kletsen 😂

3 jaar geleden

Hier doet onze meid dat ook, we noemen ze soms een kleine haan😂. Het is ontwikkelen van sociale interactie is heel normaal, maar ik begrijp dat je zorgen maakt hoor voor de toekomst😅. Het gedrag gaat nog veranderen, nu is ze ook haar taal aan het ontwikkelen, waardoor ze deze geluidjes maakt.

3 jaar geleden

Dankjulliewel! Ik word er dus ook echt heeel vrolijk van :D fijn te horen dat dit herkent wordt Jullie baby's klinken ook super schattig

3 jaar geleden

Niet afremmen!! Wees maar een lekker trotse mama!! Helemaal met alle ellende in de wereld op het moment. Met iedere glimlach die zij op iemands gezicht tovert, maakt ze de wereld een klein beetje mooier. ❤️ Ps het is alsof je onze dochter beschrijft 😁 ik vind het echt geweldig.

3 jaar geleden

Lekker vrolijk is helemaal niets mis mee! Het is dus blijkbaar een gelukkige baby. Dus waarom afremmen, laat ze gewoon lekker zichzelf zijn. Daarnaast wordt het wel minder hoor! Dit is haar manier van communiceren nu.

3 jaar geleden

Ps onze dochter gaat zelfs mensen heel theatraal na “hoesten” als je in de winkel staat 😅

3 jaar geleden

Hahaha ooo dat nephoesten hoort er dus ook bij ik ben allang blij dat het niet die mega corona hype is als je in de winkel staat ugge ug haha

3 jaar geleden

Die van mij gaat altijd heel awkward kei lang staren naar mensen 😂 en dan ook echt met open mond en bijna zonder te knipperen 😂🙈

3 jaar geleden

Super schattig dit ! Het is alsof je mijn zoon beschrijft 🤣 als ik zie dat mensen niet of weinig reageren ( wat bijna nooit gebeurd) ga ik zelf reageren en spelen met hem hij is super sociaal en daar ben ik juist heel trots op 😁. Als ik een kind op straat zo zag voordat ik zelf een eigen kind had dacht ik altijd alleen maar wat lief en schattig 🥰