3 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben ook een baby met zware reflux. Er ligt een refluxmatrasje onder zijn gewone matras waardoor deze schuin ligt en maken gebruik van bedblokken.. wij leggen er helemaal niets naast, maar maken hem goed vast opzij met zijn lakentje strak genoeg onder zijn matrasje. Hij ligt in een slaapzak รฉn onder een dun lakentje. Nooit geen problemen mee ondanks hij wรฉl een enorme wroeter is. Nu onze kamer is wel gewoon op temperatuur waardoor hij kan slapen onder รฉn een slaapzak รฉn een lakentje. Als dat bij jou niet het geval is kan je misschien op zoek naar een slaapzak met een lichtere TOG waarde waardoor er wel nog een lakentje over kan? Je kan natuurlijk ook altijd zo'n lakentjes van fedde en kees gebruiken, zelfde principe ongeveer maar echt stervensduur๐Ÿ˜…

4 jaar geleden

Hier geen reflex, maar een mannetje die in bed draaide, schuin kwam te liggen en dan steeds met zijn hoofdje tegen de zijkant botste als hij draaide. Ik heb een dekentje opgerold en die ligt naast hem, tot schouderhoogte. Hierdoor kan hij niet meer zo ver opzij schuiven dat hij met zijn hoofdje tegen de rand botst. Maar er is ook geen verstikkingsgevaar, omdat hij niet met zijn gezichtje in het deken kan draaien.

4 jaar geleden

Hier ook een kleintje met reflux. Wij hebben een reflux kussen onder haar matras liggen + nog een extra deken. Ik heb onder haar billen een opgerolde handdoek liggen zodat ze niet naar beneden zakt. Eerst hadden we deze ook naast haar liggen maar dat doen we niet meer zodat ze zich wat meer kan bewegen. Ik haar nog nooit schuin in bed gevonden! Succes :)