3 Reacties
4 jaar geleden
Meid, geen ervaring met scan. Al is mijn (eerste) baby nu met bijna 39 weken nog niet ingedaald, dus bekken mogelijk ook te smal.
Besef je wel even dat naam en geboortedatum in dit plaatje staan.
4 jaar geleden
Ik had geen ervaring met bekken meting, maar hier is mijn verhaal. Mijn kind werdt geschat 3,25kg op week 40 bij de ligging echo. Mijn vliezen is gebroken op week 38+5, moest 24 thuis blijven om de weeën te wachten maar er kwam niks. Na bijna 24 uur gingen we naar het ziekenhuis en daar hebben we gebleven om gecontroleerd te worden. De volgende dag (week 39) kreeg ik weeën opwekker met pillen en dan infuus. Het was erg verschrikkelijk. De ruggenprik hielp voor een paar uur en dan werkte het niet meer, ik kon het bijna niet meer volhouden, ben bijna flauw gevallen . Na een dag en nacht met de weeen, moest ik persen ( week 39+1) , na 2 uur lang besloten de verloskundige en arts dat ik keizersnede moest doen om dat het kind te groot is en mijn bekken is niet groot genoeg, en dan mijn kind was geboren. Het probleem was dat na elke paar uur kwam verschillende verpleegkundige, verschillende instructie, hadden ze de bekken meting maar kunnen doen , dan was het niet zo verschrikkelijk. Ik was erg kapot met alle weeën, persen, de hele dag en nacht. Gelukkig is onze baby hier nu in onze armen.