632 Reacties
2 jaar geleden
Iemand nog dé tip voor schoonmaken moedermelk bewaarflesjes en gewone fles;
Normaal doe ik direct omspoelen koud water > sopje heet water > afspoelen. Gaat prima. Maar, ben nu 2 flesjes + drinkfles vergeten van donderdag en het wordt niet meer schoon. Al 2x zoals hier boven gewassen, in vaatwasser gedaan maar er blijft een vettig laagje zitten van binnen 😩
2 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Iemand nog dé tip voor schoonmaken moedermelk bewaarflesjes en gewone fles; ...
Een keertje spoelen en dan afvegen aan de binnenkant met keukenrol ipv laten drogen?
2 jaar geleden
Reactie op happy96
Dat zou heel misschien kunnen, maar dat is het me inderdaad niet waard 🙊 K ...
Bij mij is sinds de patatjes en fruit zo goed gaan de productie afgenomen. En ik kolf nu veel te weinig nog om een flesje mee naar KDV te kunnen geven. Omdat ik merk dat het me toch wel stress geeft met de kinderarts besproken en die zei dat als ik enkel dat ene flesje kunstvoeding geef en dan de rest wel bv live, dat dit ook prima kan. Heb gisteren een eerste keer kunstvoeding aangeboden en ging best goed. Dit geeft me wel enorm veel rust en zo hoop ik de ochtend en avond (+ eventuele nacht) voedingen nog lang borstvoeding te kunnen volhouden omdat ik me nu terug ontspannen voel erin.
Misschien niet de ideale oplossing voor velen, maar voor mij voelt het echt goed om niet alle verantwoordelijkheid voor voldoende melk op men schouders te voelen. En ik ben ook heel blij om (bijna) niet meer te moeten kolven.
2 jaar geleden
Reactie op EllenDH
Bij mij is sinds de patatjes en fruit zo goed gaan de productie afgenomen. ...
Ik ben sinds een week overgestapt op 2x kunstvoeding. Kolf standaard te weinig en wil na de zomer niet meer op het werk hoeven kolven. Geef nu 7:00, 13:00 en 19:00 BV en tot dusver gaat dat prima. Zo fijn om tussendoor niet meer te hoeven kolven. Kolf alleen nog voor de nacht, wat zorgt dat ik genoeg melk mee kan geven aan de opvang. Heb er heel lang over getwijfeld, maar het geeft mij heel veel rust en vrijheid. Hoop na de zomer de ochtend en avond voeding te kunnen blijven aanbieden. Afwachten of dat gaat lukken 🤞🏻
2 jaar geleden
Reactie op AnneloreT
Gebruik je een flessenborstel? Ik was de flesjes af in een warm sopje met d ...
Ben er achter. Ik gebruik de siliconen borstel van dr Brown en die bleef een vettig laagje houden, dus bleef het daarmee zelf vet houden haha. Even in vaatwasser gedaan en alle flesjes weer mooi schoon 😬👍🏼
2 jaar geleden
Ben er achter. Ik gebruik de siliconen borstel van dr Brown en die bleef ee ...
Tip van de week! Die borstel heb ik ook, gaat meteen de vaatwasser in 😅
2 jaar geleden
Mijn zoontje is morgen een dagje bij opa en oma, ik geef dan bevroren melk mee. Hoe kan ik dit het beste doen? Vanavond al in de koelkast zetten om te ontdooien of beter morgen pas uit de vriezer halen? Wil niet dat zij het nog helemaal moeten ontdooien voordat ze een flesje kunnen geven
2 jaar geleden
Reactie op Blabla19
Mijn zoontje is morgen een dagje bij opa en oma, ik geef dan bevroren melk ...
Ik geef altijd melk uit de vriezer mee naar de opvang. Waar je aan moet denken:
- ontdooien in koelkast gaat heel geleidelijk, ligt even aan de grootte van je porties maar gerust 8-12u
- ontdooide melk moet binnen 24u gedronken worden. Dus niet te vroeg er uit halen.
Ik haal het zelf de avond van te voren uit de vriezer en gaat dan de koelkast in; om in de ochtend het dan over flesjes te verdelen. Heel soms zit er zelfs dan nog een ontdooid brokje tussen (niet erg natuurlijk).
2 jaar geleden
Mijn moeder had opgepast en ze kwam super vrolijk thuis, ze slaapt nu bij mij aan de borst.
Terwijl mijn moeder over de dag praat zegt ze opeens tussen door de mijn dochter ijs heerlijk vindt.....
Ik vraag wat voor ijs heeft ze gehad en hoeveel?! Blijkt ze meer dan anderhalve bol chocolade schepijs te hebben gegeten! Ijs is helemaal niet gezond voor een baby die vollop de darmen nog ontwikkeld.
Ik heb mijn moeder meermaals uit gelegd dat ze een koemelk allergie heeft en ben heel duidelijk geweest in wat ze mag eten en drinken ( alleen het geen wat ik mee geef). Ze lijkt het niet serieus te nemen. Phoe ik weet even niet wat ik er mee moet. Ik hoop niet dat ze nu straks weer een hele nacht moet spugen en last van krampjes en weer een verergering van eczeem krijgt 😥.
Ze is daar 6uur geweest en heeft geen twee flesjes leeggedronken (plus ijs gegeten), ik had 4 voedingen meegegeven en ze hadden nog twee porties in de vriezer. Normaliter drinkt ze 4 keer in die tijd. Ik maak me zorgen of ze genoeg heeft gehad of dat ze last heeft van het ijs. Wat moet ik doen?
2 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Mijn moeder had opgepast en ze kwam super vrolijk thuis, ze slaapt nu bij m ...
Niet?! 😱 ik denk dat het vast wel goed komt met je dochter, maar ik vind het toch wel zo respectloos dat mensen denken zelf te kunnen bepalen wat jouw kind te eten krijgt… echt bizar! Ik zou persoonlijk wel met je moeder communiceren dat je dit echt heel erg vervelend vind en je nu zo zorgen maakt.
Lekker naar behoefte aanleggen vannacht? Succes!
2 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Mijn moeder had opgepast en ze kwam super vrolijk thuis, ze slaapt nu bij m ...
Ik denk ook dat het goed komt met je dochter, dat ze minder drinkt bij iemand anders is bij borstvoedingsbaby’s eigenlijk wel heel normaal dus dat is niet per se reden tot zorg! Indien nodig halen ze het zelf zo weer in. Zeker zo’n enige dag zal geen problemen geven 😊.
Alle andere dingen die je noemt zijn wel echt heel vervelend zeg 😔..
hoop dat ze niet heftig heeft gereageerd op de koemelk?
2 jaar geleden
Op hoeveel voedingen zitten jullie nu? Omdat mijn baby eigenlijk al sinds zo’n 5 maanden doorslaapt zat hij lang op 5 voedingen per 24 uur, ongeveer elke 3 uur is dat. Maar ik krijg het gevoel dat het toch teveel is voor hem en dat hij nog niet echt honger heeft. Als ik er een voeding af haal zit hij dus nog maar op 4 voedingen. Is dat niet te weinig? Krijgt wel wat vaste voeding, maar wilde het eigenlijk nog niet ter vervanging van een borstvoeding geven. Moeders die tegen hetzelfde aanlopen hier? 🤞🏼
2 jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Op hoeveel voedingen zitten jullie nu? Omdat mijn baby eigenlijk al sinds ...
Hmm. Hier is het meer, maar heb ook nog een nachtvoeding (soms twee zelfs). Het fluctueert ook, ene dag vraagt ze meer dan andere dag. Meestal 3 voedingen echt goed drinken en de anderen een paar slokken vervolgens té afgeleid.
Kan je hem niet gewoon volgen? Soms 5, soms 4 en misschien soms misschien meer. Het hoeft toch niet elke dag een vast aantal voedingsmomenten te zijn?
2 jaar geleden
Reactie op EllenDH
Bij mij is sinds de patatjes en fruit zo goed gaan de productie afgenomen. ...
Mijn diepvries begint echt leeg te raken, met kolven krijg ik niet meer genoeg voor een flesje..😔 mijn dochter gaat 3 ochtenden naar de opvang en krijgt daar 1x een flesje. Ik zou deze dus willen proberen te vervangen met kv, hoeveel ml geef jij mee?😊 Ze drinkt op de opvang 120/150ml bv..
2 jaar geleden
Hmm. Hier is het meer, maar heb ook nog een nachtvoeding (soms twee zelfs). ...
Mijn baby laat zich niet zo snel horen dat is het een beetje 😅 ook een beetje bang voor mn productie, maar ook juist omdat ik vaker lees dat borstvoedingsbabys echt nog wel op meer voedingen zitten.
2 jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Mijn baby laat zich niet zo snel horen dat is het een beetje 😅 ook een bee ...
Oh zo, ik snap het. Tja lastig, ik durf niet te zeggen wat voor invloed dat heeft op je productie. Het is vraag en aanbod natuurlijk en als hij hieraan genoeg heeft… en je op zn signalen reageert als hij wel aangeeft vaker te willen, dan zou het goed moeten zitten (denk ik?).
Hier zijn voedingssignalen ook veel minder ‘duidelijk’ dan in newborn fase maar ergens zit ik op gevoel toch vaak wel goed. In de praktijk komt dat om en nabij wel neer op elke 3 uur, in de ochtend vaak iets langer er tussen.