11 Reacties

11 dagen geleden

Ik heb er ook last van, heb mijn verduisterende gordijn nu echt ingezet. En probeer na het middag dutje toch even na buiten zodat ze haar energie kwijt kan.

11 dagen geleden

Hier ook. Helemaal omgeslagen na de zomertijd

11 dagen geleden

Ik ken jouw dochter natuurlijk niet, maar misschien vroeger naar bed? Hier start het avondritueel al om 18u30 (al duurt het vaak ook een uur tegenwoordig tegen ze in haar bed ligt, maar dan slaapt ze meestal wel meteen). Als ze te moe zijn, slapen ze moeilijker in. Het gaat hier ook veel moeilijker sinds ze 2j werd. Tot dan gingen we naar boven en op 5-10 minuten lag ze in haar bed en sliep ze. Da's nu jammer genoeg niet meer. 😊

11 dagen geleden

Wij maken voortaan onze dochter na een uur slapen wakker omdat we ook merkte dat het steeds later werd savonds en sochtends steeds vroeger. Dat werkt nu goed. Als we haar niet wakker maken slaapt ze 2 uur en is ze dus om half 6 wakker en slaapt ze pas tussen 20 en 20.30. nu slaapt van tussen 19.30 en 20.00 en wordt ze tussen 6.15 en 7 wakker

10 dagen geleden

Wij hadden dit ook en zijn toen gaan afbouwen met middagslaapje. Eerst om de dag nog slapen en na een week gewoon niet meer. Ja dat houd in dat ze in de middag als ze moe is even chagerijnig/ huilerig word maar dan bied ik een rust moment aan op de bank, soms met een boekje soms met tv. Inmiddels pakt ze die momentjes als zelf, even lekker kleedje over en even zitten zegt ze dan. Sindsdien gaan we om +/-19 uur naar boven en gaat ze in de douche. Nog even bij haar broertje knuffelen en om 19.30/19.45 ligt ze in bed. Soms is ze zo moe aan het einde van de week dat ze nog wel even op bed gaat smiddags maar dan max 1,5 uur en meteen om 12/12.30 uur al. Maar omdat ze dan zo moe is behoud ze haar vastte bedtijd wel..

10 dagen geleden

Hier ook. Ze kwam gewoon echt niet goed in slaap. Werd pas half 10 soms. Toen ben ik ook gewoon gestopt met middagdutje. Soms bied ik hem nog aan, maar niet meer structureel. Ergens ben ik ook wel bang dat dit nog te vroeg was, maar ze slaapt nu zo veel sneller in en ook dat is wat waard. Ook nu met mooi weer vind ik het wel prima dat ze niet slaapt..nu hebben we veel meer tijd om nog wat te ondernemen

9 dagen geleden

Reactie op SF

Hier ook. Ze kwam gewoon echt niet goed in slaap. Werd pas half 10 soms. To ...
Herkenbaar, hier ook dagen met dutje pas rond 21:00 in slaap en dagen zonder dutje slaapt ze meteen 19:00 tijdens het boekje lezen. Wel merk ik dat het dutje ook nodig is, omdat ze tussen 5 en 7 echt moe is dan, beetje moeilijk met eten soms… De balans vinden is nog lastig

8 dagen geleden

Hier zijn we sinds kort van het middagslaapje af. Het wordt anders steeds pas 21 uur als ze slaapt inclusief 1000 verzoeken wensen en gebler. Was ook voor niemand leuk. Zonder slaapje is ze wel moe hoor eind van de middag. We eten op tijd als dat lukt en liefst om 1815 naar boven. Dan slaapt ze van 19 tot 07u.

8 dagen geleden

Onze zoon heeft z'n middagdutje eigenlijk ook nog nodig, maar het werd steeds later s avonds. We slaan het nu dus toch (meestal) over. Hij mag dan eventjes tv kijken in de middag en ik zorg dat ik hem bezig houd en als z'n zusje klaar is met slapen dat we er vaak eventjes op uit gaan (soms valt hij dan in slaap,dat is vervelend, want dan heb ik 's avonds nog een jengelend kind). Wat hier wel lijkt te helpen is een wat langer avondritueel, waarbij hij de dag 'evalueert' en daarna zeggen wat hij nog nodig heeft en dat ik echt niet meer terug kom. Eerst bleef hij maar roepen en zo en nu al een paar dagen dat het duidelijk is en hij gaat slapen

8 dagen geleden

Reactie op Babymei24

Herkenbaar, hier ook dagen met dutje pas rond 21:00 in slaap en dagen zonde ...
Klopt! Ik vond het ook wel een lastige keuze. Zal ik het dutje skippen zodat ze s avonds rond een normale tijd slaapt versus houden we het dutje erin, en accepteren we dat het steeds later wordt in de avond. Moet zeggen dat ik nu al paar weken gestopt ben met het dutje en ik haar nu minder moe vind dan in het begin. Dus wellicht was het ook even wennen. Nu met dat mooie weer mis ik dat dutje ook niet zo moet ik zeggen. Veel meer tijd om wat leuks te gaan doen overdag.

6 dagen geleden

Wij hebben dat ook met onze zoon. Maar als die smiddags niet dut dan valt die in slaap rond 4 uur half 5..... wij zijn langzaam aan het afbouwen