30 Reacties
5 jaar geleden
Dit kan ind. Harde ontlasting kan het beschadigen. Je baarmoedermond is beter doorbloed. Zolang je geen krampen heb of menstruatie bloedingen, zou ik me geen zorgen maken!
5 jaar geleden
Reactie op Pr 1992
Denk je bij je zelf dat dit wel goed zit ? Ik denk ergens kan geen kwaad ma ...
Ik heb morgen de echo. Ik kan er niks over zeggen ik heb dit al vanaf het begin en idd alleen bij ontlasting. Maar ik heb dan echt heeeeel licht roze. Geen rood, dus kan bij mij miss wat anders zijn. Laat het je morgen weten!
5 jaar geleden
Ik herken dit! Gisteren half in paniek de verloskundige gebeld vanwege helderrood bloedverlies, weinig maar wel overduidelijk bloed. Gelukkig mocht ik direct langskomen en zagen we op de echo een kloppend hartje en was alles okee. Geen garantie voor verdere verloop, maar op dat moment loos alarm.
Verloskundige stelde me nogmaals gerust dat matig bloedverlies vaker komt vanuit bv zwaar tellen, heftig niezen of hoesten of dus obstipatie. Dat laatste was het bij mij....
Bij twijfel zou ik altijd even bellen omdat je anders misschien onnodige zorgen blijft houden.
5 jaar geleden
Yes hier ook! Al een paar weken op en aan. Af en toe roze, soms wat roder en alleen met afvegen. Ik ben nu 7+4 en heb daardoor met 6+6 een echo gekregen. Gelukkig een heel mooi hartje gezien! Ook konden ze niet zien waar het vandaan komt op de echo. Wat goed nieuws is. Maar het kan voorkomen gaf mijn verloskundige aan. Waarschijnlijk heb ik een heel gevoelige baarmoedermond en die kan nu meer bloeden, omdat die heel doorbloed is nu. Zolang het niet meer wordt, met stolsels en geen krampen, hoef ik mij geen zorgen te maken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het wel.
5 jaar geleden
Ik heb dit ook. Ik ben nu 6+1 en ik heb dit al sinds ik 4 weken zwanger was. Om de paar dagen lichtroze of bruin bloedverlies. Een keer na gemeenschap en een paar keer na ontlasting (ik heb behoorlijk last van obstipatie). Gisteravond ook weer lichtroze gehad en nu nog steeds wat bruin. Wij hebben dinsdag een vroege echo om te kijken of alles goed lijkt te zijn. Ik word er heel zenuwachtig van dat bloed steeds, maar ik hou mezelf voor dat het niks hoeft te zijn.
5 jaar geleden
Ik heb dit standaard ivm PDS, als je harde ontlasting heb dan kan je anus wel is scheuren. Niks om je zorgen over te maken! Geneest vaak snel (bij mij niet altijd omdat ik op en af harde ontlasting heb dus dan vaak het oude wondje weer open pers) ik heb wel een advies om vochtige wc doekjes te gebruiken. Het schuren van het papier kan juist t wondje weer open maken!
Ik heb zelf speciaal spul dat ik moet smeren als ik naar de wc moet om het te verdoven en de genezing te bevorderen.
Op recept van de huisarts en kan t veilig gebruiken tijdens de zwangerschap.
5 jaar geleden
Ik heb hier ook last van 馃槶 Bloed bij ontlasting en zo hard moeten persen he