632 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op F-8
Wat vervelend! Onder de douche, veel warmte erop, zachtjes masseren en miss ...
Net een warme douche gedaan en 12min lang gemasseerd met de tandenborstel. Helaas nog geen effect, maar zal het morgenochtend weer proberen als het er nog is.
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ow nee zo rot!! Hoe ik me heb gevoeld met die ontsteking staat nog vers op ...
Haha betrapt. Zojuist best behoorlijk zitten masseren omdat ik er vanaf wil. Dat moet dus juist heel zachtjes?
Zal het straks even gaan koelen! (zodra m’n dochter ein-de-kijk slaapt en we kunnen gaan eten 🙃)
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Haha betrapt. Zojuist best behoorlijk zitten masseren omdat ik er vanaf wil ...
(Hier ook drama met naar bed gaan 🥲)
Masseren idd echt zachtjes, anders beschadig je het weefsel en irriteert de plek alleen maar meer. Van te voren verwarmen zal wss ook meer doen. Dan gaan de melkkanaaltjes open staan met meer kans op doorstromen van de melk.
Hoop voor je dat het zich oplost!
2 jaar geleden
Ow nee zo rot!! Hoe ik me heb gevoeld met die ontsteking staat nog vers op ...
Waar kan ik contactgegevens vinden om een LK te appen? Dit gaat mis vrees ik 😔 Vind t online allemaal een beetje moeizaam, zie veel mailadressen of dat ze met vakantie zijn…
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Waar kan ik contactgegevens vinden om een LK te appen? Dit gaat mis vrees i ...
Ow nee… ik heb via mijn eigen LK (ook op vakantie) de bovenste van deze waarnemers geappt:
https://www.babyenborstvoeding.nl/waarnemende-praktijken-tijdens-de-vakantieperiode/
2 jaar geleden
Ow nee… ik heb via mijn eigen LK (ook op vakantie) de bovenste van deze waa ...
How te snel op enter:
Centrum voor Borstvoeding Tamara was het. Echt een fijne vrouw!
Succes ❤️ hoop dat het meevalt. Wel echt serieus nemen en focus op dit oplossen! Ik duim 🍀
2 jaar geleden
How te snel op enter:
Centrum voor Borstvoeding Tamara was het. Echt een fi ...
Oh super, dankjewel! Ik ben nog weer even aan t koelen en straks opnieuw kolven, het lijkt een klein beetje minder dan gister, maar als het nog niet weg is bel ik haar!
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Oh super, dankjewel! Ik ben nog weer even aan t koelen en straks opnieuw ko ...
Heb je het kunnen tackelen?
2 jaar geleden
Heb je het kunnen tackelen?
Nog niet, maar het is al wat minder, dus hoop de echte borstontsteking te voorkomen. Waarschijnlijk is het alleen een verstopping dacht Tamara obv ons gesprek. Melkblaartjes en spruw is wel uitgesloten. Dus koelen koelen koelen. En even verwarmen voor het voeden/kolven. Ook raadde ze nog lecithine aan. Als het morgen niet weg is haal ik dat toch ook maar even in huis.
Ik ben alleen nog even van de wap dat het nu al heel normaal is dat ze steeds minder gaat drinken en ze dan op bijvoorbeeld maar 3 voedingen per dag uitkomt. Waar is m’n baby gebleven? 🥺 ik had zo sterk in m’n hoofd zitten “hoofdvoeding tot 1 jaar” maar ze gaf aan dat het natuurlijk langzaam verschuift al. Tussen 8 maanden en een jaar van 400/500ml naar 300ml gemiddeld.
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Nog niet, maar het is al wat minder, dus hoop de echte borstontsteking te v ...
Hopelijk blijf je de echte ellende voor!
Oh wow echt? Dat snap ik wel ja..
Hier echt ‘nog’ wel 6-7 voedingen per dag eigenlijk… en zie het niet snel veranderen. Ik had vandaag het Kleintjes boek er bij gepakt en in zijn voorbeeld schema’s staan nog zo’n 5 dagvoedingen bij 9 tot 10 maanden en ‘onbekend/wisselend’ aantal nachtvoedingen (oftewel per kind verschillend). Drie voedingen lijken me wel zo weinig? Niet om nu te zeggen dat er iets verkeerd gaat bij jullie hoor, maar word dan toch zelf beetje onzeker over aantal borstvoedingen hier, al weet ik wel dat het nog binnen het normaal valt...
2 jaar geleden
Hopelijk blijf je de echte ellende voor!
Oh wow echt? Dat snap ik wel ja.. ...
Wij zitten nu ook nog op 5 dagvoedingen plus zo’n 2-4 in haar nacht, maar merk wel dat ze steeds minder interesse heeft en minder drinkt overdag. Ik weet ook nog niet wat we precies gaan aanpassen maar misschien maar eens beginnen met naar 4 dagvoedingen toe, misschien drinkt ze dan weer wat effectiever en scheelt misschien ook weer een kolfmomentje. Wat een zoektocht hè? 😅
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Nog niet, maar het is al wat minder, dus hoop de echte borstontsteking te v ...
Lecithine is wel nog een goede tip trouwens! Ik heb het hier standaard in de kast staan en neem het meteen als ik merk als er een kanaaltje verstopt lijkt te raken. 🙂
Hopelijk is het gauw helemaal opgelost 🤞🏻
2 jaar geleden
Reactie op F-8
Lecithine is wel nog een goede tip trouwens! Ik heb het hier standaard in d ...
Welke heb jij? Ik zie zoveel soorten/opties voorbij komen online… wil het ook hebben staan, want een borstontsteking; never nooit meer 😭
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Wij zitten nu ook nog op 5 dagvoedingen plus zo’n 2-4 in haar nacht, maar m ...
Nou hè. Soms maak ik me weken (of nouja misschien een weekje) nergens druk om en denk ik; het gaat zoals het gaat en ik volg haar gewoon.
En soms denk ik gaat dit wel goed? En dan on-topic; voed ik teveel, te weinig, drinkt ze wel voldoende… hoe lang ga ik nog door etc. etc. 😅
2 jaar geleden
Welke heb jij? Ik zie zoveel soorten/opties voorbij komen online… wil het o ...
https://www.gezondheidswinkel.nl/gw/gw-lecithine-granulaat-98-400-gram?channable=40e6a169640050524f443133303532339b&gclid=EAIaIQobChMIqeyq8eiU-QIVc_bVCh0yeAjAEAQYASABEgIoI_D_BwE
Dit is in korrel vorm voor door mijn ontbijt ‘s ochtends indien nodig. Het is al even geleden, volgens mij een eetlepel.
2 jaar geleden
Hoeveel afgekolfde melk geven jullie mee naar het kdv? Mijn dochter drinkt heel wisselvallig en laat soms flesjes staan en drinkt het soms wel helemaal leeg. Ik wil op zich wel genoeg mee geven, maar ik vind het ook zonde als het wordt weggegooid
2 jaar geleden
Reactie op Simoneflikflak
Hoeveel afgekolfde melk geven jullie mee naar het kdv? Mijn dochter drinkt ...
Hier wordt standaard weggegooid omdat ze slecht drinkt daar. Soms maar 20ml de prullenbak in, soms 70-80ml 😳. Ik vind het zo zonde maar het is niet anders 🥲. Ik heb 1x minder mee gegeven en je raadt het al… toen dronk ze het ineens wel helemaal op en kon ik extra brengen.
Het gekke is.. bij papa en opa en oma drinkt ze eigenlijk keurig en laat ze heel soms 10ml staan als uitzondering. Kdv is toch druk, en ik denk oprecht dat ze de tijd niet nemen voor haar flesje 🤷♀️.
Ze krijgt 2x 110ml mee op een kdv dag van 8.00-16.45. Ze drinkt live bij mij net voor vertrek en bij thuiskomst. Ik vind het niet veel, maar het gaat bij mij om 1 dag per week tot nu toe, dus ik laat het maar zo.
2 jaar geleden
Wij geven altijd 2 voedingen van 150 ml mee. Heel af en toe een keer ietsje meer want ik denk dat als we 180 meegeven hij het ook opdrinkt. Maar dat vind ik wel erg veel 😝 hij drinkt eigenlijk altijd alles op en als hij het niet opdrinkt dan laten ze het in het flesje zitten zodat ik het in een badje kan doen
2 jaar geleden
Hier wordt de laatste weken vaak wat weggegooid op de opvang. Ze kreeg 2x 140 + 1x 90 mee (die 90 omdat ze anders 14:00 laatste voeding kreeg en hangry thuis kwam) maar ga nu toch maar over naar 2x 140 en dan wat meer laten spreiden over de dag ofzo