2 Reacties
MOD
één jaar geleden
Hi,
Wat een nare situatie! Het enige wat je (zoals ik ernaar kijk) kan doen zijn jouw eigen grenzen aan geven en blijven geven. Jammer hoor dat ze boos worden maar ik heb liever boze mensen en zelf rust dan mensen die zich zo in mijn leven pushen. Zij hebben immers ooit zelf voor dit leven gekozen..... 😅
Heel veel succes!
één jaar geleden
Poeh, lastige situatie voor jullie zeg. Wel goed van jullie dat jullie een goede relatie met ze willen onderhouden! Je hoort dat dit wel eens anders is in families. Ik werk zelf ook onregelmatige diensten, en heb vaak opgemerkt dat mensen het lastig vinden dat je door je werk soms al vol zit in de weekenden en avonden, lijkt alsof niet iedereen dat begrijpt, dat is jammer. Juist een weekend of 1 dag in het weekend met je gezin is zo kostbaar om te hebben, dan zit je niet altijd op visite te wachten. Misschien is het een idee om een gesprek aan te gaan met zijn vieren, en hierin eens aan te geven wat jullie wensen zijn, waar jullie verwachtingen liggen en kunnen jullie uitleggen hoe jullie er over denken en wat sommige woorden met jullie doen als dat tegen jullie gezegd wordt. Hopelijk kun je zo een hoop bespreken en krijgen je schoonouders een stukje inzicht en inlevingsvermogen voor jullie situatie. Succes ermee hoor.