8 Reacties
4 jaar geleden
Aerosleep heb ik nooit mee gewerkt.
Vertrouw het niet.
Maar buiten dat…
Hangt het af van je kindje, en hoe vaak je kan/wil wassen. (En wel of niet in de droger)
Soms kan je last hebben van spuitluiers, of een kindje met reflux… hierdoor zal het bedje vaker vies worden.
Ikzelf houd een minimum van 3 aan. (In elk geval voor hoeslakens) aangezien ik de droger liever niet gebruik.
Dekens heeft ook te maken met de dikte en hoe goed je kindje de warmte kan vasthouden.
Ik moest in het begin wel 2 dekens tegelijk gebruiken… dus dan zou 1 of 2 extra ook wel fijn zijn ivm wassen, maar over het algemeen worden die niet zo vies (drogen duurt dan wel weer langer)
Lakens… met 2 zou je je wel moeten redden denk ik.
Overigens, aangezien je een groot een kleine bedje ga gebruiken, kan je natuurlijk altijd een deken of laken van het andere bed gebruiken als het echt nodig is.
(Van het wiegje kan je waarschijnlijk zelfs in ledikant gebruiken in het begin, omdat je toch laag opmaak. Andersom kan sowieso… is het alleen wat dikker, maar zeker in het begin waarschijnlijk juist fijn)
Overigens bedenk ik me nu, voor de wieg had ik meer, dat gebruikte ik ook in de kinderwagen.
4 jaar geleden
Ik heb ook een earosleep topper maar deed er gwn een normaal hoeslaken overheen hoor. Ik heb nu ongeveer 4 hoeslakens, 2x molton en 2x een anti lek matje. Ook heb ik 2 katoenen dekens, 3 ledikant lakens en 2 ledikant dekens. Heb gewoon van alles wat eigenlijk haha. Je kan zo'n katoenen deken extra erbij gebruiken voor de wintermaanden maar het is geen must. Gwn kijken wat prettig is voor je baby. (Blijft hij goed op temperatuur of niet)
4 jaar geleden
Is zo’n aerosleeper echt nodig? Ik heb bij mijn zoontje gewoon een matrasbeschermer gebruikt, daar overheen katoenen hoeslakens en in het begin ook een hydrofiele luier onder z’n hoofdje voor het spugen (wel goed vast klemmen onder het matras).
Als dekentje had ik zo’n combi ene kant wafelstof, andere kant katoen (had m’n moeder gemaakt, maar kan je ook kopen van koeka bijvoorbeeld), daar had ik in het begin 2 van op elkaar liggen in het wiegje tegen de kou.
In het ledikantje hebben we eigenlijk geen dekentje gebruikt, toen gingen we over naar een slaapzak.
4 jaar geleden
Over je aerosleep topper kan een gewone hoeslaken. Ik gebruikte dezelfde dekens voor het wiegje als het ledikantje bij de eerste. Toen ze 's nachts in d'r ledikantje ging slapen deed ik d'r al vrij snel een slaapzak aan ipv lakentjes en dekentjes
4 jaar geleden
Reactie op lisettep
Is zo’n aerosleeper echt nodig? Ik heb bij mijn zoontje gewoon een matrasbe ...
Een aerosleep is niet per se nodig. Ze claimen dat de kans op wiegendood kleiner is, omdat mocht je kindje er met zn gezichtje op gaan liggen, het door de topper van de matras kan ademen. Of het echt de kansen verkleint is volgens mij niet bewezen. Tis maar of je erin gelooft. Wij waren er uiteindelijk heel blij mee omdat onze dochter een buikslaper bleek te zijn, en het gaf ons een geruster gevoel.