17 Reacties
4 jaar geleden
Ik volg, mijn kleine is nu 7 maanden en kan alleen aan de borst in slaap vallen. Ook 's nachts ligt ze vaak naast me en wil ze de borst. Niet echt voor de honger want ze neemt paar slokjes en slaapt daarna door
4 jaar geleden
Reactie op kimmiex
Of er mama’s zijn die t gelukt is om hun kindje zelfstandig inslaap te late ...
Wil je er vanaf omdat je het niet volhoudt of omdat je denkt dat het verkeerd is?
4 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Wil je er vanaf omdat je het niet volhoudt of omdat je denkt dat het verkee ...
Persoonlijk wil ik ervanaf omdat het niet meer te doen is. Hier lukt ook alleen liggend. Dus op schoot aan de borst valt ze vaak niet in slaap en samen liggen wel. Maar dat is vaak niet mogelijk als we de deur uit zijn.
4 jaar geleden
Ik heb dit apparaatje en speel de slaapliedjes af tijdens het in slaap vallen. Als we buiten zijn en ik zing of neurie de slaapliedjes van het apparaatje dan valt ze ook in slaap. Ik laat haar verder gewoon in slaap vallen aan de borst als ze wil en het kan.. maar als we buiten zijn of ik ben aan het werk zijn deze liedjes echt de uitkomst.

4 jaar geleden
Ik volg. Same issue en het is ondertussen echt vermoeiend. Heeft iemand een stappenplan hoe dit af te bouwen?
4 jaar geleden
Ik volg. Same issue en het is ondertussen echt vermoeiend. Heeft iemand een ...
Je hebt liefdevolle manieren om heel rustig af te bouwen. Er wordt hierbij wel benadrukt om dit op zn vroegst pas ná één jaar te doen, en ideaal gezien tegen 18 maanden. Ja dat duurt nog mega lang…
Het is biologisch gezien súper normaal dat ze aan de borst in slaap vallen. Een veiligere plek voor je baby is er eigenlijk niet.
Veel baby’s vallen ook met een fopspeen in slaap en dat is natuurlijk alleen maar een imitatie van een tepel 🤷♀️, het is heel normaal om zo in slaap te vallen. Ik omarm het volledig.
Je kan ook associaties stapelen rondom in slaap vallen voordat je het af gaat bouwen. Onze dochter valt in de avond aan de borst in slaap, ik vind dat heerlijk en wil dat best nog even houden. Overdag heeft ze dat vaak niet nodig hier (soms wel en dan vind ik dat prima). Kan me voorstellen als dat áltijd nodig is dat dat erg zwaar kan zijn, maar weet wel dat het heel normaal gedrag is en je niks verkeerd doet 😊.
4 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Je hebt liefdevolle manieren om heel rustig af te bouwen. Er wordt hierbij ...
Wat een lieve reactie. Dank je wel!
Ik ben geen voorstander van laten huilen, dus ben op zoek naar een liefdevolle manier. Mijn dochter slaapt altijd op mij/naast mij, omdat ze anders niet kan slapen en heeft ook altijd de borst nodig. Dit resulteert dus in overdag altijd slapen in de draagzak en in de avond op mij of naast mij aan de borst. Ze is morgen 8 maanden.. Ik vind het echt heel vermoeiend worden en mijn man klaagt soms ook dat we geen tijd meer samen hebben in de avonden.. Ik zou het makkelijker vinden als ik haar gewoon neer kon leggen als ze in slaap is gevallen, dat zou het al veel makkelijker maken.
4 jaar geleden
Ik heb van mijn schoonmoeder een boek gekregen over inslapen zonder huilen. (had ik eerst wel een dubbel gevoel over, maar ik heb het toch een kans gegeven). En daarin staat een trucje dat bij ons wel zijn vruchten begint af te werpen.
Als je merkt, na de sterkte melkstroom dat het drinken mindert en het eerder gewoon zuigen wordt en voor dat je baby'tje echt slaapt, de tepel er uit halen. Raakt je kindje van streek, gewoon terug aanleggen en opnieiw proberen. Zo totdat op een bepaald punt je kindje het aanvaardt (was bij mij de eerste keer na 7x loskoppelen, nu na 2x) en dan wakker wegleggen. Wordt je kindje terug onrustig, gewoon terug aan de borst leggen.
Ik probeer dit nu 5 dagen en merk wel dat het begint te minderen. De schrijfster van het boek zegt ook: je kunt niet verwachten dat iets wat maandenlang een gewoonte is (en een heerlijkheid), dat zoiets op een week afgeleerd is. Reken maar op 1a2 maanden.
Ik ben dit ook beginnen doen omdat de nachtelijke interventies te erg begonnen te worden en ik het gewoon niet meer trok.
Succes!
4 jaar geleden
Hier van borst overgegaan op fles eerst gekolfde Melk en toen me productie weg was door een oparatie op kv. Nu valt hij heeerlijk in me armen in slaap en leg ik hem voorzichtig in bed maar moet zeggen is wel 1 maand een struggle geweest werd steeds wakker omdat ie niet meer bij me lag maar nu gaat het echt top. En hij ligt nog wel in De borst hoidign maar krijgt nu een fles. Had gehoopt dat nog kon bv geven maar helaas en in begin deed ik gewoon zodra die ging huilen of zeuren hem op pakken wiegen en weer terug leggen🙈
4 jaar geleden
Reactie op kimmiex
Oooh ik heb dit zo precies het zelfde .. mijn man klaagt ook en zo lig ik o ...
Lastig he?! En geen idee hoe ik dit kan oplossen..
vorige week
Reactie op kimmiex
Oooh ik heb dit zo precies het zelfde .. mijn man klaagt ook en zo lig ik o ...
Hoe heb je dit uiteindelijk
Aangepakt??