Mijn kleine meid van 14 maanden krijgt nog borstvoeding; in de ochtend bij het wakker worden, voor het tweede slaapje,bij het naar bed gaan 's avonds en in de nacht als het nodig is. In de middag kolf ik nog als ik moet werken.
Ik wil eigenlijk wel van het kolven af en dus stoppen met de middagvoeding, maar weet niet zo goed de stap te maken. Ze drinkt zeer weinig uit de beker (halve beker per dag misschien), dus de borstvoeding is voor mij een beetje een zekerheid dat ze vocht binnen krijgt. Daarnaast ben ik geen enthousiast van grote hoeveelheden zuivel. Maar is het dan nodig om de fles moedermelk te vervangen door een fles gewone melk? Moet je met de leeftijd van 14 maanden nog iets aanvullende doen met opvolgmelk ofzo? Hoe doen andere borstvoedende moeders dit? Tussenstation zou nog kunnen zijn om haar wel te voeden als ik zelf thuis ben en ben ik er niet, dan een fles van iets??
Al deze overdenkingen zijn ook van toepassing op de avondvoeding. Door de avondvoeding ben ik eigenlijk wel gebonden aan thuis zijn rond bedtijd en het hele ritueel doen. Het feit dat ik 's avonds niet weg kan, begint me de laatste tijd een beetje tegen te staan. Ik heb voor mijn gevoel geen keuze (tot dat ik de keuze wel heb en haar alsnog het liefste zelf in bed leg haha).
Hoe doen andere borstvoedende moeders dit; elke avond voeden of wat is de oplossing als je er eens niet bent in de avond?
Dank!!:)