4 Reacties
2 jaar geleden
Mijn vriend is slechthorend. Hij heeft veel geluidsverlies aan zijn linkeroor (78 decibel verlies) en met zijn rechteroor hoort hij volledig. Wanneer hij op dit oor slaapt hoort hij zo goed als niks. Daarom heeft hij een speciale wekker en hebben wij aanpassingen in ons huis. Hij heeft ook een speciale wekker. Op deze wekker kun je inderdaad een trilpad aansluiten. Wij hebben ook extra units en een hiervan is een kastje wat kan fungeren als babyfoon. Als de baby huilt/schreeuwt dan gaat de trilpad af. Ook is de trilpad bij ons aangesloten op de deurbel en het brandalarm. We hebben daarnaast nog een aparte ontvanger welke geluid- en lichtsignalen geeft. Deze gebruikt hij als hij bijv moet thuiswerken. Als je deze aanpassingen via de verzekering wil regelen heb je een verwijsbrief van de kno-arts nodig. Je kunt dan de hulpmiddelen via de verzekering aanvragen.
2 jaar geleden
Wij zijn niet slechthorend, maar maken wel gebruik van een “trilsysteem” , vind ik namelijk veel prettiger dan piepjes/geluiden of een schermpje/unit dat je de hele tijd in de buurt moet houden. Wij hebben hiervoor een babyfoon die (ook, er zit ook een video unit bij) via een app op de telefoon werkt (van Motorola) en de meldingen doorgezet naar onze smartwatches. Nu is dit een beetje een work around natuurlijk, maar het werk heel goed, mijn horloge gaat trillen als de babyfoon iets registreert en ik kan dan via mijn telefoon kijken wat er aan de hand is, een lichtje aan doen, muziekje spelen of praten (of er heen lopen natuurlijk!).
één jaar geleden
Reactie op KimmehKimmeh
Wij zijn niet slechthorend, maar maken wel gebruik van een “trilsysteem” , ...
Hoi, wij zijn opzoek naar een babyfoon met trillfunctie, het liefst via een horloge, echter kan ik alleen een horloge vinden zonder trillfunctie, mag ik jou vragen welke babyfoon jullie hebben gebruikt en op wat voor horloge je dit kon doorlinken? Zelf hebben ze momenteel een fitbit Sense waar vaak berichten van je telefoon op kunnen worden doorgelinkt. echter staat er bij babyfoons vaak niet of ze met fitbit kunnen connecten, we zijn dus erg benieuwd naar het product wat jij gebruikte!