12 Reacties

8 maanden geleden

Nog steeds heel blij mee! Ze was 1 toen zij ze kreeg. Ze had toen 5 oorontstekingen in 4 maanden tijd. Daarna heeft ze wel oorontstekingen gehad maar veel minder heftig en vaak. Ik denk iets van 2 keer en ze is nu ruim 2 jaar. Wat wil je nog meer weten?

8 maanden geleden

Reactie op Gebruikersnaamblabla

Nog steeds heel blij mee! Ze was 1 toen zij ze kreeg. Ze had toen 5 ooron ...
En nog ter aanvulling: ze heeft echt geen last gehad van het plaatsen van de buisjes. Meestal worden jonge kindjes heel vroeg geopereerd aangezien ze nuchter moeten zijn. We hebben haar toen wel rond 00.00 een flesje gegeven zodat ze niet onwijze honger had. Ze heeft geen kik gegeven in de ochtend en de auto.

8 maanden geleden

Reactie op Gebruikersnaamblabla

En nog ter aanvulling: ze heeft echt geen last gehad van het plaatsen van d ...
Wat fijn!! Ik was inderdaad even zoekende naar tips mbt de ‘operatie’ en herstel, mocht dit nodig zijn. Moet er nog wel even aan het idee van narcose wennen 😅 Ben heel benieuwd naar het resultaat!

8 maanden geleden

Reactie op Mvonk18

Wat fijn!! Ik was inderdaad even zoekende naar tips mbt de ‘operatie’ en ...
Snap ik, wij vonden het ook spannend. Misschien goed om te weten dat er maar één persoon mee mag naar de OK. Ga je samen met je partner? Dan is het dus handig om te bepalen wie er mee gaat. Verder waren we onder de indruk hoeveel mensen er waren voor zo’n kleine ingreep, ik dacht een stuk of 5? Dat gaf ons ook een goed gevoel 😃 Bij ons kreeg ze net voor de kerst de buisjes. Wij waren een beetje huiverig hoe de kerst zou verlopen. Ze heeft echt nergens last van gehad en helemaal blij 😀 Voor jullie het weten staan jullie weer buiten!

8 maanden geleden

Mijn zoon heeft (had) buisjes, na maanden slapen loze nachten een altijd ziek kind en maandelijks meerdere oor ontstekingen en ziek zijn hebben ze met 14 mnd zijn neusamandelen verwijderd en z’n buisjes geplaatst. Ik vond het een heftige dag indd met de narcose etc maar hij zelf was wel oké. Vooraf was een groot feest met speelgoed en andere kindjes, achteraf even (na wakker worden uit narcose) heeeel verdrietig en van slag en daarna ging het snel weer oké. De eerste weken leek niet echt verbetering en daarna werd het wel rustiger (maar het werd ook voorjaar..) ik vind dat we een heel goed na traject hebben gehad van het ziekenhuis ook, veel controles en goed geholpen (nu nogsteeds contact met poli kno ipv HA) maar mijn zoon is ondertussen bijna 2,5 en heeft de afgelopen maand nogsteeds 3 looporen gehad, vaak verkouden (eigenlijk altijd sinds najaar), zijn neus amandel is volledig opnieuw aangegroeid en 1 van zijn buisjes is al maanden terug eruit “gevallen” en ligt nu los in z’n gehoorgang. Al met al nogsteeds blij dat we het toen gedaan hebben, maar ik denk dat het feit dat het zoveel beter werd ook zat in het feit dat het voorjaar/zomer werd want sinds najaar dus weer gehannes. Wij hadden buisje opnieuw kunnen laten plaatsen maar wil hem niet elke 3 mnd opnieuw moeten laten opereren vooral vanwege die algehele narcose. Kijk iig uit naar de zomer 😃 succes met je keuze en de eventuele operatie dag !

8 maanden geleden

Ons zoontje heeft de 25ste een afspraak staan bij de kno art.. Ook om buisjes te bespreken, ikzelf vind het erg spannend. Hij heeft al 7 flinke oorontstekingen gehad in de afgelopen 8 maanden.. Zo sneu, hopelijk snel af van die onzin

5 maanden geleden

Hoi hoi! Bij mijn zoontje geplaats toen hij 1,5 was. Daarna veel minder ooronteking gehad. Sindsdien 3 keer waarvan nu weer ooronteking maar die waren minder heftig. Nu weer een heftige maar dit schijnt te zijn omdat een buisje los zit. Hij zit nu aan de antibiotica en daarna weer afspraak bij de kno arts om te kieken of zijn neusamandelen ook verwijderd kunnen worden hij is vaak ziek vaak mond open en kwijlen dus even kijken of dat helpt. De operatie verliep prima eerst even huilen maar gelijk in de auto in slaap gevallen en 2 dagen later alsof niets aan de hand was.

5 maanden geleden

Onze dochter heeft toen ze net 3 was buisjes gekregen en de neus en keel amandelen zijn verwijdert. Leuk was anders, maar wat een verademing! Ze had bijna maandelijks oorontstekingen. Dit is een stuk minder geworden en wanneer ze er wel 1 heeft hoef ik maar de kno te bellen en we krijgen druppels. Ook sprak ze heel onduidelijk, net of ze zichzelf niet goed hoorde. We liepen na de operatie naar de auto en we merkte al gelijk dat ze ons veel beter hoorde en ook duidelijk terug praten. Wij hebben er zeker geen spijt van!

5 maanden geleden

Reactie op Justme1

Onze dochter heeft toen ze net 3 was buisjes gekregen en de neus en keel am ...
Is ze sindsdien ook minder verkouden ?

5 maanden geleden

Operatie is goed gegaan! Buisjes zitten er nu al sinds 19 april in maar wat een verademing. Slaapt veel rustiger (geen plotseling gehuil meer), spraak is echt overduidelijk met sprongen verbeterd en hij is energieker. Z’n lijf was continu aan het vechten tegen de ontstekingen dus echt een aanrader! De behandeling en daarna was echt easy. Het onder narcose brengen vond ik wel ff pittig maar hoort erbij

5 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Is ze sindsdien ook minder verkouden ?
Jazeker 😊

5 maanden geleden

Reactie op Mvonk18

Operatie is goed gegaan! Buisjes zitten er nu al sinds 19 april in maar wat ...
Wat goed zegt ik ken het gevoel je kind kan weer genieten en je kan van je kind genieten … het is helaas bij ons ondanks de buisjes ooronteking terug gekomen dus gaan volgende week naar de kno arts om te bespreken of de neusamandelen verwijderd kunnen worden .. 😩