Hoi!
Ik ben even op zoek naar wat tips/herkenning..
Dinsdagochtend om 4:33 ben ik bevallen van ons tweede zoontje (met andere woorden: sinds zondag nacht geen enkele nacht doorgeslapen馃ゲ). Nu is onze oudste van 2,5 -met sterk karakter- maandagavond uit zn bed moeten komen omdat wij naar het ziekenhuis moesten, en hij kon bij zn peter gaan slapen. Dan dinsdag met papa langs het ziekenhuis gekomen om kennis te maken en erna met papa naar huis in zn eigen bed (weliswaar later dan normaal maar hij heeft de dag nadien iets langer mogen slapen) , woensdagavond mocht ik naar huis en kwam mijn schoonbroer op bezoek. Ook toen lag onze grootste vriend later in bed.
Hij is er eigenlijk vrij snel in betrokken geweest en toont enorm veel interesse naar zn baby broer. Maar gisterenavond.. wat een ramp. Hij wou eerst al niet in bed, ja goed we lieten hem iets langer wakker (heeft een manier gevonden om zn bed te verschuiven door te springen馃槵). Uiteindelijk om 20:30 lag hij te slapen. Om 1u kwam ik met de baby naar beneden voor een verse luier en dit moet hem blijkbaar wakker gemaakt hebben. Toen heeft hij van 1-4 de hele straat bij elkaar gekrijst omdst hij niet in zijn bed wou slapen. Maar ook niet in de zetel, of in zijn reisbed. Pas om 4:30 heb ik hem in bed gekregen.
Ik heb dus al sinds zondagnacht geen enkele nacht kunnen doorslapen, papa doet zn best maar is een enorm vaste slaper (dus eer hij hoort dat ik vraag om even te helpen, zijn we 20min verder馃き). Maar ik voel dat ik mijn limiet wel bereikt heb, ik ben zo moe dat ik niet meer kan/wil slapen. Alles wat onze oudste doet wat niet mag of hij begint te roepen, t is me direct teveel. Hij is ook echt een papa'skindje en ik voel me daar ook niet altijd prettig bij. Ik mag niks doen met/voor hem, alles moet papa zijn. Wat voor papa ook vermoeiend is.
We weten dat kinderen snachts veel verwerken en dat hij waarschijnlijk daarom zo slecht slaapt. Maar wat kunnen wij nog doen? Hem een nachtje ergens laten logeren is geen optie, want als hij op log茅 is geweest, lijkt het alsof we weer heel dat slaapritme en ritueel moeten opnieuw aanleren..
Lieve groetjes