16 Reacties

3 jaar geleden
Wij hebben vaak een baby op tafel, is misschien niet per se een baby proof decoratie idee🙈. Verder is de tafel leeg want in zijn ogen is alles speelgoed ook al vind ik van niet.

3 jaar geleden
Ik leer mijn dochter ervan af te blijven en dat gaat eigenlijk erg goed. Ik heb daarom ook niet iets aangepast. Ze probeert alleen iets eraf te pakken aks ik erbij ben en dan kijkt ze me eerst met glimmende ogen aan😅. Ze weet heel goed dat het niet mag, heel saai maar een kwestie van constant en geduldig herhalen. Ik bied altijd speelgoed aan ter afleiding.

3 jaar geleden
Hier is als zij thuis is het ene tafeltje wat mag blijven staan leeg en staat de decoratie op de vensterbank en de twee andere tafeltjes die snel omvallen op de krabpaal 😬. Zodra zij naar bed gaat zet ik alles terug (I know omslachtig, maar ik heb nog steeds de goede hoop dat als zij zelf op leert staan dat zij dan ook beter gaat begrijpen wat niet mag 🤪). Op de tv kast staat alles zo ver mogelijk naar achter geduwd en moet ik 1000x per dag nee roepen 🥳. Ik vertik t om echt alles weg te halen. Mijn oog wil ook wat! En uiteindelijk moet ze toch gaan leren dat nee betekent dat ze er dus niet aan mag zitten.

3 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Ik leer mijn dochter ervan af te blijven en dat gaat eigenlijk erg goed. Ik ...
Hoe leer je dat? Mijn zoontje wil continue aan de kattenbak zitten en ik wil niet steeds nee! zeggen 😅 ik weet ook niet of het uitlokken is want hij kijkt me altijd heel boeverig aan als hij er wel aan zit 😝

3 jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Hoe leer je dat? Mijn zoontje wil continue aan de kattenbak zitten en ik wi ...
Op deze leeftijd is het enige wat je kan doen om het ze te leren continu nee zeggen. (En mijn mening is ook uitleggen waarom nee maar dat ligt aan hoe je je kind opvoed verder)
Het duurt nog wel even voor ze het verband kunnen leggen en het meteen niet doen. Nu dus herhalen herhalen herhalen en herhalen

3 jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Hoe leer je dat? Mijn zoontje wil continue aan de kattenbak zitten en ik wi ...
Inderdaad constant herhalen ookal kijken ze nog zo ondeugende en schattig te gelijk. Wanneer ze reikt naar iets op de tafel zeg ik meestal " niet doen. Wat op de tafel staat is niet voor jou bedoeld, je hebt daar speelgoed om mee te spelen " en dan bied ik haar speelgoed aan. Wanneer ze telkens opnieuw naar de andere tafel gaat, herhaal ik dit maar zet ik steeds iets verder van de tafel weg op de grond met speelgoed om haar heen en dan speel ik even met haar.
Ze gaat eigenlijk nooit naar de tafel wanneer ik in een andere ruimte ben, en als ze het doet kijkt ze me vaak zeer ondeugend aan😅.

3 jaar geleden
Ik had nooit wat op de salontafel, dus dat probleem heb ik niet. Wel een boevenkind. Bij mij helpt het om heel consequent op strenge toon te zeggen dat iets niet mag ' nee Beer, dat is niet om te spelen'. Dan geef ik hem een alternatief en ga ik heel snel op vrolijke toon bekrachtigen als hij daar mee speelt ' ja dat is leuk om te spelen'. Echt heel consequenties doen, en een duidelijk toonverschil werkt hier heel goed, na paar dagen doet hij iets niet meer (of staakt de poging snel als ik hem erop aanspreek).

3 jaar geleden
Sinds de kleine kan gaan staan aan de salontafel heb ik alles wat er op stond in de kast gezet. Hij ziet alles als speelgoed en gooit er dan mee. Niet altijd zin om nee te zeggen (zeg al veel nee vanwege het eten en drinken van de dieren) dus dan maar van de salontafel af. Soms ligt er nog een afstandsbediening deze is dan ook in snelle vaart gevonden. Als wij drinken in een glas hebben staan deze op de eettafel waar hij niet bij kan.

3 jaar geleden
Reactie op Esther Oosterveen
Sinds de kleine kan gaan staan aan de salontafel heb ik alles wat er op sto ...
Om hier even op terug te komen, ik ben nu stapsgewijs dingen op tafel te zetten, deze week gewoon een drink glas en de volgende dag met een laagje water erin, rustig aan nog een drink fles van mij zelf en zo wil ik steeds meer op tafel zetten.
1e dag was die glas ontzettend interessant na die dag dus water er in gedaan hij keek er niet naar om, drink fles van mij op tafel, 1e dag dus erg interessant en liet het glas staan en wilde die fles omgooien, 3e dag beiden geen probleem mee en laat hij staan, toen een blikje drinken erbij (alles wat maar niet echt kapot kan gaan) hier keek hij niet eens meer naar om. Zo probeer ik stapsgewijs dingen op tafel te zetten en normaal te maken dat het er staat en hij niet alles eraf hoeft te halen.