8 Reacties
één jaar geleden
Een tijdje geleden begon het drama steeds bij tandenpoetsen. Nu doen we het als het tv kijkt voor het slapengaan. Gaat nu weer helemaal prima.
TV kijken deden we al omdat we hem altijd helemaal in moeten smeren ivm eczeem. TV kijkend is dat het makkelijkst, je moet het toch een beetje gezellig houden zo vlak voor het slapengaan🤷♀️
één jaar geleden
Hier eerst geklungel met twee tandenborstels en een tijdje met zo'n vinger borsteltje. Bleef gedoe en altijd veel te kort poetsen. Hier hielp een elektrische tandenborstel uiteindelijk redelijk.
Maar de beste tip is iets wat ik hier ergens las. We 'poetsen alles weg wat de die dag heeft gegeten'.
Dus ik zeg, oeiiiii hier zit een aardbeitje! En hier pap..... Jawel hier komkommer, en daar brood, ...... Etc
En ondertussen kan ik haar tanden poetsen met de elektrische!
Tot het moment dat ze tijdens verschonen en in slaapzak gaan al zegt, mama aardbei!
Dit gaat nu al weken goed zo :)
één jaar geleden
Wij zijn begonnen met chantage 🫣. ‘ als jij je tandjes niet poetst moet speentje bij papa en mama slapen, want anders gaat die kapot’. Werkt vaak goed tenzij ze gewoon echt te laat naar bed gaat en daardoor te moe is.
Tellen altijd naar 20-30sec boven en opnieuw voor beneden. Soms maken we een dealtje; ‘laten we 2x HEEL snel naar 60 tellen’ of juist tot 20sec maar lekker traag. Ze heeft nog nu besef van tellen, maar het is wel iets herkenbaars voor d’r ook altijd tot 30 te tellen.
CB gaf laatst een tip over een timer met een muis die appeltjes eet. Kan je zelf tijd instellen en is visueel voor de kinderen. ‘Als de appels op zijn, zijn we klaar’.
Ja, en soms (Max 1x in de maand) vinden we het even prima en laten we de discussie. Dan gaat er een tandenborstel in turbostand droegen een vinden we het even prima.
één jaar geleden
Hier een dochter die 6 oktober ook 2 word, tanden poetsen is al heeeel lang een drama. We hebben exht alles al geprobeerd wat hieronder staan haha. Soms maar even onder dwang poetsen door papa of mama