27 Reacties
één jaar geleden
Hier sinds 2 weken ook t geval, krijsen wanneer ik de kamer uitloop. Ik houd vast aan hetzelfde ritueel en houd het kort, na 5/10 minuten geeft ze het op..
Gelukkig niet zo lang en het probleem dat ze alles uit bed gooit zou ook niet weten eat je het beste kunt doen..
één jaar geleden
Hier is het met 4 nachten weer rustig. Hoop dat we slaapregressie 2 jaar kunnen afvinken.
Hiervoor eerst 2 weken ernaast moeten zitten tot in ze slaap was gevallen, daarna 3 weken lang 2-3x per nacht wakker, overstuur, huilen, ‘mama kwijt’ roepen. Ze lijkt ook bang in t donker dus nu hele nacht lampje aan, deur helemaal open en zeg altijd dat ik nog bij d’r komt kijken.
Ze vraagt nu standaard voor de nacht en d’r dut ‘mama kijken? Deur open?’
Gaat weer lekker rustig slapen en wordt nu ook weer ‘s ochtends weer rustig wakker, speelt wat met d’r knuffels. Het schreeuwalarm gaat niet gelijk af, echt heel fijn🫣
één jaar geleden
Yep... hel. Ik ben een alleenstaande moeder dus echt... dramatisch soms. Echt alles proberen wat je zegt maar nee joh... uiteindelijk slaapt ze alleen als ze BIJ MIJ in bed ligt. Dan zet ik d'r over... halve nacht in d'r eigen bed en daarna weer bij mij de hele nacht jammeren en huilen. Weer werkt ook niet mee als het te warm is. Hel.
één jaar geleden
Slapen is hier ook ineens DRAMA. In de avond gaat hij vaak nog wel makkelijk naar bed maar hij wordt ineens minstens 2x per nacht wakker en dan is het echt huilen geblazen. Laatst ook van half 3 tot 5 wakker geweest. En nu wil meneer ook z'n middagdutje niet doen, is nu denk ik de 4e keer dat dat gebeurt sinds de slaapellende is gestart. Is nu zo'n 2 weken aan de gang hier. Helpppp!
één jaar geleden
Hier ook weer. Eerst was t al een week zo dat t lang duurde voordat ze ging slapen; roepen spelen maar niet huilen. Nu was t alweer een uur drama. Elke keer als we wegliepen meteen huilen.
Maar hey als je in onze groep kijkt (geboorteclub oktober 2021) zie ik weer meerdere topics geopend over slaap. Zal het dan niet gewoon de 2 jaar slaapregressie zijn?
Ik vind het ook zo lastig hoe te reageren. Ben niet van het laten huilen, maar wil haar ook weer niet het idee geven dat ze niet hoeft te slapen zodra ze roept. Hoe gaan jullie ermee om?
één jaar geleden
Reactie op SF
Hier ook weer. Eerst was t al een week zo dat t lang duurde voordat ze ging ...
Het is goed om te denken, ze doen het niet express.
Verder gewoon structuur vasthouden. Zolang ze hier niet huilt. Ga ik niet heen.
De ene keer valt ze toch in slaap, andere keer gaat ze huilen. Neem ik d'r 5 minuten mee naar beneden. Dan weer naar boven en gaat ze gewoon slapen.
één jaar geleden
Reactie op Ang6
Het is goed om te denken, ze doen het niet express.
Verder gewoon structuu ...
Hier gaat het gelukkig alweer 2 dagen beter, na 4 weken drama. Heb inderdaad gewoon structuur en vaste ritueel aangehouden. Zodra hij echt overstuur was ben ik even gaan kijken en zeggen ga maar lekker slapen mama is in de buurt. En nu al 2 nachten maar 10 minuutjes dus hele verbetering. Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met de ontwikkelingen die ze nu met 2
Jaar doormaken
één jaar geleden
Nou ik d8 gisteren in eerste instantie hey ze gaat gewoon slapen. Maar rond 23 werd ze wakker en uiteindelijk tot 3 uur zoet geweest. In dr eigen bed overstuur. Dan maar naast mij..maar dat was te gezellig en bleef ze wakker..zucht. nu is ze ook wel erg verkouden..mja of dat de reden is of weer een slaapregressie?
één jaar geleden
Reactie op SF
Nou ik d8 gisteren in eerste instantie hey ze gaat gewoon slapen. Maar rond ...
Hier vannacht ook feest. En gewoon klaarwakker. Voeten in mijn gezicht, mijn rug. Terug naar d'r eigen bed. Alles bij elkaar krijsen. Nog wat drinken. Nou uiteindelijk 2 uur later sliep mevrouw
één jaar geleden
Reactie op Ang6
Laatst paar weken drama. Maar daarvoor liggen en slapen. Laatste week ook l ...
Bijzonder he..ik denk dan ook is ze nu zelf niet moe...ik wel in ieder geval hihi. Tot 14 maand was ik de gebroken nachten gewend, maar merk dat dat ook snel weer afwend als je de luxe hebt van gewoon neerleggen en doorslapen.