10 Reacties

één jaar geleden

Goedemorgen , ik kreeg de melding op mijn telefoon dat er iets nieuws was geplaatst en het raakte me wat ik als titel zag… ben ik wel een goede moeder? JA, NATUURLIJK BEN JE EEN GOEDE MOEDER! Elke moeder doet alles op haar eigen manier met haar kind, dus ook jij! Waarom denk je dat zijn gedrag door jou komt? Wie zegt dat dat zo is? Misschien heeft hij wel ergens anders last van. Ik moet ook eerlijk zeggen dat hormonen echt K*T zijn, ik had hier na mijn zwangerschap mega veel last van, ook door het gebruik van de pil, hier ben ik nu ook mee gestopt en voel me zeker wat beter.

één jaar geleden

Ik bem steeds bang dat ik hem niet genoeg uitdaging geef of dat ie mijn stress voelt

één jaar geleden

Ik wil je een hart onder de riem steken, je bent echt geen slechte moeder omdat je zoon af en toe gefrustreerd is. De meeste kinderen in deze leeftijdsgroep zijn nu duidelijk de grenzen aan het af tasten en leren steeds meer dat ze zelf ook kunnen kiezen. Ze hebben nog geen impuls controle en hebben hulp nodig bij het begeleiden van hun emoties. Je kan vaak wat frustratie wegnemen door ze te laten kiezen binnen de opties die je geeft, bijvoorbeeld: welk kledingset wil je aan van deze drie? -We gebruiken voornamelijk montessori en antroposofisch gericht speelgoed, maar ze krijgt ook ander soort speelgoed van familie. Wij wisselen over de dag af met speelgoed om de dutjes heen te en verder probeert ze vaak mee te helpen in het huishouden: *Vaak in het begin van de ochtend speelt ze met verschillende soorten blokken om te bouwen, grim speelgoed wat je kan sorteren en met de activiteiten toren. *Halverwege de ochtend gaan we naar buiten wandelen op verschillende plekken, zwemmen, op visite of naar een speeltuin (1a2uur hangt af van haar energie) hierna gaan we lunchen en gaat ze haar middagdutje doen. * Als ze wakker wordt van haar middagdutje gaan we vaak tekenen of met verschillende instrumenten spelen * Als ik ga koken speelt ze vaak zelfstandig de ene keer met voertuigen, telraam, een houten theeservies of houten groente waarbij ze me vaak nadoet met groente snijden, als ze meer nabijheid wil speelt ze de fotomagneten op de koelkast of gaat dansen op de liedjes die ik zing en gekke bekken trekken. *Na het avond eten speelt ze graag met knuffels, wil ze graag een bal overgooien, achtervolgen en verstoppertje spelen. *We sluiten het meestal af met boeken voorlezen voor het bedritueel start

één jaar geleden

Zelf momenteel zo weinig energie, dat ik te moe ben om een bericht te typen, maar wilde toch even zeggen: het feit dat je dit vraagt, geeft aan dat je een super mama bent!😘 je houdt van je kindje en je wilt t beste ☺️ en ja natuurlijk ben je een goede mama!

één jaar geleden

Reactie op Rojaemco

Ik bem steeds bang dat ik hem niet genoeg uitdaging geef of dat ie mijn str ...
Als ik zelf stress heb, helpt het mij om er als enig doel te hebben: er voor mijn dochter te zijn in dat moment. Meestal zijn dat de leukste/liefste/schattigste momenten ☺️ je bent al meer dan genoeg voor je zoontje door er te zijn! Geef ‘m je tijd en aandacht en het komt echt goed. En vergeet niet hoe pittig hormonen zijn, niet te streng zijn voor jezelf lieve mama 😘

één jaar geleden

Het feit dat je dit afvraagt zegt al genoeg: je bent een hele goede moeder dat juist veel om haar kindje geeft en zorgen over maakt! 17 maanden is de leeftijd voor ontdekken, aftasten, testen, doorkomende tandjes en kiezen en daardoor slecht eten en slapen, overgang van 2 naar 1 slaapje, spraakontwikkeling... Kortom er gebeurt een hoop! Hier werkt het om af en toe speelgoed af te wisselen (deel gaat naar zolder en halen we weken of maanden later ineens weer tevoorschijn). Hier speelt kleine van ook 17 mnd met puzzelstukjes in en uit doos doen, duplo, verven of kleuren (tip: print elke keer nieuwe kleurplaatjes uit of koop een kleurboekje!), verkleedkleertjes, dokterskoffertje, dierengeluidenboek van vtech, trekfiguurtje, zelf boekjes doorbladeren, samen boekjes lezen, speelstuurtje en alles wat kan rijden of rollen of licht geeft. Hoop dat je hier wat aan hebt!

één jaar geleden

Sprong 10?

één jaar geleden

Het is echt zo lastig wanneer je hormonen neemt voor het ICSI traject. Ik heb zelf 1 poging ondernomen voor ons tweede kindje hopelijk, en ben er nu al 3 maand van aan het bekomen (is niet geslaagd). Ik voel mijn lichaam nog steeds herstellen en ben bang voor een nieuwe poging. Ik had vaak ruzie met mijn man, heel vaak huilen en nul energie. Nu weer iets beter 🙈. Het maakt het dus inderdaad héél lastig en dat maakt je géén slechte mama 💕💕💕 keep it up mama

één jaar geleden

Reactie op sissy123

Het is echt zo lastig wanneer je hormonen neemt voor het ICSI traject. Ik h ...
Thnx, tis indd zo moeilijk met die medicatie😔afgelopen dinsdag punctie gehad en nu dus 3 keer pd utrogestan inbrengen. Ik heb nog steeds buikpijn en voel me zo niet mezelf. Morgen hopelijk tp

één jaar geleden

Reactie op Rojaemco

Thnx, tis indd zo moeilijk met die medicatie😔afgelopen dinsdag punctie geh ...
Heel veel succes 🤞! Ik wens je een blijvertje 💕