15 Reacties
4 jaar geleden
Ik had ook teveel productie en kreeg de tip van mijn lactatiekundige om proberen te rekken met een speen en anders dezelfde borst binnen die 4 uur aan te bieden. Ook ging ik achterover voeden, zodat mijn zoon zich minder snel verslikte en 1 keer per dag mijn borst leeg kolven als reset van de borst. Het clusteren gaf ik dus deels wel aan toe want dat is iets natuurlijks wat ik niet wilde doorbreken.
4 jaar geleden
Reactie op Lonnie91
Ik had ook teveel productie en kreeg de tip van mijn lactatiekundige om pro ...
Maar deed je dan ook wel de andere borst met het clusteren. Kolfde je elke dag 1 keer je borstenleeg? Tegen de zwaartekracht in doe ik ook.
4 jaar geleden
Meestal dan clustert mijn zoon om het uur, anderhalf of 2 uur en dan bood ik dezelfde borst aan (als het binnen die 3 uur was bij mij). Ik ging wel na 3 keer de andere aanbieden, omdat hij dan waarschijnlijk leeg was.
Ik kolfde daarnaast inderdaad mijn borsten 1 keer helemaal leeg. Een reset noemen ze dat geloof ik. Misschien kan je er op internet iets over vinden? Ik had bijvoorbeeld in het begin alleen links een over productie. Dan kolfde ik links leeg nadat hij hieruit gedronken had. Meestal in de ochtend omdat ik dan de meeste melk had.
4 jaar geleden
Ik kreeg wel als tip om niet te gaan kolven als die borst niet aan de beurt is. Dus stel je geeft nu links, dan laat je haar drinken en daarna kolfde ik alleen de linkerborst leeg om hem te resetten. Dit deed ik maar 1 keer op een dag en meestal in de ochrend omdat ik dan de meeste productie heb.
4 jaar geleden
En ook tijdens het clusteren dezelfde borst aan blijven bieden. Mis je echt denkt dat ze voeding mist. Maar dat zal haast niet. Je borst maakt ook tijdens het voeden nieuwe melk aan dus je krijgt dan ook nog wel kleine beetjes binnen. In de avond clusteren is niet alleen voeding verzamelen maar soms ook genegenheid of troost zoeken.
4 jaar geleden
Reactie op Annna87
Het kolven stimuleert toch alleen maar meer?
Of is het echt om ontstekinge ...
Ja dat klopt. Daarom mag je het maar 1 keer in de 24 uur doen. Dat is bedoeld als een soort reset. Ik weet ook niet hoe het precies werkt maar de LK gaf het aan en mij hielp het haha. Ik zag op internet daar ook wat over staan. Teveel kolven kan inderdaad zorgen voor nog meer productie.
4 jaar geleden
Ik probeer bij het clusteren ook zoveel mogelijk dezelfde borst aan te bieden, tot ze echt ontevreden wordt.. wissel dat wel elke dag af want ik merkte dat het vaak links was hier (mede omdat rechts mijn tepel al een weekje vrij pijnlijk is, dan is clusteren echt niet zo fijn 😬).
4 jaar geleden
Heb in de kraamweek ook een paar keer "gereset" op aanraden van kraamzorg omdat ons meisje het niet kreeg weggeslikt, maar heb daar ook mijn twijfels over mbt productie...
Nu kan ze het ook steeds beter zelf wegslikken, ze werd er zelfs een beetje lui van en wilt soms niet drinken als het niet vanzelf komt. En soms laat ze zelf na een slok of 10 even los en laat ze het even stromen (ik gebruik dan wel even een hydrofiel anders is ze helemaal nat 😅) en hapt daarna zelf weer aan als het minder is..
4 jaar geleden
Reactie op Koeki21
Heb in de kraamweek ook een paar keer "gereset" op aanraden van kraamzorg o ...
Ik gebruik sinds een week een klein slabbertje! Ik vind dat heel fijn voor de nacht, omdat je een hydrofiele doek vaak snachts niet goed kan zien en mijn zoon soms erg gulzig kan zijn en de doek wegduwt. Wie weet heb je iets aan de tip haha
4 jaar geleden
Reactie op Koeki21
Heb in de kraamweek ook een paar keer "gereset" op aanraden van kraamzorg o ...
Hoe herkende je het lui zijn?
Dat ze het zelf oplost door los te laten is wel handig. (Mits doen in de buurt. Mij meisje laat soms ook precies los als de tsr komt. dan denk ik ja hallo. Nu komt het er juist aan laat je het lopen 😩😩
4 jaar geleden
Lastig zeg! Heb het ook gehad. Komt je kindje binnen de 4 uur weer dan biedt je dezelfde borst aan. Na een aantal dagen voelden mijn borsten als theezakjes en was hij niet tevreden... en gaf ik hem de andere. Maar dat was pas na een aantal dagen (lees 6) toen ben ik weer om en om gaan geven. Clusteren ook gewoon gedurende 4 uur dezelfde borst. Succes. En 1x per dag je borsten resetten. Maar omdat je met 1 borst gaat voeden moet je je borst leegkolven en dan je kindje er aan laten drinken. Dus niet beide borsten tegelijk resetten
4 jaar geleden
Nou iedereen bedankt voor de uitleg. Ik ga zien of het hier ook gaat helpen, ben benieuwd!