7 Reacties

3 jaar geleden
Geen tips of ervaring (gelukkig). Wel ook een prematuur die met 35w geboren werd en erg prematuur gedrag had. Is nu al 5 weken verkouden.. Woensdag toch weer een afspraak kinderarts dus begin er dan wel over. Moeten namelijk terug schakelen naar gewone voeding maar zo lukt dat niet.

3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft ook bronchiolitis gehad, hebben daar toen twee puffertjes voor gekregen en dat heeft gelukkig goed geholpen. Hij is twee weken goed ziek geweest en nu weer twee weken beter, en ook helemaal zichzelf. Sinds het weekend wel weer verkouden, dus zal het maar goed in de gaten houden... Maar bij ons hebben de puffertjes dus goed geholpen! We hebben die blauwe ook echt maximaal ingezet, totdat we merkten dat de oranje zijn werk aan het doen was. Ik merkte dat als ik heel vrolijk tegen m'n zoontje praatte en hem aanmoedigde en hem ook aankeek en lachte, hij ook minder verdrietig was dat hij weer die mondkap op kreeg. Op een gegeven moment kon ie er zelfs om lachen!

3 jaar geleden
Oeps vergeet het belangrijkste te zeggen: veel sterkte ermee! ❤️ het is vreselijk om je kleintje zo benauwd te zien. Mijn zoontje wilde ook al niet meer zoveel drinken en als dat niet snel verbeterde moesten we naar het ziekenhuis, maar gelukkig deden de puffertjes precies op tijd hun werk en is hij sindsdien een flinke inhaalslag aan het maken, drinkt zich een slag in de rondte. Man, ik was echt bezorgd in het kwadraat. Blijf naar je moedergevoel luisteren! Supergoed hoe je dat doet.

3 jaar geleden
Ondertussen is het verder gegaan in weer een longontsteking. Ik was er al zo bang voor.. afgelopen week 2x op de huisartsenpost en 1x bij de huisarts gezeten. Ja nee die anti biotica en puffer moeten echt zijn werk doen. Hij is elke keer zo benauwd, meer verslechtering dan verbetering.. ik weer bellen, ja kom maar meteen. Maar vervolgens worden we weer naar huis gestuurd omdat ze nog niks willen doen. Hij is nog niet ziek genoeg voor opname en andere puffer/medicatie kan volgens hun alleen dan moet hij worden opgenomen en zo erg vinden ze het nog niet. Maar het moet ook niet lang duren zo..
Pffff we hebben alleen als back up mijn ouders. Die passen al 1 dag in de week op maar gaan deze week na die dag op vakantie.
Pakken nu om en om vrij maarja..
Ik ben voort moe.. niet alleen van de gebroken nachten door zijn benauwdheid en dat ik elk geluidje hoor..
Maar ook van het ongerust zijn en me zorgen maken.
Niks zo erg als een benauwd kindje, helemaal als ze in paniek schieten.
Hij zat gister te krijsen bij mijn man.. was geen houden aan.
Kinderarts moeten we sowieso in maart heen maar nog geen datum wn krijg alleen maar te horen ja hij staat op de wachtlijst..
Nergens kom ik verder.
Ik voel me zo wanhopig en verdrietig. Terwijl ik dit typ zit ik de tranen al tegen te houden..

3 jaar geleden
Sterkte weer. Herken je gevoel van niet gehoord worden toen mijn zoontje 1 mnd was. Ik heb toen mijn man gestuurd naar de HAP en die heeft gezegd dat ie pas weg zou gaan als een KA er naar gekeken heeft. 2 dagen later mochten we gaan. Nu mag ik de kinderpoli bellen en kan op die manier ook snel gezien worden door een KA. Ga vandaag met benauwde baby eerst langs de HA maar als die zegt, niks aan de hand je moet hulp zoeken voor jezelf (dat zeiden ze de vorige x namelijk) dan bel ik morgen de KA.

3 jaar geleden
Reactie op Thamar92
Sterkte weer. Herken je gevoel van niet gehoord worden toen mijn zoontje 1 ...
Dankjewel. Mijn man ging vandaag weer terug naar de huisarts voor de zoveelste keer. Toen kreeg ik een belletje op het werk dat hij toch met spoed ineens door mocht naar t ziekenhuis, er moest maar eens een oplossing komen. Goh.. dat roepen wij al weken. Hij word nu sowieso voor de nacht opgenomen aan allerlei metertjes..aangezien het in de avond ook meestal erger word. Ik blijf bij hem slapen en mijn man gaat naar huis voor onze dochter.
Hoop nu eens dat er een oplossing gaat komen. We zijn zelf voort moe en wanhopig, laat staan de kleine zelf.
Jij ook veel succes! Vervelend he dat van het kastje naar de muur gestuurd worden..