11 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg even! Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen ik vermoed dat het niet snel genoeg gaat en het ongeduld is. De melkstroom/toeschietreflex. Ze trekt en duwt dan ook met haar handen af. Als ik de toeschietreflex voel komen, is ze rustig. Opnieuw aanleggen of even wachten werkt niet, ze wordt dan ontzettend boos!

4 jaar geleden

Ik volg even! Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen ik vermoed dat het ...
Oh ja dat met die handen afzetten herken ik ook! En soms lijkt het ook alsof hij ook krampen heeft, zo onrustig aan de borst drinken. Hier ook de laatste avonden dat hij veel wakker is. Ik ga morgenavond flesje geven (met bv), kijken hoe hij dan in de avond is... en mss beter slaapt.

4 jaar geleden

Je verhaal is zo herkenbaar, alsof ik het zelf heb geschreven 😅 alleen dan zonder menstruatie. Net gehad na een dipje van 3 dagen. Denk dat het bij mijn zoontje 14 weken een fase/sprong is.. ik heb zelf oxy spray voor tijdens menstruatie.. maar nu ook gebruikt voor deze ‘fase’ maar heeft geen effect. Tepel trekken, 20 x opnieuw aan happen, loslaten en naar je lachen, afzetten.. pff tepels extreem gevoelig. Hopelijk snel weer rust aan de borst 🤞🏼

4 jaar geleden

Je verhaal is zo herkenbaar, alsof ik het zelf heb geschreven 😅 alleen dan ...
Kan jou baby nog wel goed slapen? Pff echt vermoeiend vind ik het want de voeding in de namiddag en avond duren echt lang zo! Hopelijk is die sprong snel achter de rug want anders heb ik straks geen tepels meer over👻😱.. ben jij niet bang dat je bany te weinig binnen krijgt?

4 jaar geleden

Reactie op Inkiepinkie

Oh ja dat met die handen afzetten herken ik ook! En soms lijkt het ook also ...
Ja, af en toe dacht ik dat ook! Krampjes of ergens last van. Maar nu denk ik eerder ongeduld, want als ik een flesje heb gegeven. Dan kan ze wel ineens rustig drinken. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij precies hetzelfde heeft. Een flesje gaat natuurlijk veel sneller en hoeven ze nauwelijks moeite voor te doen!

4 jaar geleden

Reactie op Inkiepinkie

Kan jou baby nog wel goed slapen? Pff echt vermoeiend vind ik het want de v ...
Nee slapen is hier ook niet best, of beter gezegd vergeleken met 1 week geleden. Overdag op het moment 09:00 - 1,5 uur 13:00 - 45 min 16:00 - mag ik blij zijn met 30 min soms al na 5 min weer wakker. Maar moet zeggen ondanks korte slaapjes is hij een vrolijke jongen. Tot de nacht begint 😆 En hij gaat tussen 20:00 en 21:00 naar bed. Komt tegenwoordig 3 keer voor voeding in de nacht. Dit was 1 keer. En als hij buiten de voeding 10 keer wakker wordt overdrijf ik niet. Hij wordt huilend/krijsend wakker, maar lijkt ook weer half te slapen. Gebeurt veel in dat hoofdje op het moment denk ik. Ja soms twijfel ik ook wel of hij wel genoeg heeft, maar hij oogt tevreden, heeft genoeg plas luiers. En huilt niet na voeding. Ik weeg hem wel met regelmaat dus dat geeft ook wat bevestiging. Dit schijnt een van de pittigste sprong te zijn, die vrij lang kan duren. Ga uit van het ergste dan kan het altijd meevallen 😜

4 jaar geleden

Nee slapen is hier ook niet best, of beter gezegd vergeleken met 1 week gel ...
Hier ook ja dat huilende "wakker" worden, nouja wakker. Slaapt idd verder zonder voeding oid. In slaap huilen lijkt het idd op, mogelijk inderdaad het verwerken van prikkels ofzo. Hier slaapt hij overdag ook veel slechter. Voorheen wel 2 of 2.5 uur acjter elkaar. Mijn zoontje is overigens morgen 16 weken.

4 jaar geleden

Blijven de luiers goed nat, is hij vrolijk en groeit hij goed? Ik heb dat loslaten, lachen en weer happen ook sinds een week denk ik, maar ik las op Facebook bij Vraag n Lacatiekundige IBCLC dat dit ook gewoon het teken kan zijn dat ze klaar zijn, of in elk geval klaar met de huidige borst. Voedingen zijn daardoor een stuk korter geworden, maar het klopt wel dat baby’s op een gegeven moment ineens efficiënter gaan drinken dus denk dat dat hier het geval is. Daarnaast ook steeds meer afleiding vanuit de omgeving geloof ik. Wat kan helpen rond je cyclus is om calcium/magnesium/zink supplement te slikken op die dalmomenten zegmaar. Zie op deze pagina een stuk onderaan daarover: https://moedermelknetwerk.nl/kolven-stap-voor-stap/clusterkolven-power-pumping Als hij niet genoeg krijgt ga je dat heus op meer manieren merken, dus ik zou je niet te druk maken 😊

4 jaar geleden

Reactie op Inkiepinkie

Hier ook ja dat huilende "wakker" worden, nouja wakker. Slaapt idd verder z ...
Ah dan zitten we in hetzelfde schuitje, mijn zoontje is maandag 16 weken

4 jaar geleden

Fijn om te weten dat we deze fase ook weer delen ;)! Bedankt!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem vorige week ongesteld geweest en sindsdien 'bijt' dochter regelmatig op mijn tepel :(