15 Reacties
4 jaar geleden
Een ander soort baby acne: ENT
Zien de puistjes er anders uit dan ‘gewone’ (jeugd)puistjes en zitten ze ook in de hals en op de schouders (of over het hele lichaam)? Dan is er mogelijk sprake van een ander soort baby acne, namelijk erythema neonatorum toxicum (ENT). ENT is te herkennen aan de lichtgele of witte bultjes die vast aanvoelen. Het is, net als de ‘gewone’ baby acne, onschuldig.
De precieze oorzaak van ENT is niet bekend. Wel staat vast dat het niet wordt veroorzaakt door overgevoeligheid voor een bepaalde soort babyolie of -crème of (borst)voeding. In veruit de meeste gevallen hoeft er niets tegen ENT te worden gedaan en verdwijnt het binnen een week vanzelf. Heel soms houdt ENT enkele maanden aan. Ook dan is er niks aan de hand.
4 jaar geleden
… Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft. Ik gebruik ook geen olie of lotions. Was haar gezichtje alleen met water. Het zit op haar gezichtje maar ook op haar oortje en door haar haartjes heen zie ik het ook op haar hoofd huid. Verder nergens. Ik heb ook geen idee wat het is

4 jaar geleden
Reactie op Annna87
Geef je borstvoeding. Hier ook een gezichtje vol vlekjes
Ook baby’s die flesvoeding krijgen, kunnen last hebben van baby acne. Gaat na een paar weken vanzelf over.
4 jaar geleden
Ons zoontje had er veel last van en krijgt al vanaf het begin flesvoeding. Na enkele weken was het inderdaad over. :)
4 jaar geleden
Mijn zoontje was ook helemaal bont om zijn gezichtje, ik heb 2 keer bepanthen exceem creme gesmeerd en het was weg
4 jaar geleden
Cb gaat bij mij aan het het gerstekorreltjes zijn. Trekt vanzelf weer weg. Ene moment erger dan ander moment. Kan zich idd uitbreiden naar de borst. Hier alleen nog op wangetjes en kin
4 jaar geleden
Mijn zootje had dit ook een paar weekjes na de geboorte en is vanzelf weg getrokken nu 10 weken